Gå til innhold

Guitar Hero 3 -tråden


monzilla

Anbefalte innlegg

Hvordan er GH3 på PS2? Hvordan funker den trådløse gitaren? Og er det det co-op career på PS2-versjonen?

 

Har hørt så mye rart om GH3, egentlig. Lest en del som har opplevd feil med de trådløse gitarene, samt at mange er misfornøyde med chartsene. Verdt å kjøpe PS2-utgaven i julegave til en 9-åring?

 

 

 

Det funker ypperlig, jeg er storfornøyd hverfall:)

 

Co-op career har jeg enda ikke fått prøvd, men den er der og den skal testes senere, kommer med feedback.

 

Uten tvil en super julegave: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Observerte et lite problem da jeg prøvde spillet på fredagen. Startet smått på medium og gikk over til hard, bare for å oppdage at den orange knappen, høyeste tone eventuelt knappen nærmest deg ikke fungerte. Noen andre som har opplevd det samme, har forslag til løsning på problemet? Hadde vært kjekt å finne ut av det på egen hånd, litt slitsomt å drasse med seg gitaren til Spaceworld og klaske kvitteringa i bordet.

 

Skjedde med meg også. Bare trykket halsen litt inn, så virket den. Virker som det er litt dårlig kontakt.

Lenke til kommentar

Noen som har noen bra tips om trening for å bli "bedre" på GH serien?

Jeg har bare prøvd de tidligere versjoner hos venner før og fikk nå nr.3 selv før helga.

Det var sikkert ikke smartest av meg, men jeg gikk rett på "easy" noe som går bra.

Det hadde kanskje vært smartere å begynne på medium, for jeg klarer ikke å få med meg fingrene på den ekstra noten.

Det går fort fort dessverre.

Noen som har noen bra triks eller er det bare å øve til jeg ser mannen med ljåen ?

Forøvrig, et dritfett spill som jeg sliter med å legge fra meg, selv om konsertene mine på medium høres jævlige ut.

Endret av rsarsa
Lenke til kommentar
Noen som har noen bra tips om trening for å bli "bedre" på GH serien?

Jeg har bare prøvd de tidligere versjoner hos venner før og fikk nå nr.3 selv før helga.

Det var sikkert ikke smartest av meg, men jeg gikk rett på "easy" noe som går bra.

Det hadde kanskje vært smartere å begynne på medium, for jeg klarer ikke å få med meg fingrene på den ekstra noten.

Det går fort fort dessverre.

Noen som har noen bra triks eller er det bare å øve til jeg ser mannen med ljåen ?

Forøvrig, et dritfett spill som jeg sliter med å legge fra meg, selv om konsertene mine på medium høres jævlige ut.

 

Mine tips:

 

- spill på litt vanskeligere nivå enn du egentlig er komfortabel med

- prøv å se så langt opp på halsen som mulig, slik at du kan planlegge trykkene dine. Blir litt som å spille bilspill: se langt fram på veien.

- lytt til musikken, kom inn i rytmen, og trykk der det føles naturlig. Dette hjelper deg til å se lengre opp på halsen, fordi du slipper å "sikte" med øyet. Det er ikke et skytespill. :)

- slapp av og ha det gøy (spill i fylla :) )

Endret av Toa
Lenke til kommentar
Hey, jeg har et spm fra en kompis: Går det ann å bruke GH2-gitar fra PS2 til GH3 på PS3?

 

Er nokså sikker på at det ikke vil fungere.

 

Fikset for øvrig mitt lille gitarproblem ved å flytte litt på gitarhalsen. Å dytte den helt inn ga ingen forandring, men etter at jeg trakk den helt ut, var problemet løst. Småtvilsom kvalitet egentlig.

Endret av Sihar
Lenke til kommentar

eskhyo, du kan prøve på EB games på Aker Brygge, var der før idag og kjøpte spillet til PS3, og det kosta ikke mer enn 799 tror jeg!

 

Men det er elskbart ja, hvertfall for meg som aldri har eid et GH spill før, så dette skal jeg kose meg med! Begynte rett på easy først ja, tror nok det holder en stund for meg :p

Lenke til kommentar

Toa: Takk så mye for tilbakemeldingen!

 

Har fått "trent" litt til i dag og det ser jo ut til å komme seg med tiden.

Practice practice.

 

Virket forøvrig ikke som om butikkene tok inn seærlig mange av dette spillet ved lansering?

Da jeg i forkant av lansering spurte ved en butikk her i Skedsmo, hadde de bare 12 stykker til ps3.

Det er ikke mye akkurat.

Nye kommer nok snart til de som venter!

Lenke til kommentar

Jeg fant ut noe litt urovekkende nå. Tror jeg. :whistle:

Om du er i hovedmenyen i spillet, og trykker opp og ned litt raskt på kun strum-knappen (som om du spiller en takt) så følger ikke menyen knappetrykkingen perfekt. Jeg testa med den vanlige kontrolleren (sixaxis) og da går det helt perfekt.

Det virker nesten som om spillet ikke registrerer hver eneste opp og ned jeg slår når jeg spiller også... Mulig det bare er gitaren min som snart er tom for batteri da.

 

Kan noen andre også prøve dette?

Lenke til kommentar
eskhyo, du kan prøve på EB games på Aker Brygge, var der før idag og kjøpte spillet til PS3, og det kosta ikke mer enn 799 tror jeg!

 

Men det er elskbart ja, hvertfall for meg som aldri har eid et GH spill før, så dette skal jeg kose meg med! Begynte rett på easy først ja, tror nok det holder en stund for meg :p

 

Meh, men Platekompaniet selger det for 649kr når de får det inn igjen.

Lenke til kommentar
Er spent på hvordan det nye systemet med å ødelegge for motstanderen under en duel kommer til å funke. Ser for meg høy temperatur og mye frustrasjon :)

 

Det har vel alltid vært mulig å fysisk dytte til personen ved siden av deg vel? :p

Haha, eid :D

 

Mitt beste hjelpemiddel :whistle:

 

Noen som har noen bra tips om trening for å bli "bedre" på GH serien?

Jeg har bare prøvd de tidligere versjoner hos venner før og fikk nå nr.3 selv før helga.

Det var sikkert ikke smartest av meg, men jeg gikk rett på "easy" noe som går bra.

Det hadde kanskje vært smartere å begynne på medium, for jeg klarer ikke å få med meg fingrene på den ekstra noten.

Det går fort fort dessverre.

Noen som har noen bra triks eller er det bare å øve til jeg ser mannen med ljåen ?

Forøvrig, et dritfett spill som jeg sliter med å legge fra meg, selv om konsertene mine på medium høres jævlige ut.

Prøv å teipe fast den grønne knappen, og heller spill på de tre andre :wee:

 

For grønn kan alltids trykkes inn når høyere knapper skal spilles ;)

Lenke til kommentar
Noen som spiller på prosjektor? Når jeg kalibrerte gitaren så ble det 124ms eller hva det er (jeg lukket øyne og slo bare etter lyden). Helt syk lagg. Og nå må jeg slå "lenge" etter notene har passert linja, det betyr jo at bilde er før lyden ikke sant?

Uhm, om du lukker øynene så slår du etter lyden, ikke etter prosjektoren...

Og ja, jeg spiller med prosjektor uten problemer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...