Gå til innhold

Hvorfor hater alle emoer?


Schnell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hater spesielt sånne Dans og Drama emoer!

De kler seg som über-emoer, men går rundt i gangene med masse venner (som ofte ikke er emo) og danser, synger og driter seg ut. Nok et bevis for at dans og drama folka kommer til å slite senere i livet med tanke på jobber. (tilpass for dem)

 

jeg hater spesielt sånne folk med sånn uber fordommer

Jeg har ikke fordommer. jeg har rett.

grunnen til at jeg kaller dem dans og drama emoer er fordi de ikke er som vanlige emoer (depresive og holder seg i små gjenger), men går i emo-klær, henger med vanlige venner og er ikke depresive med "glade"...

og det jeg mener med at dans og drama folkene kommer til å slite fordi de rett og slett fordi de søker seg inn på dans og drama... den norske skole har nesten like mange dans og drama klasser som allmenklasser. de på dans og drama får en utdanning innen teater og film og kor, men hvor mange av dem kommer faktisk til å kunne få jobb innen disse fagene?

teater er på vei ut, norske filmer suger og kor tjener man ikke noe på. og de kommer til å slite med å få "vanlige" jobber som kassadame/mann, arkitekt og advokat, fordi de som har valgt allmen har bedre kompetanse til disse jobbene...

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar

Latterlig hvor generaliserende og trangsynte mennesker kan være. Skjønner at det er artig å tulle litt med emo-kulturen osv, noe jeg liker å gjøre selv. Men at noen kan gå så langt at de faktisk hater noen fordi de skiller seg ut utseendemessig og når det kommer til det psykiske plan; dét er bare fantastisk dumt. :-----)

Lenke til kommentar
Det er interessant å se hvordan raseriet mot folk som ikke er endel av "mainstreamen" fortsetter og utvikler seg over tid. Jeg har aldri vært spesielt "emo" eller synes synd på meg selv på noen måte. Da jeg gikk på skolen for 4-5 år siden hadde jeg langt svart hår og gikk i svarte klær med bandene jeg likte. Jeg følte meg ikke hjemme i klær som andre folk gikk med, og jeg spilte heller gitar og hørte på metal enn å gå i motebutikker og henge ute hele dagen som det virket som flesteparten av de andre gjorde.

 

...

 

Jeg kan heller ikke fatte at noen ser på alle som går i svart og liknende som emoer. Det har med hvordan de oppfører seg og ikke hvordan de kler seg. Hvorfor skulle jeg mislike en person for hvordan hun/han kler seg? Det plager da ikke meg. Men at noen syns veldig synd på seg selv og gjør hva de kan for at jeg og skal synes synd på dem, det er plagsomt...

Lenke til kommentar
Ja, absolutt. Hvilket ord mener du vi skal bruke om noe vi virkelig hater da? Nei, det blir vel også bare misbrukt uansett, så hvorfor benytte seg av sterke ord?

 

man kan feks si "jeg hater folk som bruker russedressen som en unnskyldning til å gjøre faenskap" osv.. det er jo bare sånn unge folk snakker nå til dags.. men betyr jo ikke at man hopper på den første russen man ser og mørbanker han, eller sitter hjemme og lager onde planer om å utrydde russen.. skjønner?

Lenke til kommentar

 

er rimelig morsom, haha!

 

Jeg liker ikke emoer, fordi jeg klarer ikke den der "ååh, jeg vil så gjerne skille meg ut, alle rundt meg er jo helt likedane!" Uhm..? :nei:

Kle seg stygt, og klage over livet for å skille seg ut..?

 

 

hahah. men det blir helt feil å mobbe oldschool nintendo. supermario og turtels på den tok/tar av.

Lenke til kommentar
jeg kan virkelig ikke fordra alle disse fordommene folk har mot "emoer". Det vriker som om alle har innstillingen om at alle som er inne i emokulturen sitter og synes synd på seg selv fordi de ikke får nok ukepenger, og kutter seg selv for det. Hvor er disse menneskene? Jeg har aldri sett de...

 

bra :thumbup:

Lenke til kommentar

emo??

kan det være at de er isolert og ingen gidder å snakke med dem bety at der egentlig handler dette om mobbing?

så koffer i hælvete skal andre ikke snakke med medeleven hvis noen kaller han et ord som e helt på tryne?

skal jeg kalle en i klassen min for en hvitost eller en ostepopp, slik at ingen gidder å snakke med medeleven?

emo kan vel samenlignes som en nerd som ingen vil snakke med fordi han e litt smartere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...