Gå til innhold

Hvorfor hater alle emoer?


Schnell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man tar gutter i vgs-alder nå, så tror jeg en av grunnene til at emoer får så mye pepper som de gjør, er at hele imaget oser femininitet og svakhet, og da blir man en naturlig hakkekylling.

 

Setter man det helt på spissen; metall-folk løper i skogen med øks og skinnjakker, setter fyr på stavkirker og spiser pudler til frokost. Barske greier. De kule listepop/dance/trance-folkene trener hver dag, og har et stort nettverk som kan banke deg opp om du bøller. Gangsta-folk har pistoler i bukselinningen og er frekk i munnen mot bitchene sine. Emoer gråter og skriver dikt om hjerte og smerte. Ikke særlig barskt.

 

Jeg hater alle ungdommer uansett hvordan de kler seg, for øvrig. :)

Lenke til kommentar
Jeg hater alle ungdommer uansett hvordan de kler seg, for øvrig. :)

 

Samme her, og jeg har faktisk jobbet på en ungdomskole!

 

Enig i at emoer oser av svakhet og syting. Derfor jeg ikke liker dem. De gir uttrykk for at de liksom har det så mye verre enn alle andre.

Da jeg var på Hove var det stappfullt av emos over alt, og det var akkurat som om hjortesesongen hadde startet tidlig.

Lenke til kommentar

Jeg har sympati og respekt for folk som er deprimerte og kutter seg, og faktisk har psykiske problemer. Emoer er noe som har kommet de siste 3 åra (Ja, jeg vet at det har eksistert lenge, men ikke som mote) Så hvorfor i helvete er det slik at en hel haug med ungdommer plutselig har begynt og gå med svarte klær og kutte seg?! Det var jo ikke sånn før. Synes det er litt rart at i løpet av de siste 3 åra har det blitt 10 ganger så mange folk som sliter med psykiske problemer :hmm:

 

Går det ikke ann og ha psykiske problemer uten og sminke seg og gå i svart!?!? Jo, faktisk, og det er akkurat de folka jeg har reskekt og sympati for!

Endret av Nautique
Lenke til kommentar

emo? for et stykt ord.

de såkalte "emos" er kansje litt særegen, og kan grunnen til at de gråter være at de blir mobbet og sett ned på av hele klassen, slik at de ikke for noen venner.

og så har jeg lyst å si noe om gangsta dudsan, å gå med buksa langt ned på knærne med halve buksa slipt inn i ræva, miner meg om en dårlig skrekfilm..

helt ærlig....emos??

big deal

Lenke til kommentar

Tja, du har jo allerede påstått at alle hater dem, så da må vel jeg også?

Men nei.. Jeg kjenner folk som velger å se på seg selv som emoes, og de er da like oppegående som folk flest.

Virker som at å bruke ordet emo er blitt mer og mer vanlig og man tar større og større avstand fra hva det virkelig dreier seg om..

Har man sideskill er man emo.. Har man svarte klær er man emo. Har man naglebelte er man emo..

 

 

Quoter fra wiki:

 

Emostilen blir ofte misforstått. Ikke alle med alternative stiler er emoinspirert. Ikke en gang alle med emo/alternativ/punk/hva enn det måtte kalles kutter seg. Dessverre forekommer en del fordommer rundt dette temaet, og emo har blitt et skjellsord de aller fleste som velger å kle seg litt "annerledes", "spesielt", eller "mørkt" får slengt etter seg daglig.
Lenke til kommentar
...Så hvorfor i helvete er det slik at en hel haug med ungdommer plutselig har begynt og gå med svarte klær og kutte seg?! Det var jo ikke sånn før. Synes det er litt rart at i løpet av de siste 3 åra har det blitt 10 ganger så mange folk som sliter med psykiske problemer :hmm: ...

 

Det er ikke slik at det helt plutselig har blitt en hel haug ungdommer med psykiske problemer. Det har alltid vært sånn, forskjellen er at med denne såkalte emotrenden kom en hel haug av ungdommer ut av skapet. Det er mange flere med psykiske problemer enn du tror, og jeg ser hver dag folk som later som de ikke har noe å sjule, selv om det lyser problemer av dem. Til tross for at jeg forsvarer emo er jeg ikke noe fan av stilen selv, men jeg bærer ikke et unødvendig hets mot de som liker den slik mange her gjør.

Endret av Defo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...