Gå til innhold

Hvorfor hater alle emoer?


Schnell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fancypants: Du følte at du bidro veldig nyttig i denne tråden? Du klarte overhodet ikke å prestere å lese noen av de andre innleggene og slang inn den utrolig nyttige faktasetningen som skulle løse alt sammen?

 

Selv skjærer jeg emo, gother, punk over en kam. Takk samfunnet for sin påvirkning. Men det betyr også at jeg ikke ser på alle emo'er som folk som kutter seg, men derimot folk som kanskje føler at de er utstøtt av samfunnet. La det være psykiske problemer, eller ei.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Selv skjærer jeg emo, gother, punk over en kam. Takk samfunnet for sin påvirkning. Men det betyr også at jeg ikke ser på alle emo'er som folk som kutter seg, men derimot folk som kanskje føler at de er utstøtt av samfunnet. La det være psykiske problemer, eller ei.

 

Er det da noen grunn til å hate dem? Skal emo'ene hate folk som ikke er utstøtt av samfunnet da :roll:

 

Ja, jeg prøvde å løse en neverending diskusjon ved syv ord.

 

Så det at emo'er er emosjonelle er grunn til å hate dem? Du er emosjonell du og :) Minst like mye.

Lenke til kommentar

Ja, jeg sitter å kutter meg fordi chokke rakket ned på meg. Jeg sitter å klipper håret mitt dritstygt nå, og hører på core-musikk mens jeg har masse "x" i nicket på msn. Måten de er emotional på, er det som teller. Jeg er emotional, greit nok. Jeg sier ikke imot, men jeg sitter ikke å gråter å vil dø.

Endret av Fancypants
Lenke til kommentar
Selv skjærer jeg emo, gother, punk over en kam. Takk samfunnet for sin påvirkning. Men det betyr også at jeg ikke ser på alle emo'er som folk som kutter seg, men derimot folk som kanskje føler at de er utstøtt av samfunnet. La det være psykiske problemer, eller ei.

 

Er det da noen grunn til å hate dem? Skal emo'ene hate folk som ikke er utstøtt av samfunnet da :roll:

Sa jeg at jeg hater dem? Nei. Misliker, generaliserer og dømmer? Ja.

Men det er normalt at en svakere klasse i samfunnet blir hakket på, og nå er det emo'er. Det finnes jo også forskjellig kategorier innenfor emo (utifra min definisjon), som at noen har farga håret grønt, skinna 1/4 av huet, diverse piercings i trynet, stygge (utifra min mening) klær, generelt rotten holdning. Også er det andre delen av skalen, søte folk som har farga håret sort, går i mørke klær og er glade og smiler til verden. Så for min del så har jeg i teorien ingenting i mot emoer, men innrømmer å dømme ekstrememoene negativt.

Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg river kjeft, men når det gjelder alle fordommene mot denne rasen "emoer" så syns jeg denne diskusjonen sklir seg latterlig langt til skogs. For meg virker det som om dere / fleste parten syns "emoer" er en egen folke-rase eller noe slikt, helt latterlig.

 

Ja, det finnes utrolig mange med psykiske problemer som faktisk liker å skade seg, men at dem er forkledd som det dere kaller "emoer" er ikke nødvendigvis sant.

 

 

Jeg hater emoer fordi de gjør skam på de som faktisk har problemer og trenger hjelp med psykiske problemer.

 

Har man psykiske problemer er det største skrittet å inrømme det selv og få hjelp, og hjelp er der. Det er mange nok psykologer/- folk å prate med når man ikke har det godt psykisk. Men det er fåtallet som idetheletatt klarer å se det selv at de sliter, og om man sier at "emoene" gjør skam på andre bør man tre litt tilbake og se på helhets-bildet. Det er mange andre som gjør skam på de som sliter psykisk enn de dere kaller "emoer".

Der vil jeg si at de som drikker/ruser bort problemene er en større skam enn noen som kler seg i svart og bruker sminke.

 

Kutter stakkarslige barn i afrika seg?

Hvem vet? Det er flertall av barn i afrika som sliter mere psykisk enn noen andre, men de har ikke noe å sammenligne de psykiske smertene sine med og har ikke trang for å kutte seg fordi de er i store smerter fra før av.

 

 

Det er ikke akseptert å skille seg ut i samfunnet, dessverre. Jeg synes ikke emo musikk er bra, eller moten spesielt kul, men jeg respekterer dem.

Det er ingen folkerase, det er mennesker.

 

 

 

 

 

"Emo-musikk" og "Emo-klær"

Mange følger kles-stil sammens med musikk-stil og hvordan kan man tro at alle som følger denne moten har psykiske problemer, selv hører jeg på all slags musikk tenkelig, et spekter fra Johnny Cash til Cannibal Corpse og D.D.E. For min del påvirker ikke musikken jeg hører på klæs-stilen min.

 

Hvorfor alle fordommene?

Minner meg litt om nazisme, ja riktig. Nazisme. Ikke det tyske fenomenet men idéen bak det.

 

 

 

Kast dritt tilbake, bryr meg ikke jeg bare legger det i careboksen min |___|.

Lenke til kommentar

Nå blir jeg sikkert hatet selv, men jeg hater ikke emoer. Jeg synes all denne emo-hatingen er en såkalt populæritets-greie på lik linje med å hate Bush/republikanere. De fleste greier ikke å komme opp med noen saklige grunner til det en gang. Jeg skjønner helt ærlig ikke hva folk har mot emoer.

 

Utsagn som at de går rundt og kutter seg til alle døgnets tider, ikke hører hjemme i samfunnet etc er bare ubegrunnede og teite. Og hva er egentlig en emo? Er ikke det begrepet blitt brukt om så mange forskjellig typer personer at det ikke er noen vits i å bruke det lengre? For meg virker det som om forumbrukere hinter til oversminka folk med luggen foran halve ansiktet og gjerne håret farget bleksvart, rosa, oransje eller blått, som i tillegg går rundt og kutter seg selv. For meg er en emo rett og slett en emosjonell person. Det er jo faen, unnskyld utrykket, det som likker i selve begrepet.

 

Så har jeg noe imot emosjonelle personer? Nei. Har jeg noe imot at mennesker som sliter med sin psykiske helse kutter seg? Nei, men jeg synes opplagt synd på dem. De går ikke rundt og kutter seg selv fordi de synes det er kult. Da har dere missforstått totalt. De gjør det for å slippe den psykiske smerten en stund. De avlaster rett og slett hjernen litt. De vil bare glemme alt det forferdlige og kutter seg så de kan tenke på den fysiske smerten istedenfor. Men det er vel for vankelig for enkelte å forstå.

 

Jeg tror folk som ikke har hatt store depresjoner i livet ikke burde utale seg så jævlig skråsikkert om det de ikke vet noe om. Tror dere virkelig at det at det finnes mennesker som har det verre i livet er noen stor trøst for en som sliter psykisk? Isåfall er dere jo totalt skutt. Det er jo ikke det det handler om. De som sliter psykisk vil ha det bedre, ikke høre hvor bra de har det i forhold til andre. Herre min hatt. Voks opp, tenk litt mer fornuftig på saken og kom tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner helt ærlig ikke hva folk har mot emoer.

 

Det er vel fordi man ser drittunger som flyr rundt i emo-klær og tøffer seg og tror de er kule. Er bare irriterende å se at de har fått for seg at å være depressiv er kult. Hvorfor har de det så mye verre enn alle de andre her på jorda da? De ønsker jo tydeligvis denne oppmerksomheten siden de gjør sitt ytterste for å skille seg ut.

 

For meg virker det som om forumbrukere hinter til oversminka folk med luggen foran halve ansiktet og gjerne håret farget bleksvart, rosa, oransje eller blått, som i tillegg går rundt og kutter seg selv. For meg er en emo rett og slett en emosjonell person. Det er jo faen, unnskyld utrykket, det som likker i selve begrepet.

 

Men er det som irriterer meg så jævlig, at emo betyr emosjonell, og at det er en egen sjanger som visse folk kler seg, oppfører seg og lever etter! Er vi ikke alle mennesker da?? ALLE er jo emosjonelle da, bare ikke alle som annonserer det rundt til alle!! hva er så spesielt med disse folka da?? bare fordi de skriker etter "dakar meg, gi meg oppmerksomhet, jeg har det så fælt" ? de kan like så godt ligge i fosterstilling og sutte på tommel'n og rope på mamma! :mad: Har man problemer, så får man til helvete skaffe seg hjelp, ikke lage en livsstil ut av det!

 

Så har jeg noe imot emosjonelle personer? Nei. Har jeg noe imot at mennesker som sliter med sin psykiske helse kutter seg? Nei, men jeg synes opplagt synd på dem. De går ikke rundt og kutter seg selv fordi de synes det er kult. Da har dere missforstått totalt. De gjør det for å slippe den psykiske smerten en stund. De avlaster rett og slett hjernen litt. De vil bare glemme alt det forferdlige og kutter seg så de kan tenke på den fysiske smerten istedenfor. Men det er vel for vankelig for enkelte å forstå.

 

Hadde mange kuttet seg hvis det ikke hadde etterlatt arr eller sår tro? kan det være ett rop om hjelp eller oppmerksomhet av noe slag? ja, det er det jeg tror.. og de som oppriktig har det vondt og trenger denne oppmerksomheten, ja de er det synd på. Men jeg tror også at det er mange som utnytter det at det etterlater seg spor, som feks. fjortis emo'er. Og da leker de deprimert, og det er synd at det skal være kult å være deppa.. Er nettopp det jeg får inntrykk av fra denne emo-stilen som har blitt mer og mer en fjortis greie.. Hvorfor ikke bare klype seg selv isted feks? hvis du først skal gjøre deg selv vondt? MÅ man etterlate ett merke til alle å se på? hmm...

 

De som sliter psykisk vil ha det bedre, ikke høre hvor bra de har det i forhold til andre. Herre min hatt. Voks opp, tenk litt mer fornuftig på saken og kom tilbake.

 

De som oppriktig har det vondt, de har min sympati. Men de som leker, de kan bare gå å legge seg, og klar beskjed til de at det faen ikke er no mere synd på dem enn på alle andre her i samfunnet. Null oppmerksomhet til leke-emo'er som tøffer seg.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot at de går i svart, har svart hår og kansje er bleike i tryne...

 

Men jeg har svært mye imot folk som hele tiden går rundt og syns syndt på seg selv. En person må jo være psykisk forstyrra om han/hun ikke har noe annet mål i livet, enn at alle andre skal synes synd i vedkommende. Det er ei plage å se på folk som bare gjør stemingen sur. De hører ikke hjemme i samfunnet vårt fordi de ikke har noe positivt å bidra med, de bare forsurer miljøet ...Og nei, jeg syns ikke synd på dem.

 

Et spørsmål: Hvorfor mener alle at emoer går i svart? Det finnes da og andre personer som er ganske emo, uten at de går i svart eller noe.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Det er interessant å se hvordan raseriet mot folk som ikke er endel av "mainstreamen" fortsetter og utvikler seg over tid. Jeg har aldri vært spesielt "emo" eller synes synd på meg selv på noen måte. Da jeg gikk på skolen for 4-5 år siden hadde jeg langt svart hår og gikk i svarte klær med bandene jeg likte. Jeg følte meg ikke hjemme i klær som andre folk gikk med, og jeg spilte heller gitar og hørte på metal enn å gå i motebutikker og henge ute hele dagen som det virket som flesteparten av de andre gjorde.

 

Jeg hadde selvsagt andre venner som også delte min stil og synspunkter, og band som jeg spilte med. Likesinnede med andre ord. Jeg har aldri blitt kalt for emo, på den tiden var det tøft å kalle oss for satanister, og prøve å unngå å snakke med oss. Jeg har aldri vært satanist. Hadde jeg gått på skolen i dag hadde jeg kanskje blitt kalt for emo, man vet aldri.

 

Det artigste jeg leser er folk som klager på at rockere og svartkledde folk ikke "er seg selv" mens de selv er desperat opptatt av å passe inn med flest mulig andre og ikke bli utelukket i samfunnet. Jeg har fremdeles kontakt med 90% av vennene jeg har hatt igjennom skolen, kan ikke si det samme om de "kule" folka som bare var opptatt av å passe inn med de andre kule.

 

Selvfølgelig synes jeg det er teit med folk som går i svarte klær og kutter seg selv, det blir jo en helt annen gate. Problemet i dag er at alle som ikke har kort hår med gelé i, går i moteriktige klær, hører på hva det enn er som driver den tragiske mainstream musikken fremover og drikker seg drita med klassen hver helg er under stor risiko for å enten bli kalt nerd, satanist eller emo. Nerd skal jeg love dere at jeg er, og det har aldri plaget meg heller, men emo og satanist? Please.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...