Gå til innhold

Roskilde-festivalen 2008 (3-6 Juli)


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Er dette det absolutte programmet? Håpet på In Flames, Killswitch eller Rage.. Sier meg enig med skinnhesten, var litt skuffende dette.

 

Med tanke på hvor mye ukjent de har greid å skrape sammen så vil jeg si det er mektig bra. Men kan alltids dukke opp nye navn. Endringer har jo skjedd hvert år så. Gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hrmf, må si at Roskilde skuffer maksimalt med dette slippet. Kanskje det bare er jeg som er kresen, men synes dette var en svak lineup. Av 125 band er det 3 jeg hadde sett, 2 av de er norske, og det siste er svensk. Var forsåvidt bare Clutch, Slayer og Judas Priest som fristet meg nedover fra før av.

 

Witchcraft, Monstermagnet, Coheed And Cambria, Baroness, Mustasch, Masters Of Reality, High On Fire, Prodigy, Offspring... Vel, mange navn jeg synes burde kommet, men som ikke kommer. Synd, for jeg hadde veldig lyst til å dra.

Lenke til kommentar

De tapte en del penger i fjor ja, men i fjor var også et av de årene de satt igjen med mest penger! Og i år er det året de har brukt mest penger på å booke bands :)

 

Det er kanskje ikke så mange veldig store bands, men det er mange ukjente som er veldig gode!Dere burde sjekke ut en del av banda før dere sier at programmet suger!

 

Dessuten kommer det flere band i løpet av en måned. Og jeg regner med det kommer noe som folk vil like :)

 

Og for dere som vil ha Foo fighters, Sigur Ros, eller The Kooks. Dra til Hurricane i tyskland! Den holdes ca en uke før Roskilde så det er jo fint å slå dem sammen i en tur;)

Jeg og noen kamerater skal hvertfall gjøre det! Blir en konge sommer :D

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig fornøyd med programmet hittil. Masse ny og bra musikk. Til dere som er skeptiske så vil det komme fler store band.

 

 

Inden festivalen åbner den 3. juli forventer hun dog, at yderligere en halv snes markante navne er føjet til programmet. Allerede nu har Roskilde Festival brugt omkring 27 millioner på at sikre sig et musikprogram, der er om muligt endnu højere prioriteret end tidligere.

 

tatt fra: http://ibyen.dk/musikk/article496161.ece

Endret av heihei12
Lenke til kommentar

Jeg ser den greia med at folk syns det er kult å dra på roskilde for å oppdage nye band, men hadde det kommet 170 små og 15 store, i stedet for 180 små og 5 store tror jeg ikke folk hadde klaget på "fyfaan...bare 170 små bands i år?"

(eksempel tall)

Lenke til kommentar

Jepp.

Etter å ha lest rundt omkring så ser jeg at det er veldig mange som er misfornøyd med årets program.

Slik programmet er lagt opp nå så føles det ut som man blir "presset" til og se ukjente band. Ukjente band kan være kjekt og spennende men da mangler man litt de store høydepunktene, noe man trenger.

 

Tviler på at det kommer en skikkelig heftig headliner til selv om det sies at programmet bare er foreløpig.

 

Her er en del av RATM turen:

 

14 June - Italy - Modena Stadium

15 June - Nickelsdorf/Burgenland - NOVA ROCK

10 July - Optimus Alive!08 - Oeiras - Lisbon

12 July - Scottland - T in the Park

 

En ganske grei ledig plass mellom juni og juli da.. Men viss rage skulle dukke opp på Roskilde så burde de vel vært annonsert for lenge siden?

 

1700kr er en del penger, faktisk mer enn mange andre festivaler og når en haug av disse bandene kan ses gratis nede på den lokale puben så svir det litt, syns nå jeg.

Lenke til kommentar

RATM mener jeg sa nei pga en av de fikk unge og ville bruke mer tid paa den, enn aa turnere.

 

Roskilde begynner aa miste litt grepet synes jeg. Greit at det er mye ukjent, men middels kjente kvalitetsband (som passer bra paa Arena f.eks.) burde vaere mulig aa ordne. Om festivalens hovedfokus i aar er paa pop/lettilgjengelig musikk, maa man i det minste satse paa et godt mellomsegment for a treffe litt av begge verdener.

Lenke til kommentar
Jeg ser den greia med at folk syns det er kult å dra på roskilde for å oppdage nye band, men hadde det kommet 170 små og 15 store, i stedet for 180 små og 5 store tror jeg ikke folk hadde klaget på "fyfaan...bare 170 små bands i år?"

(eksempel tall)

Folk er rare. Det jeg liker best med Roskilde er aa oppdage nye band og det sosiale. Jeg har aldri opplevd den samme stemningen paa noen andre festivaler.

Lenke til kommentar
Folk er rare. Det jeg liker best med Roskilde er aa oppdage nye band og det sosiale. Jeg har aldri opplevd den samme stemningen paa noen andre festivaler.

Ja, håper jeg finner mye bra der i år.

Har oppdaget masse bra på Roskilde før, håper jeg gjør det i år også.

Er jo noen sikkre vinnere i år også da, som Neil Young og Radiohead.

Lenke til kommentar
Folk er rare. Det jeg liker best med Roskilde er aa oppdage nye band og det sosiale. Jeg har aldri opplevd den samme stemningen paa noen andre festivaler.

Ja, håper jeg finner mye bra der i år.

Har oppdaget masse bra på Roskilde før, håper jeg gjør det i år også.

Er jo noen sikkre vinnere i år også da, som Neil Young og Radiohead.

 

Om dere ikke oppdaget de i 2006 så anbefaler jeg Veto sterkt. Meget sær indie-rock som hadde en sinnsyk atmosfære live. Tvang med ei venninde i 2006 (hun hadde aldri hørt om de) og hun begynte å grine under ene balladen :p (epic fail!) :D

Lenke til kommentar
Folk er rare. Det jeg liker best med Roskilde er aa oppdage nye band og det sosiale. Jeg har aldri opplevd den samme stemningen paa noen andre festivaler.

Jeg sa jo at jeg forstod det, og er helt enig i at det kanskje er det beste med roskilde.. Men noen headlinere er et must for en festival på størrelse med Roskilde.. syns nå jeg..

Lenke til kommentar

Personlig betaler jeg lett de 1700 for å være 8 dager i paradis.... Og med det daglige alkohol inntaket er det nesten kulere å høre noe musikk du ikke "kan".

 

Som sagt, noe av sjarmen til roskilde er bra ukjente band etc. Headliners er nyttig for å glede seg litt xtra:P

 

chem. brothers og Digitalism - Yay:D

Endret av Lundby2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...