Gå til innhold

Spm angående playTv.


Jo Are

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bakkenette som vi hadde før, det vil si når vi hadde en kabel direkte til tven uten at den gikk igjennom en tuner fra Get eller Canal Digital, var da ikke kryptert. Nå som bakkenettet skrues av er det ingen kanaler som sendes igjennom frekvensene og vi må ha en slik tuner fra Get eller Canal Digital for å se på tv. I den tuneren er det et kort som gjør at du kan motta tv signaler fra Get. Teknisk sett så er PlayTv en tuner ja, men den kan ikke lese av dette kortet som er fra Get eller Viasat. Hadde Sony tatt DENNE og gjort den funksjonell med ps3'en så ville det i det minste gått ann å ta opp kanaler fra Canal Digital. Men som du ser koster denne flesk og jeg tviler Sony vil gjøre noe sånt for lille norge.

 

Noe jeg hadde en liten tanke gang om akkurat nå var om det ikke hadde gått ann å koble fra veggen --> til tunere fra Viasat eller Get ---> også til PlayTV? I og med at kanalene allerede har blitt hentet inn fra Viasat og bare dirigert videre!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenker jeg skal belyse dette litt for dere.

1. Per dags dato er ps3'en ikke kompatibel med lydkodeken HE-AAC som blir brukt av riks tv, Grunnen er ganske enkelt at det er et konkorerende format til sonys eget atrac format. Så riks tv uten lyd er vel ikke interesant.

 

2. Det vil aldrig bli aktuelt for rikstv og lage en conax softcam løsning for ps3 så for fremtiden er eneste sansynlige løsning at det må gies ut en USB til CI modul som camen kan settes i og som sony må godkjenne og implementere i sitt system. Så kort og cam kommer man ALDRIG unna dessvere.

 

3. Playtv er i første omgang ikke ment for krypterte sendinger og ihvertfall ikke for det norske markede så det kommer nok til og ta lang tid før dette funker med rikstv (mest sansynlig aldrig)

 

Men det positive med alt dette er at det allerede fins Godkjent conax cam for rikstv. Så alt hardware er på plass men når det gjelder software er det alt for langt igjen dessvere

 

personlig har jeg selv ventet på at ps3'en skal få he-aac støtte men så langt har den bare fått lc-aac som blir brukt mye i blu-ray sammenheng

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er egentlig ikke interessert i noe digital tv, er mer de analoge signalene jeg vil ha (sitter å spiller og ser på film på ca 50-60" med projektor og ser på tv på en 14" crt tv xD)

 

Kan jo også si det at PlayTV er planlagt å slippes i Europa i september-desember i 2008.

 

Og ellers så kan man overføre opptak til et eksternt lagringsenhet

HDD Size: PlayTV can only record to the PlayStation 3's own internal hard drive. Recorded video can then be transferred to an external storage device

 

En ting til, når det kommer til å koble til PS3 også videre til noe annet (coax altså)

så kan du bruke en splitter (trur den koster rundt en hundre lapp på expert, men det kan jeg komme tilbake til senere)

Bilde:

playtv_oppsett.png

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Igjen så spør jeg om kilde.

Delvis fordi DVB-T uten kort mulighet er så og si ubrukelig en god del plasser.

 

Og les posten min :)

Er egentlig ikke interessert i noe digital tv, er mer de analoge signalene jeg vil ha (sitter å spiller og ser på film på ca 50-60" med projektor og ser på tv på en 14" crt tv xD)
Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Kilde : google it!

 

Igjen så spør jeg om kilde.

Delvis fordi DVB-T uten kort mulighet er så og si ubrukelig en god del plasser.

 

Og les posten min :)

Er egentlig ikke interessert i noe digital tv, er mer de analoge signalene jeg vil ha (sitter å spiller og ser på film på ca 50-60" med projektor og ser på tv på en 14" crt tv xD)

 

 

jeg leser og svarer

 

 

PLAY TV er beregnet på England, der det sendes mange gratis kanaler !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...