Gå til innhold

Spm angående playTv.


Jo Are

Anbefalte innlegg

Men saken er at jeg har ikke hørt noe om noen evt CAM-modul, noe som er et must for å få inn krypterte kanaler. Så hvis ikke du bare vil ha NRK så er det ikke mye vits i PlayTV.

 

Men tbh er det idiotisk å ikke ha en CAM-modul. Som jeg nenvte i forrige posten min her så burde det være mulig å få til noe med PSN hvor du lasta ned dekrypteringskodene og binda dem til PSID-en din.

 

Dessuten burde det ikke være et så stort problem å få til støtte for DVB-S/DVB-C, hvertfall etterhvert. Det er ikke akkurat som om PS3 ikke har maskinvare eller plass nok til å kunne levere støtte for det. Det er kun lisenser og programmering det står på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men saken er at jeg har ikke hørt noe om noen evt CAM-modul, noe som er et must for å få inn krypterte kanaler. Så hvis ikke du bare vil ha NRK så er det ikke mye vits i PlayTV.

 

Men tbh er det idiotisk å ikke ha en CAM-modul. Som jeg nenvte i forrige posten min her så burde det være mulig å få til noe med PSN hvor du lasta ned dekrypteringskodene og binda dem til PSID-en din.

 

Dessuten burde det ikke være et så stort problem å få til støtte for DVB-S/DVB-C, hvertfall etterhvert. Det er ikke akkurat som om PS3 ikke har maskinvare eller plass nok til å kunne levere støtte for det. Det er kun lisenser og programmering det står på.

 

Nei, det er nok ikke det tekniske det står på. Men Anal Digital, Get, Viasat har jo ikke akkurat en historie for å være forbrukervennlige når det gjelder andre løsninger enn deres egne. Så med mindre det kommer en egen CAM modul og man kjører det som en "uoffisiell" tuner har jeg liten tro på at de kommer til å pushe noe annet enn sine egne bedritne tuner-produkter...

Lenke til kommentar
Nei, det er nok ikke det tekniske det står på. Men Anal Digital, Get, Viasat har jo ikke akkurat en historie for å være forbrukervennlige når det gjelder andre løsninger enn deres egne. Så med mindre det kommer en egen CAM modul og man kjører det som en "uoffisiell" tuner har jeg liten tro på at de kommer til å pushe noe annet enn sine egne bedritne tuner-produkter...

 

For å spore av denne diskusjonen litt. Dette er jo et klassisk problem. Hvordan leverandører ikke godtar at folk ønsker å bruke andre produkter enn dem de selv leverer ut. Produkter som i utgangspunktet til og med er langt bedre enn det de selv har å tilby. Det er tross allt bare en liten konfigurasjon som er forskjellen mellom boksen du får på døra og den du kjøper i butikken..

 

Slik har det igrunn vært lenge, og jeg har egentlig ikke noen tro på at dette vil forandre det. (Selv om det absolutt burde, totalt sett vil det føre til flere kunder hos tv-selskapene slik jeg ser det).

Det er synd at slikt idiotskap skal ødelegge for forbrukerene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tillater meg å bumpe litt her. Det ser ut til at PS3-systemet har en spennende fremtid. Det ser også ut til at jeg må til å kjøpe meg PSP, selv om jeg aldri har hatt planer om å spille på den. Men slik PS3 og PSP er lagt opp til å fungere sammen så må man jo bare prøve.

 

Spørsmål ang. PlayTV; Jeg har Canal Digital. Fungerer PlayTV slik at man plugger signalkabelen fra den digitale tuneren i PlayTV-boksen og deretter inn i PS3, som videre overfører til TVen? For å få dette til å fungere, er det avhengig av noen innsats fra Canal Digital sin side, eller bruker PlayTV bare signalene den får uansett? Og har PlayTV innebygget dekoder for f.eks RiksTV sine sendinger, om jeg evt. vil bytte og vil slippe å kjøpe ekstern dekoder?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
"På Games Convention i Leipzig kunngjorde Sony Computer Entertainment Europe introduksjonen av PlayTV - programvaren som lar deg se digital-TV på PLAYSTATION 3."

http://no.playstation.com/ps3/news/article...515/TV-stjerne/

 

Trenger man ikke den lille boksen for å se digital-tv på PS3?

 

Jo, du trenger fortsatt boksen. Det her er snakk om programvaren til PlayTV(boksen).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Slik det er nå med min digital boks fra Get (Get Box PVR) har jeg mulighet og sende signalet videre til f.eks. TV, men da vil jeg ikke få mulighet for opptak. (bruke TV'n egen tuner, bare bruker Get sin boks som kortleser)

 

Denne muligheten er her fordi det er 2 tunere i PVR boksen (tror jeg i allefall) for jeg kan ta opp samtidig som jeg ser på noe annet. Da må det gå en kort tv-kabel fra en kontakt til en annen bak boksen.

 

Så regner med (håper) jeg da kan bruke Get tuneren bare som kortleser slik at jeg får tilgang til kanalene og så sende signalet videre til PlayTv. Hvis da ikke PlayTv får egen korleser slik at man ikke trenger mellomleddet selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Slik det er nå med min digital boks fra Get (Get Box PVR) har jeg mulighet og sende signalet videre til f.eks. TV, men da vil jeg ikke få mulighet for opptak. (bruke TV'n egen tuner, bare bruker Get sin boks som kortleser)

 

Denne muligheten er her fordi det er 2 tunere i PVR boksen (tror jeg i allefall) for jeg kan ta opp samtidig som jeg ser på noe annet. Da må det gå en kort tv-kabel fra en kontakt til en annen bak boksen.

 

Så regner med (håper) jeg da kan bruke Get tuneren bare som kortleser slik at jeg får tilgang til kanalene og så sende signalet videre til PlayTv. Hvis da ikke PlayTv får egen korleser slik at man ikke trenger mellomleddet selvfølgelig!

 

Det tviler jeg sterkt på kommer til å fungere. Det er sansynligvis bare et ferdig dekodet (analogt) signal du sender videre til TVen. PlayTV vil kun håndtere digitale signaler. Med mindre Sony får offisiell støtte fra kabelselskapene og CAM modul tror jeg vi kan se laaaaaaaaaaaaangt etter å kunne bruke Play-TV her til lands (på kabel tv, vel å merke). Alternativet er en PlayTV-proprietær løsning, noe jeg tviler sterkt på at de bakstreberske, innovasjonshemmende kabelselskapene her til lands vil prioritere.

Endret av nilsga
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
hvorfor ikke?

 

det er jo teit :p er det noen mulighet å få tatt opp tv-programmer på ps3'en?

 

Var noe problemer med betalingsprogrammene i rikstv, derfor kommer det ikke til Norge.

Nei ingen andre muligheter til og ta opp TV med PS3.

 

Er vel ikke 100% sikkert det vel.. Kilder?

 

Nei ikke 100% sikkert nei. Har desverre ikke kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...