Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Så får jeg en melding som sier: "Dataen er korrupt" (8002F2C5) Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Ser ut som om det er en bug i firmware 3.56, som gjør det umulig å bytte harddisk i de PS3 modellene som lagrer deler av firmwaren på disken (dvs. nyere phat og alle slim). Dette har skjedd før ved en tidligere oppgradering, men ble raskt fikset av Sony, så forhåpentligvis jobber de med saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så får jeg en melding som sier: "Dataen er korrupt" (8002F2C5) Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Ser ut som om det er en bug i firmware 3.56, som gjør det umulig å bytte harddisk i de PS3 modellene som lagrer deler av firmwaren på disken (dvs. nyere phat og alle slim). Dette har skjedd før ved en tidligere oppgradering, men ble raskt fikset av Sony, så forhåpentligvis jobber de med saken.

Jeg fant ut det nå.. De har kommet med en fix for det nå da, så nå kjører jeg på min 500gb hdd på ps3 :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som kan svare meg på dette?

 

Hadde en god gammel Phat 60GB, kjøpt på releasedato for PS3.

Senere oppgraderte jeg HDD til 320GB.

 

I går gikk PS3 i stykker og jeg må kjøpe en ny slim.

 

Kan jeg helt fint bare montere min gamle 320GB i nye slim, og beholde savegames, demoer, kjøpte spill, gamertag osv. ?

 

(Tenker på om det er helt likt filsystem på gamle vs nye).

Lenke til kommentar

Noen som kan svare meg på dette?

 

Hadde en god gammel Phat 60GB, kjøpt på releasedato for PS3.

Senere oppgraderte jeg HDD til 320GB.

 

I går gikk PS3 i stykker og jeg må kjøpe en ny slim.

 

Kan jeg helt fint bare montere min gamle 320GB i nye slim, og beholde savegames, demoer, kjøpte spill, gamertag osv. ?

 

(Tenker på om det er helt likt filsystem på gamle vs nye).

 

Jeg er 99% sikker på at harddisken blir formattert hvis du flytter den til en annen ps3.

Lenke til kommentar

Nå bør du ta dette med en klype salt for jeg har hørt forskjellige ting, men jeg tror ikke det går. Du kan derimot bruke LAN-transfer, men det forbeholder at du har strøm på begge systemene. Koble til en LAN-kabel til begge PS3ene og gå på backup, da vil den guide deg gjennom prosessen (etter det jeg har hørt, har ikke testa dette selv).

Lenke til kommentar

Noen som har noe formening om denne i Ps3 slim http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=184721&model=&salg=

 

:dontgetit:

Hadde jeg vært deg ville jeg heller gått for en 7200rpm HDD.

 

Dette er innlegget til en fyr som har testa med både 5400rpm og 7200rpm på samme maskin:

 

Tok en liten kjapp test på 5400rpm vs 7200rpm idag.

Testene jeg tok var innstalltider på demoene til Mass Effect2 og Dead Space2.

Tidene ble som følger:

5400rpm:

3:41

dead space2

5:31

mass effect2

 

7200rpm:

2:33

dead space2

4:17

mass effect2

 

Kilde.

Lenke til kommentar

Noen som har noe formening om denne i Ps3 slim http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=184721&model=&salg=

 

:dontgetit:

Hadde jeg vært deg ville jeg heller gått for en 7200rpm HDD.

 

Dette er innlegget til en fyr som har testa med både 5400rpm og 7200rpm på samme maskin:

 

Tok en liten kjapp test på 5400rpm vs 7200rpm idag.

Testene jeg tok var innstalltider på demoene til Mass Effect2 og Dead Space2.

Tidene ble som følger:

5400rpm:

3:41

dead space2

5:31

mass effect2

 

7200rpm:

2:33

dead space2

4:17

mass effect2

 

Kilde.

 

 

Innbilte meg at 7200rpm kunne skape varme prob??Flere som har ment det skaper "stuttering" i spill osv..

Lenke til kommentar

Da er det enda bedre å gå for en SSD, både hastighet og varme.

 

Men hastigheten på alle harddisker innvirker kun på spill og andre ting som er lagret på harddisken. Når ett spill osv henter info fra disc, noe de fleste gjør mesteparten av tiden, så er det BD drevet som bestemmer hastigheten. Og den er tregere enn 5400 diskene også.

Lenke til kommentar

Da er det enda bedre å gå for en SSD, både hastighet og varme.

 

Men hastigheten på alle harddisker innvirker kun på spill og andre ting som er lagret på harddisken. Når ett spill osv henter info fra disc, noe de fleste gjør mesteparten av tiden, så er det BD drevet som bestemmer hastigheten. Og den er tregere enn 5400 diskene også.

Faktisk så tror jeg ikke at SSD disker vil være noe raskere enn vanlige hardisker... Det sier de hvertfall HER

Lenke til kommentar

Da er det enda bedre å gå for en SSD, både hastighet og varme.

 

Men hastigheten på alle harddisker innvirker kun på spill og andre ting som er lagret på harddisken. Når ett spill osv henter info fra disc, noe de fleste gjør mesteparten av tiden, så er det BD drevet som bestemmer hastigheten. Og den er tregere enn 5400 diskene også.

Men så koster en SSD atskillig mer enn en vanlig harddisk. Det blir litt som å anbefale en Audi til en som vurderer å kjøpe seg Toyota.

Faktisk så tror jeg ikke at SSD disker vil være noe raskere enn vanlige hardisker... Det sier de hvertfall HER

Jeg tror det avhenger av hvilket spill man tester på. Denne testen rapporterer drastisk forbedring i loadetider på Gran Turismo 5.

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

SSD er raskere, men kun fra innhold som ligger på harddisk. GT5 er mye raskere til å loade osv når man legger alt det tillater på disken.

 

Når de tester SSD mot andre normale disker, så er SSD kjappere med harddisk ting, men så fort det leses fra selve spill disken man putter i, så er det denne som begrenser hastigheten, nokså logisk når min SSD kan lese med 250 MB+, og BD platen takler ca 50 MB i sekundet,

Lenke til kommentar

SSD er raskere, men kun fra innhold som ligger på harddisk. GT5 er mye raskere til å loade osv når man legger alt det tillater på disken.

 

Når de tester SSD mot andre normale disker, så er SSD kjappere med harddisk ting, men så fort det leses fra selve spill disken man putter i, så er det denne som begrenser hastigheten, nokså logisk når min SSD kan lese med 250 MB+, og BD platen takler ca 50 MB i sekundet,

Kontrolleren i ps3en er vel bare SATA 150, så fullt utbytte av SSD får man likevel ikke. Ut fra kost/nytte ville jeg vel heller kjøpt en 7200 rpm disk.

Lenke til kommentar

Hvor mye raskere? Lastetidene i GT5 er frustrerende.

 

For meg så var lastetidene med den originale 60GB disken slik at når jeg lastet normale baner, så gikk den igjennom alle som var med øverst på skjermen, så nesten en halv gang til.

 

Med SSDen så kom jeg som regel kun frem til bil nr 10

 

 

Men det er en ting som tidvis er meget irriterende med GT5. Den er avhengig av nettlinje, selv om man ikke er online. Noen ganger, når nettlinjen min brukes mye, så går den utrolig tregt inn i starten av spillet. Er jeg først kommet inn i karriere modusen, så er alt som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...