Gå til innhold

The eXperience en stor flopp?


endless

Anbefalte innlegg

At TosspoT, Joe og Deman (?) kom var ekstremt bra - fantastisk bra e-sport-kommentatorer og gjorde det hele veldig bra - stemningen rundt compoene var generelt veldig okey.

 

TeX var kjempebra, selv var jeg bare innom en dag for å si hei til kjente, men jeg er enig i at det er få folk. Sånn er det dog i Norge i høstferien i en ferie som egentlig ikke er noen ferie engang utenom skolefolk og hvor høstferieuken varierer fra fylke til fylke.

 

Synes TeX var flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Annet en det jeg nevnte om Rus. Var det mye problemer rundt dette?

 

Så forøvrig også et par Vodka flasker i søppelbøtter! :!:  Så noen må ha drukket i alle fall.

9658627[/snapback]

 

 

det lå 12 øl flasker på nord enden av prakings plassen på fredag allerede så jeg vet ikke jeg..

 

noen har kost seg :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hvorfor etv ble dårlig, men det hjelper ikke å skylde på sånt. At utstyret kom for seint har ikke vi noe med å gjøre! Vi ville ha en bra stream fra hallen, vi bryr oss ikke om utstyret kom forseint.  Utrolig uprofesjonelt å skylde på noe som egentlig burde være mer eller mindre internt.

9654967[/snapback]

Vi skylder da vel ikke på dere for at utstyret kommer for sent, og vi forventer heller ikke at dere skal synes det er greit at ikke alt ble som det skulle. Føler bare at det ville være feil å ikke informere dere om hva som skjedde når det kommer opp spørsmål om det. ;)

 

Dere som maser om compoene, hva er det dere maser om? Det var et tipp topp compo crew som hadde stålkontroll gjennom hele compoen. Det oppsto vistnok en klage i siste semifinale etter hva jeg skjønnte, og compo-admin var såppas reale at de satte seg ned og prøvde å finne en løsning, selv om det var et stramt tidsskjema å følge. De ville gjøre jobben skikkelig før de utnevnte en vinner, noe de klarte ypperlig.

9657043[/snapback]

Problemet under siste finale var at vi lå langt etter tidsskjema. NRK dro hjem klokka to, og senere dro QuadV (de med kommentatorene) og la seg. Dermed hadde vi ingen til å kommentere eller vise in-game-bilder. Vi tok da første og beste laptop og installerte CounterStrike på den. En av oss måtte steppe inn med en gang uten noen forberedelse for å ta in-game-bilder. Dette førte til at kvaliteten på sendinga ikke ble på langt nær det nivået den var under samarbeid med QuadV, men vi fikk i alle fall ut en sending.

 

I utgangspunktet skulle ikke eTV dekke compoer i det hele tatt, da dette skulle være et samarbeid mellom NRK og QuadV. Grunnet at QuadV valgte å samarbeide med oss istedet, endte vi likevel opp med å sende, og da QuadV måtte gå for kvelden (morgenen?), valgte vi å gjøre det beste vi kunne ut av det og prøvde å få opp en sending likevel, selv om det egentlig ikke var vår hovedoppgave.

 

Vell, det var seks timer med underholdning fra scenen HVER dag...eller, bortsett fra lørdag... Da startet scenen rundt 14-15 tiden, holdt på da jeg la meg kl. 03 på natta, og holdt fortsatt på da jeg våknet kl. 08 på morran.

9657043[/snapback]

Jepp, vi kom vel fram til at vi kjørte ca. 17 timer med mer eller mindre sammenhengende livesending. Sånt tar på! :p

Takk til Care-crew for juice og kaffe!

(Har enda ikke fått sovet siden det, så nå går jeg og legger meg så fort dette innlegget er ferdigskrevet)

 

Problemene under fredag var stort sett tekniske. eTV skulle ha "live" sending fra scenen, men det hele gikk i dass grunnet at det var no krøll med lyden. er egentelig ikke helt kompetent til å svare da jeg ikke var borte hos eTV gjengen når dette her pågikk.

 

Det var også, etter min mening, mye rotete filming elelrs på fredag. Kamera zoomet ALT for langt inn slik at det ble et ustablit og slitsomt bilde å se på. Stadig vekk virket det som at den som bar kameraet ikke viste at den var på, og virret litt rundt før man byttet kamera. Men dette har nok med den sviktende intercomen å gjøre, så det er vel egentelig ikke noe å få gjort no med for eTV.

9657817[/snapback]

Du har stort sett rett i det ja. ;)

 

Hovedproblemet under studiosendinga var at vi nesten ikke hadde lyd fra studio, og overhodet ikke fikk lyd fra innslagene. Dermed ble det hele ganske meningsløst.

 

Du har helt rett i at de som hadde kameraene så ut som de ikke visste at de var på, for det gjorde de heller ikke. Intercomen var nede, og derfor fikk jeg ikke kommunisert med alle kamerafolkene. Det fører til at jeg bare må klippe til det som ser bra ut, og må satse på at kamerafolkene gir greie bilder. Det kan være litt risikabelt, som dere sikkert så... :p

 

Men på lørdagen derimot! :thumbup:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Det var et tipp topp compo crew som hadde stålkontroll gjennom hele compoen. Det oppsto vistnok en klage i siste semifinale etter hva jeg skjønnte, og compo-admin var såppas reale at de satte seg ned og prøvde å finne en løsning, selv om det var et stramt tidsskjema å følge. De ville gjøre jobben skikkelig før de utnevnte en vinner, noe de klarte ypperlig.

9657043[/snapback]

 

Vel, vel hadde de hatt stålkontroll hadde nok "mitt" lag vært med, men samma det var gøy allikavel å være der!

Lenke til kommentar
Annet en det jeg nevnte om Rus. Var det mye problemer rundt dette?

 

Så forøvrig også et par Vodka flasker i søppelbøtter! :!:  Så noen må ha drukket i alle fall.

9658627[/snapback]

 

Jeg synes ikke det var store problemer med rus o.l i forbindelse med dette arrangementet (Jeg var i security). Ja, vi fant noen ølflasker o.l, men det er veldig vanskelig å kontrollere oppførselen til så mange mennesker til en hver tid.

 

Det du så som lå i søppelbøtter kom nok fra funn gjort av security. Ellers setter vi også stor pris på tilbakemeldinger i forhold til jobben vi gjorde på dette arrangementet.

 

And remember, we're always watching :ph34r:

 

EDIT:

 

Man må også huske på at det bor mange mennesker i dette området, og dermed mange ungdommer som ikke var tilknyttet TeX. Disse kan vi selvfølgelig ikke kontrollere under noen omstendighet

Endret av JensFolland
Lenke til kommentar
Er det noen sansynlighet for at kommende lan kan bli arrangert i Bergen? Synes alt foregår på østlandet og bare smålan andre steder som ikke får så mye oppmerksomhet.

9655288[/snapback]

 

Enig her, vil gjerne se et forsøk i Bergen. Haakonsvern Marinebase har alene noen hundre villige unge menn fra hele landet som nok går på lan, hvis man timer det til septemberkullet eller julikullet (her kan man også inngå en avtale med velferdskontoret der nede). Det eksiterer der en arbeidsplass med flere hundre som driver med LAN som hobby. Og det er kun den ene arbeidsplassen.

 

Tar man resten av Bergen med i beregningen så burde det være fullt mulig å fylle opp med 500-2000 mennesker, minst. Hvis det er gjort riktig :)

Lenke til kommentar
Tar man resten av Bergen med i beregningen så burde det være fullt mulig å fylle opp med 500-2000 mennesker, minst. Hvis det er gjort riktig :)

9663023[/snapback]

 

Vi har da LAN i Bergen og.

 

ByLAN ble arrangert samtidig med The eXperience, og vi trakk rundt 800 stk (nei, jeg har ikke eksakte tall dessverre).

Lenke til kommentar
Se der ja, en konkurent som sikkert stjal endel potensielle bergensere fra TEX.

 

Jeg er fortsatt forundret over at de ikke satser på et LAN nede på Haakonsvern (de har mange små). Er nesten som man kan lure på om man er opptatt av å spille fremfor å forsvare landet ^^

 

På Haakonsvern? Som Marinebasen Haakonsvarn?

Hvorfor i all verden skal man ha LAN på Nordens største Marinebase? Det var jo så vidt jeg fikk tilgang på en pc mens jeg var der inne til tjenste.

http://no.wikipedia.org/wiki/Haakonsvern <--- t< en titt.

 

Og at ByLAN i Bergen er på samme tid er nok veldig uheldig ja.

Lenke til kommentar
På Haakonsvern? Som Marinebasen Haakonsvarn?

Hvorfor i all verden skal man ha LAN på Nordens største Marinebase? Det var jo så vidt jeg fikk tilgang på en pc mens jeg var der inne til tjenste.

http://no.wikipedia.org/wiki/Haakonsvern <--- t< en titt.

 

Og at ByLAN i Bergen er på samme tid er nok veldig uheldig ja.

 

Nå snakket jeg ikke om inne på selve Haakonsvern (dog er jo poenget med et LAN at man tar med seg pc), men at det finnes nok folk der nede med dette som interesse til å kunne samle en god flokk med mennesker (et eller annet sted i Bergen).

 

Jeg trenger da ikke lese om marinebasen jeg bor ved siden av og har jobbet endel år på på wikipedia ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det var store problemer med rus o.l i forbindelse med dette arrangementet (Jeg var i security). Ja, vi fant noen ølflasker o.l, men det er veldig vanskelig å kontrollere oppførselen til så mange mennesker til en hver tid.

 

Det du så som lå i søppelbøtter kom nok fra funn gjort av security. Ellers setter vi også stor pris på tilbakemeldinger i forhold til jobben vi gjorde på dette arrangementet.

 

And remember, we're always watching :ph34r:

 

EDIT:

 

Man må også huske på at det bor mange mennesker i dette området, og dermed mange ungdommer som ikke var tilknyttet TeX. Disse kan vi selvfølgelig ikke kontrollere under noen omstendighet

Ja- jeg syns Security gjorde en god jobb jeg. Håper det blir noe neste år også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...