Gå til innhold

The eXperience en stor flopp?


endless

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
---

Jeg tror de aller fleste, uavhengig av spill, er alergisk mot xfire, The All Seeing Eye og andre slike serverbrowsere. Det er bare å se på "Minutes Played der i forhold til de fra Steam. 1.6 har i xfire 1.5 millioner minutter spilltid denne i måneden mot Steams registrerte 8.5 milliarder. Det er vel under 0.2 promille om hoderegningen min er korrekt.

9653860[/snapback]

 

OT nå men:

COD2 communitiet (ihvertfall det britiske jeg har vært borti) baserer seg nesten utelukkende på xfire som IM og for å søke kamper o.l. Mange av folka i klanen som ikke vet å bruke IRC/warbots/matchchans liksom :p

Men dette er jo klanspillere som, tross alt, kun er en liten brøkdel av spillerene i et spill.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

:) syntes dette har vært et veldig bra lan jeg :thumbup: Folk kan si hva de vil, men kommer alltid til å være et bra lan :D

 

 

Elsker måten de setter opp ting sånn at deltekerene kan more seg konstant. Er også litt glad for at det ikke er fullt, for da hadde jo det vært enda mer kø til ting enn det det allerede var.

 

Syntes også Etv gjorde en kjempebra jobb! Tenk da... Det er jo tenåringer / nybegynnere. Man kan ikke forvente pro filming og kutting av noen som nettopp har startet!

 

So i got 1 think to say:

 

Gj The Experienced and Etv :yes:

Lenke til kommentar
eTV produserte sendingen til Quadv :)

9650654[/snapback]

Stemmer. :thumbup:

 

Noe som også var litt morsomt var at de kom til oss på grunn av at det visstnok var diverse som ikke funka hos NRK, så da bare kom de og sa "drit i NRK, vi produserer med dere isteden." :p

 

Compoene kan forøvrig ses her. ;)

 

Edit:

Syntes også Etv gjorde en kjempebra jobb! Tenk da... Det er jo tenåringer / nybegynnere. Man kan ikke forvente pro filming og kutting av noen som nettopp har startet!

 

So i got 1 think to say:

 

Gj The Experienced and Etv  :yes:

9654105[/snapback]

Sant nok, men hovedgrunnen var nok det at vi ikke fikk ustyret før på onsdag selv om vi skulle hatt det på mandag. Det sier seg jo selv at det ikke kan bli helt bra når man tester mye av utstyret for første gang under livesending... :p

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
eTV produserte sendingen til Quadv :)

9650654[/snapback]

Stemmer. :thumbup:

 

Noe som også var litt morsomt var at de kom til oss på grunn av at det visstnok var diverse som ikke funka hos NRK, så da bare kom de og sa "drit i NRK, vi produserer med dere isteden." :p

 

Compoene kan forøvrig ses her. ;)

 

Edit:

Syntes også Etv gjorde en kjempebra jobb! Tenk da... Det er jo tenåringer / nybegynnere. Man kan ikke forvente pro filming og kutting av noen som nettopp har startet!

 

So i got 1 think to say:

 

Gj The Experienced and Etv  :yes:

9654105[/snapback]

Sant nok, men hovedgrunnen var nok det at vi ikke fikk ustyret før på onsdag selv om vi skulle hatt det på mandag. Det sier seg jo selv at det ikke kan bli helt bra når man tester mye av utstyret for første gang under livesending... :p

9654165[/snapback]

 

Jeg skjønner hvorfor etv ble dårlig, men det hjelper ikke å skylde på sånt. At utstyret kom for seint har ikke vi noe med å gjøre! Vi ville ha en bra stream fra hallen, vi bryr oss ikke om utstyret kom forseint. Utrolig uprofesjonelt å skylde på noe som egentlig burde være mer eller mindre internt.

 

Jeg var ikke der i år eller fjor og kommer nok aldri til å komme heller. Synes hele greia virker uprofesjonelt.

Lenke til kommentar

Jeg forstår meg ikke på enkelte her.

 

"uprofesjonelt"?

 

Det er da ikke å skylde på interne problemer å informere om hvorfor man fikk problemer med å få alt til å fungere i tide. Ingen grunn til å måtte holde for sene utstyrsleveranser "internt".

 

De som mener TXP er "uproft" bør tenke over alt det enorme arbeidet som er lagt ned for at dere skal få benytte en svær hall med VIP underholdning hvor alt er satt opp kun for dere.

 

Folk har jobbet rassen av seg døgnet rundt for å få opp dette for at dere skal ha det gøy.

 

Min mening er at enkelte ting ble "dårlig" fordi man har "brukere" som ikke setter pris på det de faktisk får.

Lenke til kommentar

Hei

nå har jeg enda ikke hatt muligheten til å være på hw lan og jeg har noen tanker om hva som kan være problemet.

 

1. det er alt for stort til å være et av de første åra. grunnen til at f.eks TG er så stort som det er er fordi det har tatt mange år å bygge opp. Hadde hw lan starta i det små med kanskje 500 påmeldte så hadde det vært mer morro. og da ha fått tak i et lokale som de hadde fylt, slik at det ikke ser tomt ut.

 

2. Tiden på året. veldig mange som er glad i å være på lanprarty jobber nå. Høstferien er en ikke eksisterende ferie for de fleste. hw lanet burte heller vært i sommerferien.

 

et skikkelig bra lan hadde vært ca 500 stykker i et lokale som kanskje tok 7-800 slik at man kunne ha åpna opp seter hvis det blei mange påmeldte. For så å fika det slik at man kunne ha forstørra lanet neste år.

 

norges varemesse på lillestrøm hadde vært et fint sted å hatt et sånt lan. da har man en hall til dataene, en hall til div boder, konkuranser og sånt, og en hall til soving slik at man fikk et stille sted å sove.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært på HWlan/The eXperience , men syntes de skulle reklamert mer og fått flere deltakere.

 

Scene med mye show/musikk på er bare tull når folk prøver å konsentrere seg til compoer.

 

Så jo flere deltakere det er,jo bedre er det :)

 

Bra med butikker som netshop , komplett osv. Stort + på lan.

Lenke til kommentar

Tøffe-Tetra:

Bra forslag faktisk :) Og det går flytog til Lillestrøm rett ved Arena Hotell og Varemesse området så transport er ikke en issue heller :)

 

Kanskje Hw.no kunne undersøkt dette for TXP 2008?

 

Men sommerferie er vel en risikabel tid å ha det på om været skulle bli fint. Det er få som ønsker å sitte i et lanparty da vil jeg tro?

 

I vinterferien er mange på ski, og påskeferien er jo TG om jeg ikke husker feil. Men vinterferien kunne kanskje vært et bedre alternativ enn "potetferien" hvor ungdom selv i dag jobber mye?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Overalt syns jeg det var et bra lan.

 

Eneste er vel at det var en del små folk der. Så og hørte at det var unger/barn helt nede i 12 års alderen. Og det er vel litt ungt syns nå jeg.

 

Itillegg var det et eneste mas om Arne- som kun er en TG sak og ikke The experience.

 

Vet ikke om noen la merke til den gjengen med boys som var så ''kule'' at de drakk sprit utafor jeg men- det gjorde jeg. Skulle jo være et rusfritt arangement- men ikke alle overhold det.

Lenke til kommentar

Shark, det stemmer som du sier, var noe problemer med rus ja. Men, når man holder et så stort arrangement mitt i Oslo så kommer det alltid noen å ødelegger. Jeg satt på samband, og har overhørt sammtaler i etterkant om episoden du nevner, og det ble tatt veldig godt hånd om. Security var vell klare om saken, og klarte å fjerne personen før det skjedde noe. Tror ikke det var mange som merket det engang :)

 

Når det gjelder kritikk av eTV, så er denne helt forståelig. Det var mye surr på fredagen, satt selv og syntes det ble veldig amatørmessig. Men det kom seg bare så utrolig på lørdagen. Se på opptakene fra Lene Alexandria og Miss Hardware. Som å se en proff TVsending. Og når det kommer til dette med streamen så var dette en kombinasjon av manglende rettigheter fordi NRK ville sitte på dem, pluss for lite utstyr :) Men tenk dere, dette er første gang en gjeng tennåringer driver med live dekning av et arrangement... Det er virkelig bra det de har fått til. Enkelte av produksjonene kan helt klart måle seg med større, proffesjonelle ting.

 

Om det blir eTV til neste år så blir det nok enda bedre. I år var tross alt første gangen. Alt var nytt, ingen hadde gjort dette før. Ingen viste egentelig hvordan det lå ann med utstyr en gang før på onsdagen, altså under en dag før sending. Så jeg tipper vi kommer til å se en stor forbedring til neste år.

 

Dere som maser om compoene, hva er det dere maser om? Det var et tipp topp compo crew som hadde stålkontroll gjennom hele compoen. Det oppsto vistnok en klage i siste semifinale etter hva jeg skjønnte, og compo-admin var såppas reale at de satte seg ned og prøvde å finne en løsning, selv om det var et stramt tidsskjema å følge. De ville gjøre jobben skikkelig før de utnevnte en vinner, noe de klarte ypperlig.

 

Jeg har ikke helt tallet på hvor mange compoer som ble arrangert under hele lanet, men det var en god del. Alt fra skytespill til fotballspill og diverse annet. Og ALT ble streamet live på nett med proffe kommentatorer. Det er ikke verst spør du meg. Hadde folk bare vist hvor mye jobb det ligger bak det å gjøre en så stor "greie" ut av compofinalene, hadde de skjønt at de klagene de kommer med er ubetydelige. Det er utrolig hva arrangørene har fått til her.

 

Og nå kommer det jeg syntes var toppen av kransekaka. Nemmelig underholdningen fra scenen. Vell, det var seks timer med underholdning fra scenen HVER dag...eller, bortsett fra lørdag... Da startet scenen rundt 14-15 tiden, holdt på da jeg la meg kl. 03 på natta, og holdt fortsatt på da jeg våknet kl. 08 på morran. Hvis en skal begynne å regne sammen hvor mange timer det har vært sceneshow og sammenlinke det med hvor mye det koster å komme inn på hele lanet... Vell, det hadde nok kostet deg en god del tusen å fått med så mye live underholdning om du skulle gått på separate arrangementer som varte tilsammen så lenge underholdningen gjorde her.

 

Jeg ble egentelig veldig overrasket selv over hvor sykt mye som egentelig foregikk fra scenen. Jeg husker ikke alt, det var så utrolig mye, men det var jo alt fra strongman, steinknusing, wrestling, 4-5 compofinaler med kommentatorer, turnshow, danseshow, minikonsert med Lene Alexandria, masse konkuranser og ja... jeg husker ikke alt engang. Og premiene som ble delt ut fra scenen var av ganske mye verdi om jeg ikke husker feil. Premiene under World of Conflict compoen var jo på rundt 30-50.000? eller er det jeg som husker feil?

 

Så, til dere som sier at lanet sugde, jeg tror ikke dere fikk med dere alt hva som skjedde. Det jeg tror dere heller mener, var at det var ting som burte vært endret. Og ja, det var det. Det var mye som gikk galt og som ikke fungerte. Men slik jeg ser det så er det ingen verdens ting med tanke på alt som gikk bra. Selv rakk jeg ikke engang å gå innom alle standsa, det var så mye å gjøre. Jeg rakk ikke engang å koble opp PC-en min, ble bare med laptopen.

 

Noen vil kanskje si at jeg er litt inhabil i denne saken iom. at jeg var med som crew, og selvfølgelig mener at lanet ble det beste i verden, men jeg har prøvd å være så objektiv som mulig. Og jeg mener ærlig, at dette er vel det mest gjennomførte lanet jeg har vært på, da jeg ikke har vært på TG før.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hvorfor etv ble dårlig, men det hjelper ikke å skylde på sånt. At utstyret kom for seint har ikke vi noe med å gjøre! Vi ville ha en bra stream fra hallen, vi bryr oss ikke om utstyret kom forseint.  Utrolig uprofesjonelt å skylde på noe som egentlig burde være mer eller mindre internt.

 

Jeg var ikke der i år eller fjor og kommer nok aldri til å komme heller. Synes hele greia virker uprofesjonelt.

9654967[/snapback]

Det virker som om du prøver å få folk til å tro at vi mener det er deres feil at for eksempel utstyret ble levert oss for sent, det stemmer ikke ;) . Det å ha en god stream fra hallen med en gang ville krevd en del "kosing" med serverne før LANet startet. Det ble veldig vanskelig grunnet to ting:

 

1. Utstyret ble levert sent onsdag.

2. Internett var ikke oppe for crew før nærmere natt til torsdag, uten internett er det umulig å få testet serveren opp mot annet utstyr på en skikkelig måte.

 

Vår streamingansvarlig jobbet veldig hardt med streamingen hele uken, den tiden hvor serverne var der.

 

I tillegg har vi hatt en god del andre uforutsette problemer, for eksempel små strømbrudd, utstyr og intercom som plutselig ikke vil fungere på grunn av for lite testing grunnet sen levering osv.

 

Var forresten ikke til stede under sendingen fredag, hva var problemene SimDaDim? Møtte jeg deg forresten? :p

Lenke til kommentar

Jeg tror vi møttes ja.

 

Problemene under fredag var stort sett tekniske. eTV skulle ha "live" sending fra scenen, men det hele gikk i dass grunnet at det var no krøll med lyden. er egentelig ikke helt kompetent til å svare da jeg ikke var borte hos eTV gjengen når dette her pågikk.

 

Det var også, etter min mening, mye rotete filming elelrs på fredag. Kamera zoomet ALT for langt inn slik at det ble et ustablit og slitsomt bilde å se på. Stadig vekk virket det som at den som bar kameraet ikke viste at den var på, og virret litt rundt før man byttet kamera. Men dette har nok med den sviktende intercomen å gjøre, så det er vel egentelig ikke noe å få gjort no med for eTV.

 

Det som ble så bra på lørdag var bildemiks og kameraføring. Hvis man ser på opptakene fra konserten og misse showet så ser man en veldig dyktig kameraføring, og veldig dyktig klipping. Ihvertfall føltes det slik når man tittet åp storskjermene under showet. Kameraene brukte mye mindre zoom, og det var mer rytme i klippingen :)

 

Når det gjelder streamen så satt jeg vedsiden av han som styret med det hele lørdagen, og han gjorde virkelig alt i sin makt for å fikse denne. NRK klarte ikke å bestemme seg for om de skulle ha rettighetene på filminga, slik at eTV måtte ta ned streamen, eller om eTV kunne streame. Så streamen gikk litt opp og ned pga. det. Det var også et strømbrudd som ødela litt, og det var trøbbel med utstyr som ikke fungerte godt overens, ikke hadde nok kapasitet, og for lite testtid. Dette begynnte å komme i boks på lørdagen.

 

Men jeg syntes det var vanvittig bra av eTV å klare å dekke så mye med den kvaliteten de klarte å holde iom at dette er dems første lan. Så all skryt for en fantastisk god jobb. Og jeg var nede hos dere på lørdagen og så at dere virkelig jobbet for å få dette til bra. Og det klarte dere også, stort sett :)

Lenke til kommentar

Seff, det var under sendingen det startet, stemmer. Jeg var der, jeg var den som laget kjøreplan den dagen. Vi i redaksjonen hadde klart å skaffe innslag og gjester selv under en stresset situasjon like før sending. Alt var duket for en god og ikke minst full 25 minutters studiosending. Men grunnet at Funcom holdt på 10 minutter lengre enn planlagt (de fikk faktisk blåskjerm :wee: ) samt en større teknisk svikt som gikk utover, etter det jeg fikk med meg, intercom (brukes til kommunikasjon mellom kameramenn og kamerakontroll) og lyden, ble vi tatt av scenen.

 

Grunnet dette fikk vi heller ikke brukt vår programleder Stefan (SteffyPants) og resten av redaksjonen like mye som var tenkt

 

SimDaDim: Gaffet du de 42" skjermene i dag sammen med meg og en rødtopp? Var det deg?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...