Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hotte lærere på skolen


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok p.d. ulovlig å ta bilde av lærerne på skolen ja, hadde det derimot vært på offentlig sted så hadde de ikke måttet gi sitt samtykke. Men jeg tror ikke inne i en skolebygning regnes som offentlig sted.

9637876[/snapback]

 

Noen skoler er offentlige :thumbup: . Andre er ikke det. :thumbdown:

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Det er nok p.d. ulovlig å ta bilde av lærerne på skolen ja, hadde det derimot vært på offentlig sted så hadde de ikke måttet gi sitt samtykke. Men jeg tror ikke inne i en skolebygning regnes som offentlig sted.

9637876[/snapback]

 

Noen skoler er offentlige :thumbup: . Andre er ikke det. :thumbdown:

9637938[/snapback]

Rettelse

 

Noen skoler er offentlige :thumbup: . Andre er ikke det :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Er det ikke omvendt angaaende bilder? at man MA si ifra om man ikke vil bli tatt bilde av...

9637743[/snapback]

 

Snikfoto i dusjen er ulovlig...forklar den...

9637780[/snapback]

Hva har snikfoto i dusjen med dette a gjore? Snakk om ordinaere bilder av en laerer som er TILF (Teacher i'd like to FUCK)

Lenke til kommentar
Du kan ikke legge ut bilder av en annen person uten tilatelse.

 

Men blir jo litt rart, siden folk legger jo ut bilder av folk på facebook og andre steder uten å spørre. Så regler er vel til for å brytes.

9638560[/snapback]

 

Det handler vel litt om sammenhengen bildene er tatt i. Si du legger ut bilder på facebook av venner o.l. så er det vel lite trolig at disse har så mye imot det, regelen er vel litt fleksibel. Men rent juridisk har man vel ikke lov til å spre bilder offentlig av personer som ikke vil det. Tror sammenhengen har mye å si.

Lenke til kommentar
Det er nok p.d. ulovlig å ta bilde av lærerne på skolen ja, hadde det derimot vært på offentlig sted så hadde de ikke måttet gi sitt samtykke. Men jeg tror ikke inne i en skolebygning regnes som offentlig sted.

9637876[/snapback]

Det er feil. Man kan ikke ta bilder av noen på offentlig plass og publisere dem uten tillatelse, dersom personen kan identifiseres. Om vedkommende derimot ikke er motivet i bildet men en forbipasserende er saken litt annerledes.

 

Dersom du tar et bilde av stortinget, og det er 10 stk som tilfeldigvis går forbi i forgrunnen kan bildet publiseres uten tillatelse. Å ta et portrettbilde av en person forann stortinget, og publisere det uten deres tillatelse, er ikke lov.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har ikke noen lærere, men har 2 tolker i klassen som er så deilige at det er deilig... hu ene har vært i FHM...

9636916[/snapback]

:green: Du går på Heimdal VGS, ikke sant?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Gikk der selv for et par år siden. :D Husker vi fant bilde i FHM.

 

Og ei i klassen min da var på forsia av Vi Menn. Læreren kjøpte det da ^^

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...