Gå til innhold

Den Store Crysis tråden! :D


Anbefalte innlegg

Ikke særlig imponert over grafikken i dette spillet etter å ha hatt denne betaen under lupen i et par timer. Men det er jo selvfølgelig et uferdig spill, så jeg skal ikke dømme det helt enda. Personlig liker jeg HL2-grafikken et hakk bedre.

9621343[/snapback]

 

 

...jeg skal ikke engang gidde begynne kverrulere her, smaken er som baken, den er delt...

 

MEN, jeg må si det at det muligens er på tide med en tur til øyelegen om du mener HL2 motoren er bedre grafisk enn Cryengine^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kjører dårligere HW enn meg som det ikke lagger på?

Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

XFX GF 8800 ULTRA XT 768MB DDR3

1360*768 i oppløsning, uten AA

Framedrops, lagg og alt sånt.

Det blir framedrops viss jeg løper fort å snur meg fort. Jjeeez

9623461[/snapback]

Kan kjøre på high, men får kanskje rundt 30fps maks, kommer litt an på. Medium går alt som smurt.

 

Core 2 Duo 2.13Ghz

X1950XT

2GB DDR 6400

 

Regner med at jeg kan kjøre enspillerkampanjen uten problemer på high på fullversjonen. Akkurat som forventet.

 

Crysis på flerspiller var en kjedelig affære for å si det mildt. Kanskje moro om folk skjønner hva dem skal gjøre (istedet for å sikle på grafikken og skrive om det (herregud)).

Lenke til kommentar

Blir mye mer moro etter hvert synes jeg (etter å ha spilt betaen noen dager). Alltid kos å finne seg en finfin hylle å ligge på mens man plukker folk med sniperen.

 

Spillet går også mye bedre i beta 3 enn det gjorde i beta 2. Kan kjøre på 1200*800 med alt på medium nå med rundt 30fps relativt konstant.

 

Har en laptop med 4 GB Ram, 8700M GT 512MB og Core Duo T7700 2.4GHz. Med den store ytelsesforskjellen mellom beta 2 og 3, så regner jeg med at fullversjonen blir fulllt spillbar med min maskin med alt på high og lignende oppløsning.

 

edit:

 

Angående grafikken så er jo den flere hakk over HL2 etter min mening. Det er jo bare å se på hvor gjennomført alt er og hvor bra alt ser ut. Singleplayeren blir nok noen hakk over dette og det blir jo skikkelig kos.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Blir mye mer moro etter hvert synes jeg (etter å ha spilt betaen noen dager). Alltid kos å finne seg en finfin hylle å ligge på mens man plukker folk med sniperen.

9623763[/snapback]

Ah.. her har vi grunnen til at jeg sluttet å spille Far Cry online. Folk bare gjemte seg oppe på fjell X antall kilometer vekke og tok ut folk på spawn punktene osv. Og av den grunn vil jeg ikke spille Crysis online heller. Snipere ødelegger mye av opplevelsen for meg.

 

Jaja.. bare enspiller på meg som vanlig.

Lenke til kommentar
Ah.. her har vi grunnen til at jeg sluttet å spille Far Cry online. Folk bare gjemte seg oppe på fjell X antall kilometer vekke og tok ut folk på spawn punktene osv. Og av den grunn vil jeg ikke spille Crysis online heller. Snipere ødelegger mye av opplevelsen for meg.

 

Jaja.. bare enspiller på meg som vanlig.

9623784[/snapback]

 

Det er nå en del av spillet og man er absolutt ikke uovervinnelig med sniper, da det er relativt lett for folk å finne ut hvor du er.

 

Jeg spiller både som sniper og med "vanlige" våpen og synes begge deler er like gøy. Det er ikke slik at man bare kan ligge på en hylle hele runden å plukke folk, da dette er helt ubrkelig for å vinne. Man må komme seg ut og ta bunkere og energy points, siden dette er det essentsielle i mp til crysis.

 

Synes det med snipere er godt balansert og du burde prøve spillet før du uttaler deg så bastant :)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Neida vi har da aldri sett spillere som ikke bryr seg et fnugg om hva objectives og alt tilsier, og heller ligger og camper spawns med sniper.. Det har ingenting å si hva spillet vil at du skal gjøre på en public server, du finner garantert flust med egosentriske spillere som har lyst til å ødelegge for andre uansett. Jeg synes mappet var for stort, men jeg begynner å bli litt lei av Battlefield kloner for å være ærlig. En ting er sikkert, singleplayer opplevelsen av spillet blir fantastisk, og det er vel dette som har vært hovedvekten hele tiden.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe jeg bastant uttaler meg om. Jeg spilte mange timer med Far Cry på nettet (flere måneder) og Crysis ser ut i fra en del timers spilling at det fører noe ut i samme båt.

 

Problemet er ikke å kontre snipere, det er antallet og den plagsomme taktikken. Nå er det ikke det samme i Crysis ennå, da folk sikler mest over grafikken og justerer seg spillbarheten og taktikken.

 

Problemet er at folk sniper fra et sted, andre kontrer det med å snipe fra et annet sted. Og slik går det. Det er ikke på alle servere, men mange. Mulig jeg vil gi Crysis en sjanse når fullversjonen kommer, men du hvor jeg hater snipervåpen i flerspiller. Spyr bare med tanken om å holde et.

 

Jeg håper jeg tar feil, men jeg ser tendensene allerede...

Lenke til kommentar

Har knapt vært snipere på de serverene jeg har spilt på, der har folk faktisk vært mest opptat av objectives. Og med 32 spillere synes jeg ikke map'et er for stort, da det alltid er mye action på et par chokepoints.

 

Og man kan da fint kontre snipere uten å bruke sniper... Er bare å finne ut hvor de er,komme seg ganske nærmt, hoppe i stealth eller bruke strength og knuse de :p

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Det er ikke noe jeg bastant uttaler meg om. Jeg spilte mange timer med Far Cry på nettet (flere måneder) og Crysis ser ut i fra en del timers spilling at det fører noe ut i samme båt.

 

Problemet er ikke å kontre snipere, det er antallet og den plagsomme taktikken. Nå er det ikke det samme i Crysis ennå, da folk sikler mest over grafikken og justerer seg spillbarheten og taktikken.

 

Problemet er at folk sniper fra et sted, andre kontrer det med å snipe fra et annet sted. Og slik går det. Det er ikke på alle servere, men mange. Mulig jeg vil gi Crysis en sjanse når fullversjonen kommer, men du hvor jeg hater snipervåpen i flerspiller. Spyr bare med tanken om å holde et.

 

Jeg håper jeg tar feil, men jeg ser tendensene allerede...

9623843[/snapback]

 

 

Lag en minimod el no da vøtt, kutte ut snipern og sette opp egen server..

 

Ellers hadde det jo kanskje vært en ide for Crytek og legge inn en "kit-limiter" alla Project Reality Mod for BF2...?

 

BTW: Er det 32 spillere max i MP? MP uten 64 spillere føles på en måte "feil" etter noen år med BF^^

Lenke til kommentar

HL2 grafikken er mange hakk lavere enn grafikken til crysis, selv i dx9 modus. Kan vel strengt tatt ikke sammenlignes, da den er på et så mye høyere nivå. (er også flere år nyere)

 

- Eksplosjonseffektene er "10" ganger bedre.

- Det er interaktive bølger, og du kan få "vann" i øynene om du går opp.

- Det er mange flere steiner, fisker, bobler og lysstråler i vannet.

- Vanlig HL2 hadde vel ikke HDR implentering, i motsetning til Crysis? (ikke som jeg husker ivhertfall, og at det bare var Lost coast som hadde dette ++ noen modder til spillet)

 

- Trær og (andre objekter) har MANGE flere polygoner, og hundrevis av flere blader

Viewdistansen er kraftig forbedret, og gressdistansen er også mye lengre.

- Trær kan du se så langt "øyet rekker".

- Du kan skyte ned trær og andre objekter. (ikke i betaen, men dette går vel heller under fysikk)

- fyldigere og flere farger

 

Kan vel egentlig ikke se noen punkter der HL2 slår ut crysis. (dette har jeg vel heller ikke forventet til å være så gammelt)

 

Ps: Cryengine 1 danket jo også ut Hal-life 2 sin grafikkmotor. (ikke med mye, men litt)

Lenke til kommentar
Får sånn grønn.ødelagt grafikk jeg også - finner ingen betadrivere til nvidia kortet mitt. Det enest jeg fant var x64 drivere - noen som har en lenke til beta x32 xp?

 

Får forhåpentligvis ny maskin snart ..

9624208[/snapback]

Kjører du på medium? Er slik på meg der (ATI/AMD X1950XT), men på high forsvinner det stort sett. Blir nok fikset fort, har hvertfall rapportert feilen.

Lenke til kommentar

Reminder:

 

Dette er fremdeles en beta folkens. Ikke den releasen som dere kommer til å kjøpe i butikkene :) det blir nok merer spillbart sånn ytelsesmessig spessielt til dere med gammel hardware.

 

 

Selv har jeg 25-35 fps outdoors i 1680x1050 på HIGH, indoor ligger den på 60-70.

 

noen med lignende eller bedre hardware som merker at fps'en ikke vil gå over 35 ute? (med samme instillinger)

 

8800gtx,

Q6600

4gig ballistix ( xp bruker bare 3,25)

 

 

 

Ellers vil jeg bare si til dere som lurer. Multiplayer gameplayet på dette spillet er helt utrolig! Imotsettning til det svært skuffende ET:QuakeWars, er Crysis en mer sannsynlig rival for Bf2 og cs/css når det gjelder clanspill.

 

min mening iaff :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...