Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har tenkt seg på Inferno? Jeg og noen kompiser tar flyet nedover i morgen tidlig. Gleder meg som faen. Var der i 07 og storkoste meg, så regner med det blir minst like bra i år.

 

Helt grei lineup er det også. Håper på å få sett ; Como Muertos Demonic Resurrection, DEATH ANGEL!, Mongo Ninja, Sining , Deströyer 666, Belphegor, Torture Division,Faustcoven, Ihsahn, Taake, Ragnarok, Mayhem,Nachtmystium, Benediction, Ram-Zet...

 

Faen, vil vel egentli se neste alle bandene. Jævlig synd at det er så mye som krasjer, spesiellt på klubbdagen. Må vel egentlig si meg fornøyd bare jeg får med meg Death Angel, Ihsahn og Como Muertos..

Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden Rhapsody har gitt ut noe som helst, og det skyldes vel krangelen med Magic Music Circle. Klart jeg gleder meg til nytt album! Det spørs om de klarer å holde kvaliteten oppe etter å ha gitt ut så mye episk power metall. Triumph Or Agony var ikke sååå bra?

Lenke til kommentar

Nei, jeg syntes heller ikke Thriumph Or Agony var så bra. Men for meg viser i allefall disse klippene at de virkelig har fått tilbake poweren :)

 

Det jeg dog likte med Thriumph Or Agony var vokalen til Fabio han var liksom blitt enda bedre til å synge. Så det, sammen med poweren fra gamle Rhapsody kommer nok til å bli genialt =D

 

"previewsa" lover godt også :)

 

 

FIRST COMMENTS OF THE JOURNALISTS ON THE ALBUM “THE FROZEN TEARS OF ANGELS”

 

„The history of Rhapsody Of Fire must be re-written: never before was one of the records of the Italian icons so dark and various as „The Frozen Tears Of Angels“. The biggest secret of the dark saga will be: how can the band ever top this record?“

(METAL HAMMER, D – Manuel Liebler)

 

„The Power Metal throne is taken! Rhapsody Of Fire are back, and believe it or not: they are stronger than ever!“

(HARD ROCKER, PL – Bart Gabriel)

 

„Genial instrumentality and the highest level of technical skills go hand in hand with brillant way of composing. Awesome atmosphere. Rhapsody Of Fire at its best!“

(SPARK, CZ – Bob Zelenka)

 

„Epic in every sense of the word, the masters of Symphonic Metal are back, sounding stronger than ever before, with the best album since „Power of the Dragonflame“. Awesome“

(POWERPLAY, UK – Bruce Turnbull)

 

„Their most bombastic and progressive album ever. Probably on par with „Symphony Of Enchanted Lands – part 1“

(SCREAM, N – Frode Jonsrud)

 

„RHAPSODY OF FIRE: Great comeback from the Italians, more bombastic than ever, with catchy hooks and heavy guitars without forgetting their trademark film score sound. An absolute must for their older fans!“

(ROCK HARD, GR – Sakis Fragos)

 

„Rhapsody Of Fire have turned up the speed, the song-writing and the epic atmosphere several notches with this, possibly their finest album to date.“

(SWEDEN ROCK, S – Peter Bernhardsson)

 

„As symphonic and power metal as ever, the Italian(s)… remind everyone that metal can be more than double bass and screaming vocals.“

(METAL HAMMER, ES – Sergi Ramos)

 

„Rhapsody Of Fire at its best! definitely epic, bombastic, powerful! Power and majesty… no need to add more!“

(METALLIAN, F – Ludovic Fabre)

 

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opeth i Stockholm var en opplevelse for livet! har fortsatt ikke helt fått det inn i hodet mitt at jeg faktisk sto å snakka casually med Åkerfeldt. Hele opplegget for oss med VIP-billett var perfekt.

 

Konserten innrømte Åkerfeldt selv at de feilet et par ganger. Men det var ingen store ting som folk brydde seg om, og alt i alt var konserten en stor opplevelse. Set-listen var genial og det å stå på forrerste rad helt i midten gjorde meg ingenting ;) så får jeg se om jeg blir sett på neste live-DVD da (de filma masse, men selve konserten blir ikke filmet før i London om et par dager).

Lenke til kommentar

Opeth i Stockholm var en opplevelse for livet! har fortsatt ikke helt fått det inn i hodet mitt at jeg faktisk sto å snakka casually med Åkerfeldt. Hele opplegget for oss med VIP-billett var perfekt.

 

Konserten innrømte Åkerfeldt selv at de feilet et par ganger. Men det var ingen store ting som folk brydde seg om, og alt i alt var konserten en stor opplevelse. Set-listen var genial og det å stå på forrerste rad helt i midten gjorde meg ingenting ;) så får jeg se om jeg blir sett på neste live-DVD da (de filma masse, men selve konserten blir ikke filmet før i London om et par dager).

 

Fy søren gjett om jeg misunner deg. :( Kunne drept for å ha vært på den konserten! Og bekreftet Åkerfeldt at det blir en live DVD ut av en av konsertene?

Noen som har fått tak i Legacy Edition av Blackwater Park ennå da?

Lenke til kommentar

Fy søren gjett om jeg misunner deg. :( Kunne drept for å ha vært på den konserten! Og bekreftet Åkerfeldt at det blir en live DVD ut av en av konsertene?

Noen som har fått tak i Legacy Edition av Blackwater Park ennå da?

 

Jepp, det ble bekreftet, de tar opptak på hver konsert av oss som hadde VIP billett spesielt, og også litt av publikum under konserten. Selve konserten som blir DVD blir den i London (i Royal Albert Hall!). Så gled dere.

 

Og Legacy Edition av BWP fikk vi med VIP-billett selvfølgelig med oss i goodie-bagen vår. God lesing den teksten Åkerfeldt har skrevet der, har dessverre ikke hatt mulighet til å høre gjennom/se dokumentaren fra den ennå, men gleder meg :D.

 

Litt morsom historie Åkerfeldt fortalte: De har akkurat fått seg nytt roadcrew infor disse konsertene. Men et par dager før denne konserten så ble Åkerfeldt ringt opp av den nye lydteknikeren, han hadde vært med i en bilkræsj. Heldigvis ingen alvorlige skader, men det skapte tydeligvis litt kaos for bandet :p

 

Selve konserten var som du kanskje vet, todelt. Første set bestod av kun hele BWP-albummet i sin helhet. Og det var selvfølgelig ingen som klaget på det! Andre del bygget de opp ved å spille 1 sang fra hvert av de andre albummene i rekkefølge. Og ikke alltid de mest spilte sangene heller. Så jeg ble hvertfall utrolig fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...