Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Jeg synes de ikke er middelmådige, derimot noe av det beste norsk black metal kunne by på, på 90-tallet. I samme klasse som Ved Buens Ende, Fleurety, Solefald, Arcturus etc. Jeg personlig har derimot mer sansen for det de gjorde etter bm-triologien.

 

Min liste

 

1. Perdition City

2. Blood Inside

3. The Marriage of Heaven And Hell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger hjelp fra kompetente metal heads. Spor nummer fire på Immortals nye album All Shall Fall "Norden on Fire" er så likt noe jeg har hørt av Bathory. Kan noen hjelpe meg? Var sikker på at det var noe Blood Fire Death riff der, men kanskje fra et annet album? Eller er stemningen bare så lik? Blir sjeleglad om noen vet hvilken sang jeg tenker på.

Lenke til kommentar

Jeg synes de ikke er middelmådige, derimot noe av det beste norsk black metal kunne by på, på 90-tallet. I samme klasse som Ved Buens Ende, Fleurety, Solefald, Arcturus etc. Jeg personlig har derimot mer sansen for det de gjorde etter bm-triologien.

 

Siden du nevnte så mange fine band måtte jeg nesten sjekke ut Fleurety... virker som noe som jeg bør sjekke ut, noen av sangene hadde ganske gøyale vokaler haha

Lenke til kommentar

Jeg elsker Tool (i alle fall noen sanger). Schism, Vicarious, Ænima, The Pot! Jeg kan deler av alle fire på bass, men har aldri fått lært meg hele av noen. Er veldig motivert for å jobbe med Schism nå. Skal nok få til den etterhvert. Kan de to riffa som går igjen i begynnelsen, men når det begynner å bli mindre "riffing" og bare masse "random" faller jeg av. Hehe.

Lenke til kommentar

Cathedral, The Devil's Blood, Suffocation, Angel Witch, Secrets of the Moon, Repugnant, Dead Congregation, Astrosoniq, Grave Miasma, Urfaust, Rikets Crust, Lobotomized og Venom er DØNN. Max knall lineup!

 

Årets festivalbudsjett ligger på 35 000 for min del. Livin' large. Nytter ikke å være gnien når det er snakk om årets beste fest. Gruer meg til post-HITS depresjonene allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...