Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Fy søren gjett om jeg misunner deg. :( Kunne drept for å ha vært på den konserten! Og bekreftet Åkerfeldt at det blir en live DVD ut av en av konsertene?

Noen som har fått tak i Legacy Edition av Blackwater Park ennå da?

 

Jepp, det ble bekreftet, de tar opptak på hver konsert av oss som hadde VIP billett spesielt, og også litt av publikum under konserten. Selve konserten som blir DVD blir den i London (i Royal Albert Hall!). Så gled dere.

 

Og Legacy Edition av BWP fikk vi med VIP-billett selvfølgelig med oss i goodie-bagen vår. God lesing den teksten Åkerfeldt har skrevet der, har dessverre ikke hatt mulighet til å høre gjennom/se dokumentaren fra den ennå, men gleder meg :D.

 

Litt morsom historie Åkerfeldt fortalte: De har akkurat fått seg nytt roadcrew infor disse konsertene. Men et par dager før denne konserten så ble Åkerfeldt ringt opp av den nye lydteknikeren, han hadde vært med i en bilkræsj. Heldigvis ingen alvorlige skader, men det skapte tydeligvis litt kaos for bandet :p

 

Selve konserten var som du kanskje vet, todelt. Første set bestod av kun hele BWP-albummet i sin helhet. Og det var selvfølgelig ingen som klaget på det! Andre del bygget de opp ved å spille 1 sang fra hvert av de andre albummene i rekkefølge. Og ikke alltid de mest spilte sangene heller. Så jeg ble hvertfall utrolig fornøyd.

 

Bilder av Legacy Edition/konserten? :>

 

Så ut som en fantastisk set-list ja, men synes den manglet Deliverance, og i allefall Demon of the Fall som encore.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har dessverre ikke fått stappa over bildene til pcen ennå, men det kommer!

Finnes alltid et par sanger man ønsker at man fikk høre, men litt av poenget med denne konserten var å velge ut litt annerledes sanger enn de pleier, selv om noen selvfølgelig var "hits" også. Og jeg synes egentlig det passa ganske bra å ikke spille noen encore denne gangen, det hadde ødelagt litt av konseptet med set nr 2 (å spille 1 sang fra hver plate)(men jeg hadde selvfølgelig heller ikke blitt sur om de hadde spilt en encore :p, spesielt siden hele publikum sto og klappa uavbrutt i 15 min etter at de gikk av scenen).

Lenke til kommentar

Jeg syns vi skulle hatt litt payoff for den fantastiske innsatsen med klappinga. Alt vi fikk var Mika over høytalerannlegget. Konserten var forvørig magisk, selvom følget mitt greide og komme sent, både da de startet (mitt i The Lepper Affinity) og etter pausa, da dørvakt-kreket sa det ble 30 min pause. Utrolig digg med hotellrom på Hazzelbækken da, hehe. Kunne bare fly rett over gata og inn på hotellet etterpå!

Lenke til kommentar

Jeg syns vi skulle hatt litt payoff for den fantastiske innsatsen med klappinga. Alt vi fikk var Mika over høytalerannlegget. Konserten var forvørig magisk, selvom følget mitt greide og komme sent, både da de startet (mitt i The Lepper Affinity) og etter pausa, da dørvakt-kreket sa det ble 30 min pause. Utrolig digg med hotellrom på Hazzelbækken da, hehe. Kunne bare fly rett over gata og inn på hotellet etterpå!

 

O.o bodde på Hasselbacken jeg også, sinnsykt digg ja, helt enig i det. og ja, etter all klappinga syns jeg i det minste de kunne kommet ut og kasta ut de plekterne han bare kasta på gulvet av scenen :p

Lenke til kommentar

Bli skutt mens du opptrer på scenen / Bo inne i en hytte ute i skogen

 

Du velger

 

Er det noen her som har noe super ekstremt mega lykkelig metal ? Musikk som mange vil regne som klisjefyllt, og der vokalisten høres ut sim om h*n er på LCD.

 

Har hørt litt på Devin Townsend - Ziltoid the Omnicent

 

Jeg vil ha musikk som jeg smiler og er lykkelig når jeg hører på den. Alla mye av musikken til Glittertind. Noen forslag ?

Lenke til kommentar

Bli skutt mens du opptrer på scenen / Bo inne i en hytte ute i skogen

 

Du velger

 

Er det noen her som har noe super ekstremt mega lykkelig metal ? Musikk som mange vil regne som klisjefyllt, og der vokalisten høres ut sim om h*n er på LCD.

 

Har hørt litt på Devin Townsend - Ziltoid the Omnicent

 

Jeg vil ha musikk som jeg smiler og er lykkelig når jeg hører på den. Alla mye av musikken til Glittertind. Noen forslag ?

 

 

for å bli høy på LCD...Må du svelge en sånn?LCD_monitor_hero.jpg

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Får vell slenge opp noe jeg og ^^

 

 

 

Powerglove - Mario Minor

http://www.youtube.com/watch?v=EMrThn2JZxY

 

Rhapsody - Land of Immortals

http://www.youtube.com/watch?v=4l1n69jTArI

 

Glittertind - Se Norges Blomsterdal

http://www.youtube.com/watch?v=19ZINS58E1k

 

Glittertind - Flaumen går, i Noreg er vår

http://www.youtube.com/watch?v=xS_guWNBs94

 

 

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Gamma ray - Har diskografien

Hammerfall - Har to til tre album

Rhapsody - Har diskografien

Helloween - Har to tre album

Manowar - Ikke lykkelig nok :p

Iron maiden - Hadde masse, men nå har jeg en til to album

 

Mener super lykkelige sanger... Ikke bare si en artist og denne her er lykkelig...

Rhapsody har jo masse triste sanger, samme med Iron maiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...