Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke lenge til nytt 'The Wounded Kings' album nå, med ny vokalist (kvinne)!

 

313098.jpg

 

En sang fra albumet:

http://www.youtube.com/watch?v=NjM6ejbo5lo

 

Syns det høres helt supert ut, gleder meg!

'The Shadow Over Atlantis' albumet fra i fjor er jo helt enormt.

 

Til info så er og det første albumet til bandet ute på vinyl nå..!

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Konsert i går. Alsvartr og Ragnarok. Fikk med meg sånn ca. et og et halvt minutt av Alsvartr og tretti sekunder av Ragnarok. Så spennende var det! :D

Vurderte å dra selv, tydeligvis spart hundre spenn. =)

 

 

 

Forresten trenger jeg hjelp: Reiser til HITS på torsdag. Trenger ørepropper i prisklasse 30-60 spenn, som jeg har sett diverse steder på nett (rekker ikke få dem i posten før jeg drar), men var innom to musikkforretninger i/ved Storgata i Oslo idag, og de hadde kun et sett til 295. Vil gjerne ha noen som har litt bedre lydgjengivelse enn de gule apotekgreiene. Tips til musikkbutikker som har dette i Oslo?

Lenke til kommentar

Suger å dra hjem når man har betalt for inngang, da. Husker jeg ble dratt med på Windir Tribute-konserten på rockefeller, og så skulle faen meg de andre "ut på byen" FØR Windir spilte! Ble masse mas og drama og gnåling. Og vi betalte vel 500kr for å komme inn der.

 

Jeg ble igjen såklart. Skjønner ikke hvorfor folk vil dra før hovedbandet kommer på scenen engang.

Lenke til kommentar

Opplevde noe lignende da jeg var på Fish (ex-Marillion)-konsert hvor han først spilte diverse solosaker før han avsluttet med å spille Misplaced Childhood i sin helhet. De jeg var med stakk halvveis i konserten for å gå på byn, for de trodde de hadde fått med seg det beste. :no:

Har mange ganger gått før konserten var ferdig selv, men da har det vært for å rekke siste bussen.

Lenke til kommentar

Nettopp gått til anskaffelse av denne store lekkre saken her:

 

517klToH6yL._SL500_AA300_.jpg

 

http://www.amazon.com/dp/0979616344/?tag=thecirungweb-20

 

 

Over 700 siders bok av Jon "Metalion" Kristiansen, for under 200 kr. Repressinger og kommentarer til alle Slayer Magazines fra 80-tallet til 2000-tallet. Boken anbefales varmt for alle som er interessert i undergrunns heavy, thrash, death og black metal.

Lenke til kommentar

Snakker vi om 80-talls popmusikk her? Jeg hadde nok sørget for å evakuere før det i det hele tatt startet.

 

Ny Endstille-album ute i år. Infektion 1813. Det skal jeg kose meg med idag. De har alltid vært konservative til sin musikalske utvikling, så jeg regner med det blir den gode gamle oppskriften.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp gått til anskaffelse av denne store lekkre saken her:

 

517klToH6yL._SL500_AA300_.jpg

 

http://www.amazon.com/dp/0979616344/?tag=thecirungweb-20

 

 

Over 700 siders bok av Jon "Metalion" Kristiansen, for under 200 kr. Repressinger og kommentarer til alle Slayer Magazines fra 80-tallet til 2000-tallet. Boken anbefales varmt for alle som er interessert i undergrunns heavy, thrash, death og black metal.

 

Jøss... takk for tipset! Bestiller nå.

Lenke til kommentar

The dream descends to the region of moon

To the land, the sphere of eternal sin

A half light, dark the realm of Nanna

The realm of spirits and the father of the gods

Oh, shine of moon, of the astral gods

It ravishes, it calls us to sin...

 

Lord Nanna, of the race of Anu

Lord Nanna, called sin

Lord Nanna, o hero of the gods

Lord Nanna, the gate of sin...

 

Ave Satan, Ave Lucifer, Ave Satan, Alla Xul

Ave Satan, Ave Lucifer, Ave Satan, Gigim Xul

 

Sleep...

 

holocausto-live.jpg

Lenke til kommentar

http://heinaliandmattfinney.bandcamp.com/album/conjoined

 

Heinali and Matt Finney. Hør.

 

Now, this is something rather special; the Paradigms debut of collaborative work from Ukrainian composer Heinali and American poet / spoken word lyricist Matt Finney. 'Conjoined' is a vast sonic work - cascading, crashing layers of enveloping hazey heaviness crafted into beautiful, warm yet introspective songs interlaced with Matt Finney's haunting spoken word delivery. An emotionally affecting recording of powerful "doomgaze" which has drawn comparison to Nadja and the like, yet way more focused, engaging and rewarding, in our humble opinion. Quite spectacular.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...