Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nexus Polaris er dimmu anno-late 90s light. Men de har mange glimrende låter fra Nexus Polaris og In Times before the light.

 

In Times... er mere oldschool svartmetall, så dro de inn masse synth og mere heavymetal rytmer, og på NWO var det et helt nytt sound igjen, og bandet endret navnet til Kovenant for å distansere seg fra gamle-sounden. Vokalist Nagash var vel en av orginal-medlemmene i Dimmu Borgir, så vidt jeg husker?

 

Dette er vel hitlåten fra Nexus Polaris, som gir en fin pekepinn på sounden til resten av plata:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZIBs01wM26I

 

Glimrende headbanger du får lyst å hoppe på stolen til.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

In Times Before the Light er selvfølgelig bandets beste, og ei virkelig god plate.

 

Og de skiftet aldri navn for å distansere seg fra gamle-soundet, de byttet navn pga "legal issues". Ville vel ikke komme i bråk siden det allerede var et svensk band under samme navn.

Lenke til kommentar

Sjæl, de hadde tydeligvis gått tomme etter HITS. Så må vente litt :--(

 

e: Om noen vil bytte noe musikk har jeg dobbelt opp av:

Min Kniv - Av Aske Tape

Gladsheim - War Wolf Spirit Tape

One Tail, One Head - One Tail, One Head Tape

 

Er keen på One Head, One Tail tapen og Av Aske tapen. Ta en titt på RYM min og se om du er keen på noe. Alt er selvsagt ikke tilgjengelig for bytte.

Lenke til kommentar

Tror det kommer en update nå snart, fikk beskjed om at det skulle komme en i slutten av August. Lurer på om det kommer noe Urfaust greier også, de skrev på face "keep and eye out on the Terratur Possessions site!" tidligere i dag.

 

e: Mener også å ha lest at OTOH EPene skal komme på cd, men aner ikke når.

Endret av Vowels
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...