Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var Empire of the Fallen Angel jeg hadde. Forklarer kanskje hvorfor den ble kasta etter meg. Skal sjekke ut de 2 andre.

 

Helt klart! Men ja, sjekk ut begge. Demoncy har mye til felles med gammel Beherit, spør du meg. Spesielt når det kommer til atmosfæren og greier. Max jødefett!

Lenke til kommentar

Om trent det samme som Sound of Noise var i Oslo. Han la desverre ned butikken ifjor og har bare nettbutikken igjen. Det lønte seg visst ikke å være uavhengig metal-platesjappe økonomisk. Alt for få stamkunder som kjøper plater. De fleste kom bare innom for å se på og gikk igjen.

Lenke til kommentar

Helvete, splitten "Swine of Hades" med blant andre godband som Sigh og The Meads of Asphodel har vært ute en stund, og jeg har endelig fått hørt Sighs bidrag på skiva, "Somniphobia". Gått på repeat store deler av dagen. Mirai har kalt skiva for en "nightmareish Imaginary Sonicscape", og jeg skjønner helt klart hva han mener, selv om Sigh nok en gang beveger seg der svært få har vært. Til tider jævlig trippy og deilig. Hører en del Imaginary Sonicscape og Scenario IV: Dread Dreams, samt masse nytt i låta. Hohoh! Som jeg gleder meg til "In Somniphobia". Kan allerede nå fastslå at skiva er et mesterverk, og det kun etter og ha hørt ei låt fra skiva, som i tillegg er re-arrangert. Krem!

Lenke til kommentar

Vet noen om noen bra platebutikker i Bergen?

Det finnes ikke så mange igjen. Det er knapt noen som kjøper musikk lenger. Platon-butikkene ble lagt ned i 2008, mens Apollon i Neumannsgaten gikk konkurs ifor. Du finner også et par CD'er på feks Playcom, med et utvalg på størrelse med det du finner på bensinsstasjoner. Av platebutikker i Bergen sentrum har du iallefall disse igjen:

 

Apollon, Nygårdsgaten

Rocade, Marken

Platekompaniet, Torgalmenningen

Samleren (2nd hand), Nygårdsgaten

Hollendergaten Antikvariat (2nd hand), Hollendergaten

 

Det er nok bare snakk om tid hvortid disse også forsvinner. I tillegg har musikkavdelingen på biblioteket et ganske bra utvalg om du er interessert i å låne og lover å levere tilbake.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...