Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva trenger jeg å gjøre for å få Telenor/Turbo


Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt en 4mbit linje en stund slo jeg til på telenor turbo som er 20 kr billigere enn den jeg har.Turbo gir meg 16mbit,men betalt suport.

Mitt utstyr skal takle denne linjen.

Er det noen som vet om jeg må forandre på noe settings i rutermodemet 546t2 Speedtouch?

Telenor hevder at jeg har 16Mbit,men jeg har fremdeles 4Mbit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha hatt en 4mbit linje en stund slo jeg til på telenor turbo som er 20 kr billigere enn den jeg har.Turbo gir meg 16mbit,men betalt suport.

Mitt utstyr skal takle denne linjen.

Er det noen som vet om jeg må forandre på noe settings i rutermodemet 546t2 Speedtouch?

Telenor hevder at jeg har 16Mbit,men jeg har fremdeles 4Mbit.

9597013[/snapback]

Du trenger ikke gjøre noen endringer i ditt utstyr. Har du prøvd å restarte modemet?
Lenke til kommentar

Har du prøvd HW sin linje test?

For å se hvor langt unna sentralen du befinner deg?

Bor du for langt unna vil du ikke få noe høyere hastighet.

Har selv 4Mbit, og venter på Turbo, men bor 5km unna sentralen, så jeg vil nok kun gå ned 20 kr i pris, og ikke få noe mer hastighet.

 

*edit*

Telenor sa at vi får linja rundt den 4-5 neste mnd, og det er noen uker siden jeg bestillte, virker som at dem ikke gjør noe med linja før den mnd vi er på er ferdig.

Altså når dem sender ut regning, og begynner på en ny "periode".

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Har du prøvd HW sin linje test?

For å se hvor langt unna sentralen du befinner deg?

Bor du for langt unna vil du ikke få noe høyere hastighet.

Har selv 4Mbit, og venter på Turbo, men bor 5km unna sentralen, så jeg vil nok kun gå ned 20 kr i pris, og ikke få noe mer hastighet.

9597234[/snapback]

På hw får jeg 3096/512.Uansett skulle de vel klare å gi meg høyere upload?

Lenke til kommentar
Tja er jo standard jara leveringstid på disse greiene, omkobling er nødvendig for hastighetene du nevner, ville gjettet 1-2 ukers leveringstid etter bestilling.

9597233[/snapback]

Oppkoblinga var satt til 25 sep.De på suport 05000 påstår at opkoblingen er skjedd og henviser meg til betalingsuport.

Lenke til kommentar
har du sjekket nedlasting også. Jeg får i øyeblikket 3 megabit på testen hos itavisen og hw.no( av en eller annen merkelig grunn), men laster jeg ned en film eller spill (fra itavisen f.eks) så har jeg mine 6 megabit...

 

bertie

9597382[/snapback]

Har ikke noe downloading for tiden i Azureus,men deler en fil for upload.Ser ikke noe forandring i uploaden.På statistic står det fremdeles : uplaod limits 29.5 KB og download 313 KB.

Takk for innspillet. :)

Lenke til kommentar
*edit*

Telenor sa at vi får linja rundt den 4-5 neste mnd, og det er noen uker siden jeg bestillte, virker som at dem ikke gjør noe med linja før den mnd vi er på er ferdig.

Altså når dem sender ut regning, og begynner på en ny "periode".

9597234[/snapback]

 

Mitt abonnement ble endret mitt i perioden så dette stemmer ikke.

 

Har ikke noe downloading for tiden i Azureus,men deler en fil for upload.Ser ikke noe forandring i uploaden.På statistic står det fremdeles : uplaod limits 29.5 KB og download 313 KB.

Takk for innspillet. :)

9597531[/snapback]

 

 

Kan hende jeg misforstår deg her nå, men du har ikke satt opp noen limiter i Az vel ?

 

Du kan uansett sjekke hva modemet ditt faktisk er koblet opp på mot sentralen ved å gå inn på modemet, har du thomson <whatever> gå inn på 10.0.0.138.

Endret av Vannpistol
Lenke til kommentar

Takk for alle innspill.

 

Under DSL Conection står det 452/3.623 kbps

Hvis det var det du mente-

Vannpistol skrev:

Du kan uansett sjekke hva modemet ditt faktisk er koblet opp på mot sentralen ved å gå inn på modemet,

 

Unlimit upload er uforandret.

 

Av 4 henvendelser til 05000 ville 2 av kundebehandlerne sende meg videre til betalingsuport.Deres begrunnelse var at jeg nå hadde turbo og måtte ringe betaling suport.

De to som ikke gjorde det:

Nr.1. 26 sep. Sa noen om at linjen ikke var aktivert fra deres side.(Er ikke helt sikker om jeg siterer korekt)Han skulle ordne det.

Nr.2. 28.sep. Sa at en teknikker skulle se på det og ba om et telefonnummer de kunne nå meg på.

Ingen forandring eller oppringning.

 

Jeg er vant med god suport fra telenor.Den (ikke)suport er merkelig og er frustrerende.

For meg er det urimelig å kontakte betalingsuport så lenge jeg ikke har fått tjenesten levert.

Den suport fra 05000 virker også merkelig.

Lenke til kommentar

Etter å ha goglet og prøvd alle muligheter som kunne være feil fra min side,sendte jeg feilmelding på linjen i går.

Det viste seg å være feil på linjen.Den er nå rettet. :w00t:

Jeg vet dessverre ikke eksakt hva feilen var.

Merkelig siden ait virket korekt fra deres side da jeg sjekket ut denne linken:

https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web

Under broadband connection i ruter står det: 869/19.206 kbps. :dribble:

 

Takk for alle svar. :)

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...