Gå til innhold

Valuta -- Dollar=8,50 Kr | Euro=9,50 Kr | Pund=12,95 Kr


kilik

Anbefalte innlegg

I Danmark har negative renter ført til at bedrifter og store kunder får negative renter på sine innskudd. For kunder med store innskudd har det en større kostnad å oppbevare disse i kontanter på grunn av større transaksjonskostnader og kostnader i forbindelse med oppbevaring og vakthold. For vanlige privatpersoner skal det mindre til før de tar ut i kontanter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Norske kroner svekker seg mot alle store valuta etter historisk lav styringsrente på under 1%.

 

En dollar koster nå 8,50. I mai 2011 var den på 5,20. En økning på godt over 60%. Engelske pund har styrket seg over 50% siden 2013 og har i det siste ligget rundt 13-tallet.

 

Den svenske kronen er bittelitt mer verdt enn den norske. 100 svensk krone koster i skrivende stund 100,50 norske,

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at de som har mulighet til det, f.eks. Apple, oppjusterer prisene sine ganske kraftig nå.

 

De som selger importprodukter det er høy konkurranse på greier nok ikke å dytte hele økningen over på kunden, men man vil nok merke en del økte priser der også. 

 

Ellers er det gledelig for alle som frykter at jobben kan bli outsourcet til andre land. Norsk arbeidskraft har blitt langt billigere.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at de som har mulighet til det, f.eks. Apple, oppjusterer prisene sine ganske kraftig nå.

 

De som selger importprodukter det er høy konkurranse på greier nok ikke å dytte hele økningen over på kunden, men man vil nok merke en del økte priser der også. 

 

Ellers er det gledelig for alle som frykter at jobben kan bli outsourcet til andre land. Norsk arbeidskraft har blitt langt billigere.

 

Er det rom for det da? Kursen er ikke så ekstremt mye dårligere enn ved forrige refresh på slutten av i fjor.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg kan tenke meg at de som har mulighet til det, f.eks. Apple, oppjusterer prisene sine ganske kraftig nå.

 

De som selger importprodukter det er høy konkurranse på greier nok ikke å dytte hele økningen over på kunden, men man vil nok merke en del økte priser der også. 

 

Ellers er det gledelig for alle som frykter at jobben kan bli outsourcet til andre land. Norsk arbeidskraft har blitt langt billigere.

 

Er det rom for det da? Kursen er ikke så ekstremt mye dårligere enn ved forrige refresh på slutten av i fjor.

 

AtW

 

Dollarkursen har økt over 30% det siste året.

Apple økte prisen på alle sine produkter i januar med ca. 13%. Jeg tipper de vil øke prisen med ytterligere 10-15% nå.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kan tenke meg at de som har mulighet til det, f.eks. Apple, oppjusterer prisene sine ganske kraftig nå.

 

De som selger importprodukter det er høy konkurranse på greier nok ikke å dytte hele økningen over på kunden, men man vil nok merke en del økte priser der også. 

 

Ellers er det gledelig for alle som frykter at jobben kan bli outsourcet til andre land. Norsk arbeidskraft har blitt langt billigere.

 

Er det rom for det da? Kursen er ikke så ekstremt mye dårligere enn ved forrige refresh på slutten av i fjor.

 

AtW

 

Dollarkursen har økt over 30% det siste året.

Apple økte prisen på alle sine produkter i januar med ca. 13%. Jeg tipper de vil øke prisen med ytterligere 10-15% nå.

 

 

Fra 13 januar til i går har kursen økt fra 7.6 til 8.3, dvs under 10%. Kan være de setter opp prisen, men jeg mener de ikke har rom for en kraftig oppgang og unnskylde seg med dollarkursen alene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...