Gå til innhold

Netshop, god på retur?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har litt problemer med PC-en, og er ganske sikker på at hovedkortet jeg bestilte fra Netshop er problemet.

 

Uansett, jeg har hørt mye dritt om retur og supporten til Netshop, og jeg har også lagt merke til at de tar ca. 200 kr. timen for feilsøking, så om de ikke finner noen feil, blir det dyrere for deg enn å bare ha kjøpt ny komponent.

 

Så jeg lurer på, bure jeg heller bare sende hovedkortet inn til Asus istedet? Eller tar de også godt betalt hvis de ikke finner feil? Og er det ikke større sjanse for at pakken blir borte, glemt, eller i allefall tar mye lengre tid å få tilbake?

 

Hva mener dere?

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på overskriften i tråden. Netshop er omtrent som alle andre. Noen ganger går det veldig raskt. Andre ganger ikke fullt så raskt. Kommer ann på om de har delen på lager o.s.v.

Har opplevd å vente leeenge på nye rambrikker når jeg har sendt inn noen det var noe galt med. Da var de ikke på lager. Andre ganger har jeg opplevd at det har gått utrolig fort.

 

Syns det er helt ok at et firma tar betalt for feilsøking om det ikke er feil på produktet. De som sjekker det skal tross alt ha lønn de også.

Lenke til kommentar
Men de tar jo utrolig mye da. 200 kr pr time. Komplett tar jo bare 200 totalt hvis de ikke finner feil.

9587265[/snapback]

 

Til slutt er det vel kundene som må betale for det uansett.... Syns det er mer fornuftig at de fakturerer for faktiske kostnader til de det gjelder. Jeg vil i alle fall ikke at prisene skal gå opp på alt, slik at jeg må "sponse" de som sender inn ting det ikke er noe feil på. 200 pr time syns jeg var utrolig billig! Det koster nok langt mer å ha en ansatt pr time.

Lenke til kommentar

Mitt tips, hold deg unna netshop.
Jeg orker ikke å greie ut alt her, men kortfattet:

- Alltid den samme drillen om mye pågang, syke folk på skiftet, feil i systemet osv.
- tar lang tid å få svar via mail, og svarene var i mine tilfeller latterlig kortfattet og dårlige.


En av de lite kompliserte sakene mine der var ett kabinett som ikke virket. Jeg spurte i feilbeskrivelsen om jeg kunne få det tilbakebetalt, da jeg alikevell ikke hadde tid til å vente på nytt og måtte bestille fra en annen plass. Og om dette absolutt ikke lot gjøre, om funksjonen kunne testes først på nytt kabinett. Svaret var "bare legg ved kontonummer", dette kom i returbekreftelsen.

La ved alt nøvendig av dokumentasjon, returbekreftelse, feilbeskrivelse, rett kopi av kvittering på returfrakt, kontonr.

En uke etter at netshop hadde mottat pakken fikk jeg en ordre og leveringsbekreftelse. Sendte mail --> fikk ett kortfattet og dårlig svar som ikke ga meg noe informasjon jeg kunne bruke. Sendte en ny mail og svaret ble knapt en setning og enda mindre informerende/forklarende.

To mailer er såklart en lang prosess med netshop, så på tross at jeg ville ha ting skriftlig ringte jeg straks jeg fikk tid. Endelig fikk jeg svar.

Jeg jeg ikke også hadde lagt ved ett skriftlig notis på at jeg spesifikk ville ha pengene på tårnet refundert ble det heller sendt nytt.

Er det bare meg som ser koblingen:
"hvis det lar seg gjøre vil jeg ha refundert pengene" (#1)
og "bare legg ved kontonummer"(#2) ?

Svaret er altså at det lar seg gjøre, men jeg måtte i tillegg legge ved en lapp om at jeg "da velger å gjøre det".

Helt latterlig. Det ligger jo i mitt spørsmål at det er det jeg (først og fremst) ønsker.

Jeg orker ikke å ha mer med netshop å gjøre, og stabler nå kabinettet på loftet.


Hovedkortet mitt har kostet meg ca dobbelt så mye som det skulle.
Kanskje litt egen feil, mye netshop sin.


Jeg sendte også 2 ting på angreretten i retur, og venter fremdelse på pengene nå en 2-3 uker etterpå.


Har fått funnet ett/flere problem med sata-dvd-brenneren jeg bestillte derfra også (kan eks, ikke installere noe OS med den, og firmware update fungere ikke), men netshop har oppnått ønsket effekt... jeg våger/gidder ikke å ha med dem å gjøre hva angår retur.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Selv har jeg bred erfaring med alle de store og mange av de små nettbutikkene i Norge.

Etter min mening er Netshop uten tvil den beste på retur.

 

Har returnert en mengde varer til dem og alltid fått pengene refundert eller fått et nytt produkt uten tillegg i pris.

 

Ett eksempel:

For ca et halvt år siden hadde jeg problemer med et nykjøpt hk og ringte derfor til support for å få ordnet det. Ettersom jeg bor i samme by som Netshop sin hk ekspert fikk jeg mob. nr. hans. Han tilba seg å møte meg for så å teste hk'et samt å oppgradere det til nyeste versjon.

Dagen etter ringte han meg og informerte meg om at det ikke var noen feil med hovedkortet, men at han likevel hadde oppgradert bios.

Dette hadde han gjort utenom arbeidstiden uten å kreve et rødt øre for det.

(Det viste seg senere at det hele skyltes en defekt PSU)

 

For de som mener netshop har dårlig retur må jeg si meg meget uenig. Har selv hatt 6 retursaker hos netshop.

Lenke til kommentar

Har hatt 2 retur saker med netshop å begge har gådd smertefritt.

En Nec skjerm for ett år siden, fikk ny på under 2 uker (bor i Tromsø).

 

Sendte en defekt psu til de i forige uke, de fikk den i går å i dag fikk jeg ordrebekreftelse på at de sender meg en ny, jeg vil kalle det godt tempo :D

Har bare gode erfaringer med handel/retur på netshop. :)

 

 

Mvh

Thomas R.

Lenke til kommentar

Har også hatt ett par-tre returer mot Netshop-Oslo (Merk Oslo avd) og ikke hatt noe å utsette på det. Bygget PC'e til naboen og der var det defekt DVD-RW drev, ble byttet på stedet når jeg stakk innom. Senere så viste det set at PC-en tryna veldig ofte med BSOD, årsak = defekte OCZ minnebrikker. Retur ble godkjent, levert inn og ganske raskt nye brikker etter at de kjørte en rask test. En nabo har også fått bygget PC av meg via Netshop Oslo komponenter. Her slet han med trådløst og jeg satte opp alt mellom himmel og jord mot hans Nextgentel router. Til slutt så pratet jeg med Netshop om de kunne kjøre en test, noe de gjorde. PC-en stod der hos dem i en 3-4 dager (var ingen hastesak) og de kom fram til at mot dems testrouter så var den stabil. Ergo var nok Nextgentel routeren som ikke var helt god i nøtta si... ;)

 

Klart at ikke alle har like positiv erfaring, slik vil det være overalt. Selv om det har vært endel debatter her på hw.no ang netshop sin retur-avd så har jeg fortsatt dem som førstepri butikk på hw komponenter. :)

Lenke til kommentar

200,- pr time er ingenting. Om moms er inkludert skal du lete lenge etter en polakk som tar mindre.

 

Det skulle nesten bare mangle at kunden betalte når kunden leverer inn et produkt til feilsøking uten feil. Dessverre hender det ofte at det er feil på produktet, men infocare eller andre tar seg ikke tid til å feilsøke lenge nok. Dersom du skal feilsøke et produkt som har en innpris på 4-500 sitter man ikke 2 timer å leter etter feil på det.

Lenke til kommentar
Leverte PC-en min til netshop på tordag, hvor lenge må belage meg på å vente? Den er sendt inn til rep

9595914[/snapback]

 

Tja si det,det beror vel på feilen og om de har deler,eventuelt hvor lang tid det tar å få deler.

Jeg har selv vært i kontakt med HP og der var svaret "minimum 4 uker + postgang"

 

Utover det så må jeg si at de som jeg har opplevd som best på retur/service og reprasjoner av nettbutikkene er PS.no og Netshop.no og ja jeg har en god del ordrer mere enn gjennomsnittet her på forumet, i tillegg har jeg erfaring med alt som bestilles i andres navn,altså maskiner jeg bygger for dem.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hugs at det er stort sett kun dei med dårlege erfaringar som bles saken stort opp på forumet. Ein butikk på størrelse med Netshop har drøssevis med kundar, i dei fleste tilfella går alt heilt fint.

 

Personleg har eg berre hatt gode erfaringar og kjøper konsekvent frå Netshop så sant dei har produktene i sortimentet. Har vel hatt 3-4 saker der eg måtte kontakte kundeservice, derav ein reklamasjon og ein retur.

Lenke til kommentar
Leverte PC-en min til netshop på tordag, hvor lenge må belage meg på å vente? Den er sendt inn til rep

9595914[/snapback]

 

Tja si det,det beror vel på feilen og om de har deler,eventuelt hvor lang tid det tar å få deler.

Jeg har selv vært i kontakt med HP og der var svaret "minimum 4 uker + postgang"

 

 

Auda, det er litt verre enn bedriftsavtalene deres ja :p

 

 

Bare gode ting å si om Netshop her i huset i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...