Gå til innhold

Overklokking på The eXperience 2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden dere sitter der nede og klokker nå, har dere sikkert ikke fått med dere en av de store nyhetene på Extreme Systems! Gutta hos techPowerUp! har utviklet et helt fantastisk verktøy, GPU-Z!

Dette er et lettprogram prikk lik CPU-Z, bare at det nå leser all informasjonen av skjermkortet du bruker! dessverre bugger det med endel eldre kort, men det funker overraskende bra til å være i beta! Hadde vært bra om dere kunne testet det litt i forbindelse med klokkingen på LAN'et!

 

Link til forumtråden på ExtremeSystems

Lenke til kommentar
Siden dere sitter der nede og klokker nå, har dere sikkert ikke fått med dere en av de store nyhetene på Extreme Systems! Gutta hos techPowerUp! har utviklet et helt fantastisk verktøy, GPU-Z!

Dette er et lettprogram prikk lik CPU-Z, bare at det nå leser all informasjonen av skjermkortet du bruker! dessverre bugger det med endel eldre kort, men det funker overraskende bra til å være i beta! Hadde vært bra om dere kunne testet det litt i forbindelse med klokkingen på LAN'et!

 

Link til forumtråden på ExtremeSystems

9640953[/snapback]

 

Det BØR testes! :w00t:

 

Pakker sakene mine og stikker ned i hallen igjen jeg.

 

Snakkes vel om en 30 minutters tid :p

Lenke til kommentar
Siden dere sitter der nede og klokker nå, har dere sikkert ikke fått med dere en av de store nyhetene på Extreme Systems! Gutta hos techPowerUp! har utviklet et helt fantastisk verktøy, GPU-Z!

Dette er et lettprogram prikk lik CPU-Z, bare at det nå leser all informasjonen av skjermkortet du bruker! dessverre bugger det med endel eldre kort, men det funker overraskende bra til å være i beta! Hadde vært bra om dere kunne testet det litt i forbindelse med klokkingen på LAN'et!

 

Link til forumtråden på ExtremeSystems

9640953[/snapback]

 

Det BØR testes! :w00t:

 

Pakker sakene mine og stikker ned i hallen igjen jeg.

 

Snakkes vel om en 30 minutters tid :p

9641092[/snapback]

 

Hadde i alle fall vært utrolig morsomt om dere kunne (som noen av de første i verden) testet dette i praksis ute i "feltet" :thumbup:

Lenke til kommentar

NM i overklokking er ferdig og her er årets rangering:

 

1. tharshan

2. Økonom

3. Fluesopp

4. jon-t

5. Gmailrocks

 

Maskinene som ble brukt var:

 

Intel Q6600

Abit IP35 Pro

XFX Geforce 8800 Ultra

Corsair Dominator 8500 C5

Corsair 650W

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Jeg kom på en fin 3plass :w00t:  og vant en Corsair TX650w Psu, 1xRaptor 150gig hd og et Abit IP35 Pro :thumbup:

9644850[/snapback]

Håper du har tenkt å klokke IP35 Pro-kortet, og kommer tilbake med resultater? :) (Vurderer kortet ;) )

 

Hvor langt kom dere med klokkingen? (Frekvenser på cpu og gpu, samt fsb og ram-hastighet) :)

 

Edit: Gratulerer ja. ;)

 

Regner med vinneren fikk med seg maskinen? :dribble:

Endret av Sagart
Lenke til kommentar

Etter det jeg vet så klarte jeg høyest klokk som var 3845(50)ghz( som jeg klarte superpi, wprime og am3 med). Hadde en sinnsyk bra bronserunde, skulle ønske det var i 1 heatet jeg klarte det, men jeg kom meg lengre i år enn i fjor, føler at det er like så viktig og det var mye tøffere å stå foran der i år med alle menneskene foran seg. Utrolig kul opplevelse uansett.

Og så klart jeg kommer med resultater, venter bare på noen få fine deler :thumbup:

Og tusen tusen takk for de sa grattis nå. De som kjenner meg vet at bare det å møte opp på noe sånt er en stor utfordring for meg :)

Og gratulerer til alle de som var med, både de som kom på 1 og 2, men også de andre. Var veldig lotto i år.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bra joba gutar. :)

 

Artig at "minsten" "vant", selv om jeg nok hadde trodd på en noe annen resultatliste. :)

 

Som Fluesopp skriver.

Overklokking er litt "lotto" parret med kunnskap i faget. :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg mener særiøst Lotto, vi hadde en halv time på oss og klare en proff klokk er for liten tid da. Så det blir veldig på flaksen. Foreks. den PC-en jeg brukte klarte ikke han før meg og dra opp sikkelig, jeg klarte det med det var mye om og men. Så er det alle testene man skal gjennomføre...så det blir litt mye på 30min.

Men det var artig, det skal jo være det viktigste og samtidig få klokke-miljøet mer frem...er ihvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...