Gå til innhold

Overklokking på The eXperience 2007


Anbefalte innlegg

Overklokkingsbenken The eXperience 2007

 

Tenkte det kunne være greit å lage en tråd vi kan bruke til å samle litt info rundt det som skjer og hvor vi kan poste litt resultater og lignende fra LANet neste uke.

 

Planen er som følger:

Vi skal prøve å hente totalt 1000 poeng på www.hwbot.org iløpet av LANet.

 

Selve NM runden er jo bare noen timer fredag og lørdag. Så det burde ikke ta så lang tid.

 

Det betyr derimot at vi får massevis av tid til å herje og ødelegge alt mulig annet. Det jeg vet er at vi sannsynligvis kommer til å få endel mer tørris en det vi hadde ifjor. Det er jo ikke et minus ivertfall :D

 

Fint hvis folk også poster her hva de har med seg av hw og kjøleutstyr. Ta også med hvis du feks trenger noe spesielt for et rekordforsøk eller noe slikt.

 

 

Dette er ikke en tråd hvor vi skal ha tusen innlegg hvor folk vil ha bilder og film osv. Vi kommer uansett til å legge ut alt vi har her uansett.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hjelp meg med isolasjon av HK, så skal jeg skaffe en haug hwboints. :)

 

Har x6800 ES og en haug AMD chipper :p

9586031[/snapback]

 

Selv om jeg er crew og ikke skal delta i NM i overklokking får vel jeg også hjelpe til med og nå 1000 nye poeng på hwbot?

 

Isåfall har jeg diverse slot1 som skal taes, har noen gamle resultater jeg tror kan forbedres.

Lenke til kommentar
Hjelp meg med isolasjon av HK, så skal jeg skaffe en haug hwboints. :)

 

Har x6800 ES og en haug AMD chipper :p

9586031[/snapback]

 

Åja, Hket ditt skal bli isolert :D

Tar med 2x7800gt voltmodda, Intel 830 ( skal prøve å sette ny wr), en E6420, Dfi ultra-d( skal prøves å fikse biosen), 2 par med bh-5 brikker til de som har 939 system :D og tørris-rør tar jeg med.

Oppdaterer hvis det blir mer.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Hjelp meg med isolasjon av HK, så skal jeg skaffe en haug hwboints. :)

 

Har x6800 ES og en haug AMD chipper :p

9586031[/snapback]

 

Åja, Hket ditt skal bli isolert :D

Tar med 2x7800gt voltmodda, Intel 830 ( skal prøve å sette ny wr), en E6420, Dfi ultra-d( skal prøves å fikse biosen), 2 par med bh-5 brikker til de som har 939 system :D og tørris-rør tar jeg med.

Oppdaterer hvis det blir mer.

9586129[/snapback]

 

jeg får med et par OCZ VX som kan kjøre pi på 273-175MHz. Er dine bedre enn som så? :whistle: Ikke at jeg vil briefe elns, bare lurer på om jeg da skal legge opp til å låne av deg hvis dine er bedre.

 

Takk for isolasjonshjelpen btw. Er et DFI venus som skal mekkes på, kjekt om det ikke flyr til h******

Lenke til kommentar

Jeg tar med meg:

 

- 1 stk fasekjøler med socket 939 og LGA775 feste. Trenger vi noe annet borrer vi bare nye hull

- 1 stk fasekjøler med morrofeste. Den kan brukes til GPU, chipset og ymse

- 1 stk GPUrør og 1 stk CPUrør (Chilly1) takk til oysfaerg for lånet av disse.

- 1 stk CPUrør Mousepot rev 1

- 2 stk GPUrør for å kjøre SLI

 

- E6600, E6850, et par P4 CPUer og min kjære Celeron 347

- 2 stk Pentium m CPUer og socket 479 adapter

- Endel socket A Athlon og Duron CPUer.

- En haug med Pentium 3 socket 370 CPUer

- Et par slot 1 CPUer til Pac-Man

- En AMD AM2 3800+

 

- Abit NF2.0s socket A

- Asus P5B deluxe (Jesus version)

- DFI NF4 ultra D, isolert og klar til tyn

- Asus P4GPL-X socket 478 (også ferdig isolert og klar til fest)

 

Det jeg trenger:

 

- Et bra socket 370 hovedkort og noen som har lyst å forbarme seg over alle socket 370 CPUene.

- Drill og helst en hullsag til denne. Slik at vi kan fikse noen nye hold-downs til rørene.

- Noen som har lyst å ta seg av noen av de eldre greiene jeg har med og skaffe oss endel poeng på det.

- Ta med så mange harddisker dere har så vi kan lage masse benchedisker til alle de forskjellige systemene og slikt.

 

 

Knopflerbruce: Modding er ikke noe problem ;)

 

Pac-Man: Sørg for at du får litt fritid til å henge med oss da, så skal jeg få tak i litt flere CPUer du kan ødelegge.

 

_Sindre_: Voltmodding på de kortene kan vel gjøres uten å gjøre noe fysisk :innocent:

Lenke til kommentar
_Sindre_: Voltmodding på de kortene kan vel gjøres uten å gjøre noe fysisk  :innocent:

9586881[/snapback]

 

Det er vell faktisk mulig. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg vil bryte garatien første kvelden heller, men så gjenstår det jo også å faktisk vinne maskinen :p

 

Har også en grei E6300 som kunne vært intressant å tynt om noen har ett hk som klarer høy FSB. Eller tror du denne cpuen er så god at det har noe for seg Fluesopp?

Lenke til kommentar

Jeg tar med:

 

HK: Abit IB9, Asus P5K vanilla og Asus P5B Deluxe. Alle med vmods.

 

CPU: C2D E6850 (denne er god :)), Celeron 326 (klokker greit nok, tror den kan gå ganske bra med 2v+ på P5B Deluxe med tørris) og en Athlon XP 2500+

 

Ram: 2x1GB Crucial 10th anniversary og 1x512mb jalla D9GMH. Kan også ta med en god del bra og gammel DDR (TCCD og BH-5)

 

Skjermkort: 7950GT

 

PSU: Corsair HX620W, evt. også en Tt 430W

 

Av kjøling håper jeg å få fylt på gass på autocascaden, men det kommer an på om jeg skal bort i helgen eller ikke. Ikke verdens undergang om det ikke går, siden vi har mengder av tørris (ikke det at vi hadde for lite i fjor :p). Kan evt. også ta med en svak singelsteger, men det er kanskje ikke nødvendig.

 

E6850-en min klarer 4,6GHz CPU-Z validtion med luft en kald kveld, så forhåpentligvis gjør den det ganske bra på tørris om den ikke stoppes av FSB-wall.

 

Edit: Mekker vel et tørris-rør også. Kan være greit å ha, regner med at det blir en god del folk som vil klokke samtidig :whistle:

 

Edit 2: Loddeutstyr og isolasjon følger selvfølgelig med :)

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Jeg tar med:

 

HK: Abit IB9, Asus P5K vanilla og Asus P5B Deluxe. Alle med vmods.

 

CPU: C2D E6850 (denne er god :)), Celeron 326 (klokker greit nok, tror den kan gå ganske bra med 2v+ på P5B Deluxe med tørris) og en Athlon XP 2500+

 

Ram: 2x1GB Crucial 10th anniversary og 1x512mb jalla D9GMH. Kan også ta med en god del bra og gammel DDR (TCCD og BH-5)

 

Skjermkort: 7950GT

 

PSU: Corsair HX620W, evt. også en Tt 430W

 

Av kjøling håper jeg å få fylt på gass på autocascaden, men det kommer an på om jeg skal bort i helgen eller ikke. Ikke verdens undergang om det ikke går, siden vi har mengder av tørris (ikke det at vi hadde for lite i fjor :p). Kan evt. også ta med en svak singelsteger, men det er kanskje ikke nødvendig.

 

E6850-en min klarer 4,6GHz CPU-Z validtion med luft en kald kveld, så forhåpentligvis gjør den det ganske bra på tørris om den ikke stoppes av FSB-wall.

 

Edit: Mekker vel et tørris-rør også. Kan være greit å ha, regner med at det blir en god del folk som vil klokke samtidig  :whistle:

9587459[/snapback]

 

En svak singlestager høres bra ut, tviler på om mange av mine chipper liker -60-70C :p Masse coldbugga AMD vettu. Den jeg skrievr på nå hadde nok likt en vapo XE/LS men neppe noe mer.

Lenke til kommentar

Tar med dette tipper jeg. Får se ann litt hvis det blir for tungt siden jeg skal kunne få det med på flyet.

 

Cpu: e6750, celeron 2,4Ghz "northwood", p4 1,5Ghz, Sempron 2800+, En Athlon cpu (husker ikke hva slags det er)

Hk: pk5 se, p4p800

Ram: Ballistix 8500, Twinmos 3200 bh-5

Skjermkort: 8600GT, fx5200(pci), ti4200, mx420

Psu: Mist 500W

Div: Tørrisrør til cpu, tørrisrør til nvidia gpuer, ddr-booster, 2-3 hardisker Om det blir plass tar jeg også med skjerm, tastatur osv.

 

Får se om jeg får skaffet litt neopren/armaflex også til isolering. Slenger me alt annet rask også som kan virke nødvendig, utrolig hva man finner ut at man får brukt for.

 

Det hadde vært flott om noen hadde tatt med ekstra skjermer og tastaturer og slikt, det kan det fort bli mangel på om man skal benche mange systemer samtidig. Regner også med at noen slenger med loddebolten og medfølgende tilbehør.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Sånn for ordens skyld, det jeg tar med av AMD CPuer ligger i første post i denne tråden (oppdateres når det dukker opp ting i posten)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=835234&st=0

 

Ellers tar jeg med:

 

1 DFI Venus (KANSKJE 2)

1 DFI NF3 250GB

1 X6800 ES, planslipt

2 2x512mb sett PC4000 BH5

1 2x512mb sett PC4800 TCCD

 

Kommer ikke på noe mer essensielt i farta. har maks en benchedisk, men håper på å få låne en raptor av en kamerat :p

Lenke til kommentar

Vi har nok til alle :D Må skaffe meg en USB-mus, bruker en gammel PS2-mus til 50kr :p Håper det blir mulig å bestille fra MPX (eller andre) til TE, som i fjor.

 

Edit: Mangler et gammelt PCI-skjermkort til PI/maks klokk benching, litt flaut egentlig. Om noen har et til overs hadde det vært flott om dere kan ta med.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg tar med meg:

 

- 1 stk fasekjøler med socket 939 og LGA775 feste. Trenger vi noe annet borrer vi bare nye hull

- 1 stk fasekjøler med morrofeste. Den kan brukes til GPU, chipset og ymse

- 1 stk GPUrør og 1 stk CPUrør (Chilly1) takk til oysfaerg for lånet av disse.

- 1 stk CPUrør Mousepot rev 1

- 2 stk GPUrør for å kjøre SLI

 

- E6600, E6850, et par P4 CPUer og min kjære Celeron 347

- 2 stk Pentium m CPUer og socket 479 adapter

- Endel socket A Athlon og Duron CPUer.

- En haug med Pentium 3 socket 370 CPUer

- Et par slot 1 CPUer til Pac-Man

- En AMD AM2 3800+

 

- Abit NF2.0s socket A

- Asus P5B deluxe (Jesus version)

- DFI NF4 ultra D, isolert og klar til tyn

- Asus P4GPL-X socket 478 (også ferdig isolert og klar til fest)

 

Det jeg trenger:

 

- Et bra socket 370 hovedkort og noen som har lyst å forbarme seg over alle socket 370 CPUene.

- Drill og helst en hullsag til denne. Slik at vi kan fikse noen nye hold-downs til rørene.

- Noen som har lyst å ta seg av noen av de eldre greiene jeg har med og skaffe oss endel poeng på det.

- Ta med så mange harddisker dere har så vi kan lage masse benchedisker til alle de forskjellige systemene og slikt.

 

 

Knopflerbruce: Modding er ikke noe problem ;)

 

Pac-Man: Sørg for at du får litt fritid til å henge med oss da, så skal jeg få tak i litt flere CPUer du kan ødelegge.

 

_Sindre_: Voltmodding på de kortene kan vel gjøres uten å gjøre noe fysisk  :innocent:

9586881[/snapback]

 

Jeg tar meg gjerne av socket 370 og slot1, skal ta med meg noen selv også, har noen jeg tror kan ta noen gull. Jeg skal også ta med meg noen socket 370 også, blant annet en Intel celeron 1,4 Ghz tualatin som jeg tror er god for endel.

Så sant en klarer og få tak i et klokkevennlig socket 370kort, eventuelt kan jeg ta mitt hovedkort som ikke er verdens beste klokker...

 

Tar også med meg en socket A duron på 800Mhz som jeg håper en av dere gir en verdig død...

 

Tar også med meg diverse sdram, blant annet en 128mb brikke som klarer 150Mhz stabilt (orginalt 100Mhz).

 

Kan oså ta med meget par 8gb harddisker til benchingen av disse gamle systemene.

 

Det jeg trenger er en PSU (trenger ikke og være mer enn rundt 250w) slik at jeg sparer litt plass i bagasjen og jeg trenger og låne mus, tastatur og skjerm...

 

 

EDIT @ økonom: pci skjermkort kan fikses, kan ta med meg et par tre stykker, kommer an på hva jeg finner i diverse skuffer og skap...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...