Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Ikke for å være negativ eller noe, men tror det er bedre å kalle denne tråden "Den store Maximus Extreme tråden" eller noe, da de fleste tester på nettet konkluderer med at DDR3 er eneste vei og gå for et X38 chipset. DDR2 har nådd sin topp. Jeg tror det er lurere og heller legge i litt ekstra å få et DDR3 kort, ivertfall hvis du er ute etter de høye OC frekvensene.

 

Edit: kåre

Endret av Tor-K-El
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser det er litt forvirring om vannblokk og ikke

 

Maximus Extreme = DDR3  + luftkjølling av NB

 

Maxmimus Formula = DDR2 + luftkjøling av NB

 

Maximus Formula SE = DDR2 + vannblokk på NB

 

9590012[/snapback]

 

Dette er feil! Extreme som er "hight end" leveres med vannkjøling:

 

The Maximus Extreme is set to offer enthusiasts a X38 solution to remember as it features a built-in waterblock on the hot northbridge flanked by an inricate copper cooling system.
http://www.tcmagazine.info/comments.php?sh...s=16074&catid=2

 

Formula, har jeg sett bilder av både med og uten vannkjøling. Men om dette er SE eller ikke vet jeg ikke.

 

En er forøvrig ikke nødt til å bruke vannkjølingen, men en har altså muligheten

Lenke til kommentar
Ser det er litt forvirring om vannblokk og ikke

 

Maximus Extreme = DDR3   + luftkjølling av NB

 

Maxmimus Formula = DDR2 + luftkjøling av NB

 

Maximus Formula SE = DDR2 + vannblokk på NB

 

9590012[/snapback]

 

Dette er feil! Extreme som er "hight end" leveres med vannkjøling:

 

The Maximus Extreme is set to offer enthusiasts a X38 solution to remember as it features a built-in waterblock on the hot northbridge flanked by an inricate copper cooling system.
http://www.tcmagazine.info/comments.php?sh...s=16074&catid=2

 

Formula, har jeg sett bilder av både med og uten vannkjøling. Men om dette er SE eller ikke vet jeg ikke.

 

En er forøvrig ikke nødt til å bruke vannkjølingen, men en har altså muligheten

9591800[/snapback]

 

Jepp du har faktisk rett, jeg var litt sjapt ute her..

 

extreme kommer default med vannblokk, mens Formula Se har vannblokk ( Special edition og den er begrenset opplag) Mens Vanlig Formula kun har luft kjøling ;)

Endret av Sorce
Lenke til kommentar

Fort gjort :cool:

 

Selv går jeg for Asus P5E3 Deluxe, da dette gir muligheter for mine egne vannblokker.

 

Må innrømme at jeg foretrekker dette fremfor den kombinerte vann/heatpipe løsningen som er vist her. Dersom jeg tolker fotoene rett, så vil det også være vanskelig å finne custom vannblokker som passer NB og SB på dette kortet, i hvert fall på en god stund ...

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ eller noe, men tror det er bedre å kalle denne tråden "Den store Maximus Extreme tråden" eller noe, da de fleste tester på nettet konkluderer med at DDR3 er eneste vei og gå for et X38 chipset. DDR2 har nådd sin topp. Jeg tror det er lurere og heller legge i litt ekstra å få et DDR3 kort, ivertfall hvis du er ute etter de høye OC frekvensene.

 

Edit: kåre

9591762[/snapback]

 

Det er mottat og tråden har nå endret navn til å gjelde både Formula og Extreme versjonen. Synes det er greit å ha dette i samme tråd da jeg regner med at mange spørsmål også vil dreie seg om begge variantene.

 

Flere tips eller endringer mottas med takk ;) (konstruktive sådan...)

Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ eller noe, men tror det er bedre å kalle denne tråden "Den store Maximus Extreme tråden" eller noe, da de fleste tester på nettet konkluderer med at DDR3 er eneste vei og gå for et X38 chipset. DDR2 har nådd sin topp. Jeg tror det er lurere og heller legge i litt ekstra å få et DDR3 kort, ivertfall hvis du er ute etter de høye OC frekvensene.

 

Edit: kåre

9591762[/snapback]

 

Det er mottat og tråden har nå endret navn til å gjelde både Formula og Extreme versjonen. Synes det er greit å ha dette i samme tråd da jeg regner med at mange spørsmål også vil dreie seg om begge variantene.

 

Flere tips eller endringer mottas med takk ;) (konstruktive sådan...)

9592882[/snapback]

 

Kan jo slenge opp bilder av alle 3 kortene

 

Formula ( uten vannblokk)

Formula SE ( med vannblokk)

Extreme ( med vannblokk)

 

Siden det er tydelig at det er mye forvirring ute å går.

Lenke til kommentar
SE kortene blir vistnok bare begrenset opplag. og det ryktes at også extreme slippes i SE variant.

9590012[/snapback]

Noen som vet sånn ca hvor begrenset? :ermm:

 

Kan jo slenge opp bilder av alle 3 kortene

 

Formula ( uten vannblokk)

Formula SE ( med vannblokk)

Extreme ( med vannblokk)

 

Siden det er tydelig at det er mye forvirring ute å går.

9593746[/snapback]

Jeg ser ingen bilder :(

Lenke til kommentar
SE kortene blir vistnok bare begrenset opplag. og det ryktes at også extreme slippes i SE variant.

9590012[/snapback]

Noen som vet sånn ca hvor begrenset? :ermm:

 

Kan jo slenge opp bilder av alle 3 kortene

 

Formula ( uten vannblokk)

Formula SE ( med vannblokk)

Extreme ( med vannblokk)

 

Siden det er tydelig at det er mye forvirring ute å går.

9593746[/snapback]

Jeg ser ingen bilder :(

9594665[/snapback]

 

Ifølge en distributør i Norge hadde Asus Sagt at SE var begrenset... men ikke noe utover det..

Lenke til kommentar
Så Extreme på PS.no til 1000 kr. Men fulgte ikke med kabler.

Lurte på hvilke kabler dette er, og om det er noen som man _må_ ha for at det skal funke.

Ellers var det jo latterlig pris for det hk'et!

9595225[/snapback]

 

Ja det var billig, sikker på at du har sett riktig?

 

Lyster veldig på et extreme kort, men jeg gidder ikke bruke masse cash på ny RAM. Nå har jeg verdens billigste value-kit fra Kingston (PC5300), så jeg burde vel oppgradere uansett hvis jeg bytter kort og CPU.

 

Fortsatt ingen vendor list til disse korta? Lurer litt på hvilket minne jeg burde gå for. Har nå best erfaring med Kingston og OCZ til ASUS kortene. Corsair viste seg å være kranglete.

 

Det ser også ut som Formula SE har samme kjøleløsning som Formula bare med et "lokk" over der hvor vannkjølingen er montert.

Lenke til kommentar
Så Extreme på PS.no til 1000 kr. Men fulgte ikke med kabler.

Lurte på hvilke kabler dette er, og om det er noen som man _må_ ha for at det skal funke.

Ellers var det jo latterlig pris for det hk'et!

9595225[/snapback]

 

Ja det var billig, sikker på at du har sett riktig?

 

Lyster veldig på et extreme kort, men jeg gidder ikke bruke masse cash på ny RAM. Nå har jeg verdens billigste value-kit fra Kingston (PC5300), så jeg burde vel oppgradere uansett hvis jeg bytter kort og CPU.

 

Fortsatt ingen vendor list til disse korta? Lurer litt på hvilket minne jeg burde gå for. Har nå best erfaring med Kingston og OCZ til ASUS kortene. Corsair viste seg å være kranglete.

9595734[/snapback]

 

Regner med det var Blitz Extreme... som er P35 basert.. Maximus Extreme er enda ikke kommet til landet.. så rart om Ps.no selger demobrukt kort da .. :p

Endret av Sorce
Lenke til kommentar
Så Extreme på PS.no til 1000 kr. Men fulgte ikke med kabler.

Lurte på hvilke kabler dette er, og om det er noen som man _må_ ha for at det skal funke.

Ellers var det jo latterlig pris for det hk'et!

9595225[/snapback]

 

Ja det var billig, sikker på at du har sett riktig?

 

Lyster veldig på et extreme kort, men jeg gidder ikke bruke masse cash på ny RAM. Nå har jeg verdens billigste value-kit fra Kingston (PC5300), så jeg burde vel oppgradere uansett hvis jeg bytter kort og CPU.

 

Fortsatt ingen vendor list til disse korta? Lurer litt på hvilket minne jeg burde gå for. Har nå best erfaring med Kingston og OCZ til ASUS kortene. Corsair viste seg å være kranglete.

9595734[/snapback]

 

Regner med det var Blitz Extreme... som er P35 basert.. Maximus Extreme er enda ikke kommet til landet.. så rart om Ps.no selger demobrukt kort da .. :p

9597118[/snapback]

 

De har et Striker Extreme til 1 000.- som er et nF680 kort

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Beklager, så nå at jeg har lest feil av trådtittel.

Trodde dette var om Striker Extreme.

 

Noen som vet hvor mye Maximus Extreme kommer til å koste?

Og hva forskjellene på dette er vs. Maximus Formula?

 

Edit: Ser komplett har kortet med vannkjøling. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339850

Noen som vet hva gjengestørrelsen på niplene man trenger er?

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...