Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Politilys på bilen, hva kan skje?...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet hva en politi er. Har veldig lyst til å bli politimann da jeg blir 21 år. Man må være fylt 21 for å bli 'cop' i Norge.

 

:D lurer på om det er så lurt jeg....? :ermm:

 

EDIT: Tar natta, har skole (skal til forsvaret) og jobb rett etter :) Chill dag

Skal bli Bilmekaniker først, og etter det skal jeg bli politimann. :whistle:

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Som de så fint sa det på politiradioen i går:

 

En drosje ringte inn og fulgte etter en bil som kjørte med politisirene. Sentralen fikk fatt i en patrulje som etterhvert fant igjen kjøretøyet.

 

patruljen: Vi har stoppet bilen ...blabla... går på skole ... fysioterapi. Det var kanskje ikke den skolen han helst ville gå på..

sentralen: "og nå blir det vel neppe mulighet for å gå der..."

Lenke til kommentar
Som de så fint sa det på politiradioen i går:

 

En drosje ringte inn og fulgte etter en bil som kjørte med politisirene. Sentralen fikk fatt i en patrulje som etterhvert fant igjen kjøretøyet.

 

patruljen: Vi har stoppet bilen ...blabla... går på skole ... fysioterapi. Det var kanskje ikke den skolen han helst ville gå på..

sentralen: "og nå blir det vel neppe mulighet for å gå der..."

9567441[/snapback]

 

:!: hehe så bra :D

Lenke til kommentar

Det er jo en ting den reaksjonen man får fra lovens lange armer... noe helt annet er hvordan kompisen kan reagere...

 

Kjenner en som for mange år siden fikk tak i et blått rotorlys han skulle ha det gøy med. Han stoppet en kompis som kjørte litt "på skrå" en kald vinternatt... Når spøken gikk opp for kompisen, så ble rotorlyset knust etter å ha bli kastet igjennom sideruta på bilen.

 

Han ble skikkelig gærn, og de var ikke så veldig gode kompiser en stund fremover...

 

Falske blålys etter meg gir fort en fristelse til ekte blåveiser tilbake :realmad:

Lenke til kommentar

TheHead: bremsepedalen er mye bedre.

 

Jeg har lenge hatt lyst til å kline bremsepedalen i bunn neste gang de blinker blått bak meg, uansett om det er ekte eller liksompoliti. Ekte politifolk ligger somregel så tett oppi baken som overhodet mulig før de skrur på lysene. Det er jo lov å bli "redd" og bremse raskt ned?

Lenke til kommentar
Jeg har sett har sett sånne lys på rånetreff/gatebiltreff mange ganger og det er kjempetøft. Det er fullt lovlig så lenge det er på bane.

9581000[/snapback]

 

Det er totalt feil. Veitrafikkloven gjelder på bane også.

9581110[/snapback]

 

alle biler som er registrert med norske (vanlige skilter) skal følge norsk veitrafikk lov. litt usikker på åssen det blir med biler på svarte skilter men regner med det gjelder for disse også.

 

TheHead: bremsepedalen er mye bedre.

 

Jeg har lenge hatt lyst til å kline bremsepedalen i bunn neste gang de blinker blått bak meg, uansett om det er ekte eller liksompoliti. Ekte politifolk ligger somregel så tett oppi baken som overhodet mulig før de skrur på lysene. Det er jo lov å bli "redd" og bremse raskt ned?

9583452[/snapback]

ja de skal vel holde forsvarlig avstand de også ja.

 

*edit* skriveleif

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Til trådstarter:

 

Dette MÅ du IKKE finne på! Det er jo ulovlig!

9584029[/snapback]

 

Hva er ikke ulovlig i Norge da? akkurat....

 

Jeg gjør det på mine venner, har faktisk normale venner som ikke blir så sure av spøk, og familiemedlemmer som jeg kjenner godt. De vil nok bare le, og jeg kommer sikkert å bruke dem da de kjører INN mot huset sitt. Når jeg mener inn da mener jeg inn i dems eiendom, eller hvis de skal besøke en annen. Ingen vet at jeg har bil (jeg har faktisk ikke bil enda) men får en snart.

 

Det er ikke 100% sikkert at jeg kjøper blålys, men skal tenke på det i noen måneder først.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...