Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Politilys på bilen, hva kan skje?...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I mørket så ser man ikke 100% klart, og foresten jeg venter ikke på at noen jeg kjenner skal ut og kjøre, har jo mitt eget liv. Jeg ser stadig folk jeg kjenner når jeg skal ut, f.eks i går så gikk vi på besøk hos noen og på veien så jeg fetteren min og da kan jeg bruke lysa. (har ikke bil enda)

 

9557961[/snapback]

Hvordan skal du klare å kjenne igjen noen når det er for mørkt til at de ikke klarer å kjenne igjen deg?
Bare så du vet det, hvis du ligger ca. 50-100m bak den bilen foran og setter på strobe light så ser du ikke bilen siden det 'flasher' ganske fort. Jeg har sett bilen til broren min da han satt på sine politilys for å teste dem utenfor garasjen, man klarte ikke å se bilen, eneste man så var de blålysene som blinka fort. Man kunne ikke se Audi Merket heller, og ja det var om kvelden (ca.20.00 tia)

 

EDIT: Endret 3 setnigner

9557961[/snapback]

Du sier først at det er for mørkt til å kjenne igjen en kjent bil. Når du kjører med strobelysa så kjører du vel ikke med nær/fjernlys samtidig? Da skjønner jeg ikke annet enn at du kommer til å væra veldig trafikkfarlig i mørket... Jeg veit ikke hvor du bor hen. Men hvis du ikke så bilen bak strobelysa klokka 20, når det fremdeles er langt ifra ordentlig mørkt, skjønner jeg ikke at du kan si at detta ikke er trafikkfarlig.

9558041[/snapback]

 

NÅR man setter på strobe lysa så er det vanskelig å se hvilken bil det er, og det var det jeg skulle frem til. Det kan du ikke si noe imot fordi det har jeg selv sett med mine egne øyne.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
MercedesMotor: Hvorfor opprettet du denne tråden når du tydeligvis ikke bryr deg uansett?

9558057[/snapback]

 

bryr meg om hva? eneste jeg skrev var HVA KAN SKJE? jeg skrev ikke BEGYNN OG KLAG ->det er nettop det dere gjør, klager. Dere kan ha det gøy men når det er snakk om andre så er det plutselig dumt.

 

:nei::nei::nei::nei::nei::nei::nei::nei::nei::nei::nei:

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som diskuteres nå? Om det er teit eller ikke å bruke blålys på bilen sin for å kjøre forbi eller stoppe kjente? Selvsagt syns mange at det er teit og barnslig, men det er jo også en del som syns det er gøy. Hadde du ikke likt å kjøre på E6, skru på blålys og sirene og suse forbi alle andre?

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig som diskuteres nå? Om det er teit eller ikke å bruke blålys på bilen sin for å kjøre forbi eller stoppe kjente? Selvsagt syns mange at det er teit og barnslig, men det er jo også en del som syns det er gøy. Hadde du ikke likt å kjøre på E6, skru på blålys og sirene og suse forbi alle andre?

9558093[/snapback]

 

Endelig så er det noen som kommer og sier noe, alle som har klaget på denne tråden burde lese dette.

 

Takk Runar

Lenke til kommentar
NÅR man setter på strobe lysa så er det vanskelig å se hvilken bil det er, og det var det jeg skulle frem til. Det kan du ikke si noe imot fordi det har jeg selv sett med mine egne øyne.

9558076[/snapback]

Og du skrur da samtidig av kjørelysa?

 

Ro ro ro ro...

9558129[/snapback]

 

trenger ikke å skru av kjørelysa, strobe lysa blinker så fort at man ikke ser hvilken bil det er (om natta)

Hadde på kjørelys da broren min testa lysa

 

EDIT: det er en egen boks der man kan velge hastigheten på lysene.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat se at dette kommer til å ligne noe særlig på et utrykningskjøretøy..

 

Og jeg tviler sterkt på at du bare kommer til å bruke dette på bekjente. Du sier du bare skal bruke det på de når det er mørkt. Da må du jo først komme deg nærme nok så du kan kjenne de igjen, og da er nok sannsynligheten for at de kjenner igjen deg også. Med mindre du bor på et veldig lite sted og har veldig mange bekjente som kjører rundt i mørket, så kommer du mest sannsynlig aldri til å bruke lysa dine da?

Lenke til kommentar

Vi hadde sirene, men ikke strobe / blålys på russebilen. (Fra en kondemnert politibil!) Dette var i Trondheim. På vei oppover Byåsveien ble disse brukt på et par råkjørere. Skal si de bremset opp da de hørte sirenene. Faktisk var det en uniformert politibil like i nærheten som også hørte det, men de gjorde ingenting. Antagelig fordi vi var russ.

 

PA anlegget (mikrofon koblet til sirenen) var kult husker jeg. Kunne bruke det til å få gamlinger som lå i 30 kmh i 50-sonen til å tråkke litt på gassen. Eller hvis folk satt å dagdrømte foran ett grønnt trafikklys. (typ: "Hei du der i Volvoen, skal du vente til hele stolpen blir grønn elller?") Kjekt å ha :cool:

Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat se at dette kommer til å ligne noe særlig på et utrykningskjøretøy..

 

Og jeg tviler sterkt på at du bare kommer til å bruke dette på bekjente. Du sier du bare skal bruke det på de når det er mørkt. Da må du jo først komme deg nærme nok så du kan kjenne de igjen, og da er nok sannsynligheten for at de kjenner igjen deg også. Med mindre du bor på et veldig lite sted og har veldig mange bekjente som kjører rundt i mørket, så kommer du mest sannsynlig aldri til å bruke lysa dine da?

9558207[/snapback]

 

Jeg bor faktisk på et veldig lite sted: Rælingen det er ikke stort sted og kjenner mange her. Det er lys på bilskilt også, og det kan man se fra lengre avstand.

Lenke til kommentar
Vi hadde sirene, men ikke strobe / blålys på russebilen. (Fra en kondemnert politibil!)  Dette var i Trondheim. På vei oppover Byåsveien ble disse brukt på et par råkjørere. Skal si de bremset opp da de hørte sirenene. Faktisk var det en uniformert politibil like i nærheten som også hørte det, men de gjorde ingenting. Antagelig fordi vi var russ.

 

PA anlegget (mikrofon koblet til sirenen) var kult husker jeg. Kunne bruke det til å få gamlinger som lå i 30 kmh i 50-sonen til å tråkke litt på gassen. Eller hvis folk satt å dagdrømte foran ett grønnt trafikklys. (typ: "Hei du der i Volvoen, skal du vente til hele stolpen blir grønn elller?")    Kjekt å ha  :cool:

9558211[/snapback]

 

En som heter Ted som bor 2 min unna meg har/hadde mikrofon+høyttaler som han har brukt en del ganger.

 

Det er kjekt å ha sånne ting noen ganger :p

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat se at dette kommer til å ligne noe særlig på et utrykningskjøretøy..

 

Og jeg tviler sterkt på at du bare kommer til å bruke dette på bekjente. Du sier du bare skal bruke det på de når det er mørkt. Da må du jo først komme deg nærme nok så du kan kjenne de igjen, og da er nok sannsynligheten for at de kjenner igjen deg også. Med mindre du bor på et veldig lite sted og har veldig mange bekjente som kjører rundt i mørket, så kommer du mest sannsynlig aldri til å bruke lysa dine da?

9558207[/snapback]

 

Jeg bor faktisk på et veldig lite sted: Rælingen det er ikke stort sted og kjenner mange her. Det er lys på bilskilt også, og det kan man se fra lengre avstand.

9558263[/snapback]

Og ingen kommer til å få vite noengang at du har strobelys på bilen din? Trur nok du ganske fort blir avslørt. Hadde vært morsomt om du tok feil og heller "lurte" en sivil politimann. :!:

Lenke til kommentar
Hadde vært morsomt om du tok feil og heller "lurte" en sivil politimann. :!:

9558293[/snapback]

Lese om en fyr som gjorde dette i USA, men han hadde både blålys, sirene og et falsk politiskilt. Han var så uheldig å stoppe en sivil politibil.

9558308[/snapback]

Kan ikke se for meg at han slapp spesielt billig unna heller, spesielt ikke når det var i Statene.. :!:

Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat se at dette kommer til å ligne noe særlig på et utrykningskjøretøy..

 

Og jeg tviler sterkt på at du bare kommer til å bruke dette på bekjente. Du sier du bare skal bruke det på de når det er mørkt. Da må du jo først komme deg nærme nok så du kan kjenne de igjen, og da er nok sannsynligheten for at de kjenner igjen deg også. Med mindre du bor på et veldig lite sted og har veldig mange bekjente som kjører rundt i mørket, så kommer du mest sannsynlig aldri til å bruke lysa dine da?

9558207[/snapback]

 

Jeg bor faktisk på et veldig lite sted: Rælingen det er ikke stort sted og kjenner mange her. Det er lys på bilskilt også, og det kan man se fra lengre avstand.

9558263[/snapback]

Og ingen kommer til å få vite noengang at du har strobelys på bilen din? Trur nok du ganske fort blir avslørt. Hadde vært morsomt om du tok feil og heller "lurte" en sivil politimann. :!:

9558293[/snapback]

 

Jeg gjenkjenner en sivil politibil, det er ikke så vanskelige å kjenne igjen, har sett så mange av dem, hvis du vet hva sivile politibiler har montert på bilen sin så skal jeg love deg at det ikke er så veldig vanskelig å kjenne igjen.

 

F.eks: Store LED lys foran på grillen/fangeren, sota bakruter...hvilken bil det er......osv...

 

EDIT: Volvo S60, Mercedes Vito, Ford Mondeo, VW Passat....mange fler blir brukt som sivil politibil. <- Bare et eksempel

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Jeg gjenkjenner en sivil politibil, det er ikke så vanskelige å kjenne igjen, har sett så mange av dem, hvis du vet hva sivile politibiler har montert på bilen sin så skal jeg love deg at det ikke er så veldig vanskelig å kjenne igjen.

 

F.eks: Store LED lys foran på grillen/fangeren, sota bakruter...hvilken bil det er......osv...

9558370[/snapback]

Nå mente jeg en politimann i sivil. Som da ikke hadde arbeidstia si akkurat da.

 

Du kjenner igjen en sivilbil? Du klarer å se lysa han har bak grillen? Og ihvertfall når du kommer bakfra? Det er mange sivilbiler som ikke har sota ruter. I fart så er det meget vanskelig å se at det er sivilbil. Noen kan du se det på med den ekstra antenna.

 

Så der du bor kjører politiet bare ett slag sivilbiler?

 

EDIT: Volvo S60, Mercedes Vito, Ford Mondeo, VW Passat....mange fler blir brukt som sivil politibil. <- Bare et eksempel

Det er kanskje bare politiet som kjøre slike biler der du bor eller? :whistle: Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Jeg gjenkjenner en sivil politibil, det er ikke så vanskelige å kjenne igjen, har sett så mange av dem, hvis du vet hva sivile politibiler har montert på bilen sin så skal jeg love deg at det ikke er så veldig vanskelig å kjenne igjen.

 

F.eks: Store LED lys foran på grillen/fangeren, sota bakruter...hvilken bil det er......osv...

9558370[/snapback]

Nå mente jeg en politimann i sivil. Som da ikke hadde arbeidstia si akkurat da.

 

Du kjenner igjen en sivilbil? Du klarer å se lysa han har bak grillen? Og ihvertfall når du kommer bakfra? Det er mange sivilbiler som ikke har sota ruter. I fart så er det meget vanskelig å se at det er sivilbil. Noen kan du se det på med den ekstra antenna.

 

Så der du bor kjører politiet bare ett slag sivilbiler?

 

EDIT: Volvo S60, Mercedes Vito, Ford Mondeo, VW Passat....mange fler blir brukt som sivil politibil. <- Bare et eksempel

Det er kanskje bare politiet som kjøre slike biler der du bor eller? :whistle:

9558407[/snapback]

 

Nevnte noen biler over jeg.

 

Men det som jeg har sagt 100 ganger nå er at jeg har tenkt å lure venner/familie medlemmer, så hvorfor skrive at tenk om jeg møter en sivil bil?

 

EDIT: du er snål ass, nå kommer du bare med dårlige kommentarer. LES OVERSKRIFTEN MIN FØR DU POSTER NOE IGJEN.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Nevnte noen biler over jeg.

 

Men det som jeg har sagt 100 ganger nå er at jeg har tenkt å lure venner/familie medlemmer, så hvorfor skrive at tenk om jeg møter en sivil bil?

9558458[/snapback]

Jeg snakka om sivile politifolk i sine egne biler, at du kunne ta feil. At du f.eks. trur det er en venn som er ute og kjører i sin Mondeo, men så viser det seg å være en politimann.. :!:

 

Med mindre du har peileutstyr i bilen din som peiler ut alle venna dine så er det ikke så lett å kjenne igjen en bil i mørket når man ikke kjører rett bak.

 

EDIT: du er snål ass, nå kommer du bare med dårlige kommentarer. LES OVERSKRIFTEN MIN FØR DU POSTER NOE IGJEN.

Hva kan skje? Jo, det kan skje akkurat det jeg har skrevet over. Og skjer det, sliter du!

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Nevnte noen biler over jeg.

 

Men det som jeg har sagt 100 ganger nå er at jeg har tenkt å lure venner/familie medlemmer, så hvorfor skrive at tenk om jeg møter en sivil bil?

9558458[/snapback]

Jeg snakka om sivile politifolk i sine egne biler, at du kunne ta feil. At du f.eks. trur det er en venn som er ute og kjører i sin Mondeo, men så viser det seg å være en politimann.. :!:

 

Med mindre du har peileutstyr i bilen din som peiler ut alle venna dine så er det ikke så lett å kjenne igjen en bil i mørket når man ikke kjører rett bak.

9558495[/snapback]

 

Det skal mye til for at vennen min har PRIKK lik mondeo. F.eks: farge, styling, felger, soting...sist men ikke minst skilt nummeret.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Det skal mye til for at vennen min har PRIKK lik mondeo. F.eks: farge, styling, felger, soting...sist men ikke minst skilt nummeret.

9558535[/snapback]

Dette er jo ting du ikke kan se på avstand når det er mørkt, bortsett fra styling. Felger sees jo kun fra siden, og det er veldig vanskelig å skille mørke farger fra hverandre i mørket, akkurat som det er å se at vinduene er sota.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...