Gå til innhold

Hvordan funker det med FullHD og xbox 360?


Northland

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med en 1080p tv til spilling når 99.9% av spillene er laget i 720p? Slik jeg forstår det vil spillene se bedre ut på en 720p tv enn oppskalert på en 1080p tv. Er i all fall ikke verdt prisforskjellen.

9540476[/snapback]

 

Kjøpte meg en Bravia FullHD selv, og kjøpet ble ikke gjort utelukkende på grunn av spillkonsollen. Dette gjelder nok flere enn meg :)

 

Bestiller HD-dekoder fra Canal Digital om kort tid, samt at det kjøpes inn HD-DVD spiller om ikke lenge for å benytte meg av FullHD-mulighetene.

9540741[/snapback]

 

Men ingen tv kanaler sender jo i 1080p. Og det vil de nok ikke gjøre før om 10 år heller. Er vel bare hd filmer som er 1080p i dag og selv der er jeg litt mistenksom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er poenget med en 1080p tv til spilling når 99.9% av spillene er laget i 720p? Slik jeg forstår det vil spillene se bedre ut på en 720p tv enn oppskalert på en 1080p tv. Er i all fall ikke verdt prisforskjellen.

9540476[/snapback]

 

Kjøpte meg en Bravia FullHD selv, og kjøpet ble ikke gjort utelukkende på grunn av spillkonsollen. Dette gjelder nok flere enn meg :)

 

Bestiller HD-dekoder fra Canal Digital om kort tid, samt at det kjøpes inn HD-DVD spiller om ikke lenge for å benytte meg av FullHD-mulighetene.

9540741[/snapback]

 

Men ingen tv kanaler sender jo i 1080p. Og det vil de nok ikke gjøre før om 10 år heller. Er vel bare hd filmer som er 1080p i dag og selv der er jeg litt mistenksom.

9542635[/snapback]

 

Svært mange sender i 1080i, og 1080i på en deinterlaced og vist i 1080p TV på en 1080p TV ser bedre ut enn nedskalert og de-interlaced på en 720p TV.

 

Det siste du skriver om HDfilm er tull. Ingen grunn til å være mistenksom på HD DVD og BD filmer som er i 1080p. Hva er mistenkelig med det?

 

Moromor var mistenksom hun også. Hun hadde beholdt sort hvitt TV'n sin til sin dødsdag fordi hun mente fargefjernsyn kunne være farlig for øya. Det er vel ikke i den kategorien du tilhører? :)

Lenke til kommentar
Hva er poenget med en 1080p tv til spilling når 99.9% av spillene er laget i 720p? Slik jeg forstår det vil spillene se bedre ut på en 720p tv enn oppskalert på en 1080p tv. Er i all fall ikke verdt prisforskjellen.

9540476[/snapback]

 

Kjøpte meg en Bravia FullHD selv, og kjøpet ble ikke gjort utelukkende på grunn av spillkonsollen. Dette gjelder nok flere enn meg :)

 

Bestiller HD-dekoder fra Canal Digital om kort tid, samt at det kjøpes inn HD-DVD spiller om ikke lenge for å benytte meg av FullHD-mulighetene.

9540741[/snapback]

 

Men ingen tv kanaler sender jo i 1080p. Og det vil de nok ikke gjøre før om 10 år heller. Er vel bare hd filmer som er 1080p i dag og selv der er jeg litt mistenksom.

9542635[/snapback]

 

Svært mange sender i 1080i, og 1080i på en deinterlaced og vist i 1080p TV på en 1080p TV ser bedre ut enn nedskalert og de-interlaced på en 720p TV.

 

Det siste du skriver om HDfilm er tull. Ingen grunn til å være mistenksom på HD DVD og BD filmer som er i 1080p. Hva er mistenkelig med det?

 

Moromor var mistenksom hun også. Hun hadde beholdt sort hvitt TV'n sin til sin dødsdag fordi hun mente fargefjernsyn kunne være farlig for øya. Det er vel ikke i den kategorien du tilhører? :)

9542698[/snapback]

 

Film har jo en del å si når og hva det ble filmet på. Litt eldre filmer f.eks vil aldri se særlig mye bedre ut i hd enn vanlig dvd. Så en Blu-ray versjon av Evil Dead f.eks tviler jeg på vil se like bra ut som nye filmer.

 

Ser uansett veldig liten grunn til å kjøpe 1080p tv'er i dag. om 10 år kanskje.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med en 1080p tv til spilling når 99.9% av spillene er laget i 720p? Slik jeg forstår det vil spillene se bedre ut på en 720p tv enn oppskalert på en 1080p tv. Er i all fall ikke verdt prisforskjellen.

9540476[/snapback]

 

Kjøpte meg en Bravia FullHD selv, og kjøpet ble ikke gjort utelukkende på grunn av spillkonsollen. Dette gjelder nok flere enn meg :)

 

Bestiller HD-dekoder fra Canal Digital om kort tid, samt at det kjøpes inn HD-DVD spiller om ikke lenge for å benytte meg av FullHD-mulighetene.

9540741[/snapback]

 

Men ingen tv kanaler sender jo i 1080p. Og det vil de nok ikke gjøre før om 10 år heller. Er vel bare hd filmer som er 1080p i dag og selv der er jeg litt mistenksom.

9542635[/snapback]

 

Svært mange sender i 1080i, og 1080i på en deinterlaced og vist i 1080p TV på en 1080p TV ser bedre ut enn nedskalert og de-interlaced på en 720p TV.

 

Det siste du skriver om HDfilm er tull. Ingen grunn til å være mistenksom på HD DVD og BD filmer som er i 1080p. Hva er mistenkelig med det?

 

Moromor var mistenksom hun også. Hun hadde beholdt sort hvitt TV'n sin til sin dødsdag fordi hun mente fargefjernsyn kunne være farlig for øya. Det er vel ikke i den kategorien du tilhører? :)

9542698[/snapback]

 

Film har jo en del å si når og hva det ble filmet på. Litt eldre filmer f.eks vil aldri se særlig mye bedre ut i hd enn vanlig dvd. Så en Blu-ray versjon av Evil Dead f.eks tviler jeg på vil se like bra ut som nye filmer.

 

Ser uansett veldig liten grunn til å kjøpe 1080p tv'er i dag. om 10 år kanskje.

9542746[/snapback]

 

Jeg kan ikke invitere alle tvilere til hjemmekinokveld. Men jeg har hatt noen folk her. Og jeg har en rimelig samling med både gamle og nye HD DVD og BD filmer. Jeg har bl.a. gitt folk bakoversveis med filmer som Casablanca - fra 1943 og Mad Max (ca 1981). Jeg har også "nye" filmer fra de par-tre siste åra i HD som ser langt dårligere ut enn Mad Max f.eks.

 

Film i seg selv har oppløsning langt over det HD mediaene har, så alt kommer ann på om selskapene sitter på en god master (+ hvilken restaurering de kan gjøre i tillegg evt) som de kan scanne inn og nedskalere til HD DVD/BD oppløsningen på 1920x1080. Og videre derfra hvilken kjærleik de får gjennom enkoderen før det havner på plata.

 

Liten grunn før om 10 år?? :D

 

Ja ja...

Lenke til kommentar

oh.. :p Begynte å lese litt lenger ned på siden da jeg trodde jeg hadde lest de postene! ^^

 

Edit:

Lg 47LY95 støtter forresten 1080p over komponent, min 42LY95kjører dette helt fint.

 

Men, det er umulig å se forskjell på bildekvalitet, så jeg ser egentlig ikke poenget :).

9539853[/snapback]

Du som jobber på elkjøp har vell sett en del tv`er etterhvert. Er du fremdeles fornøyd med LG`en din? Er du fornøyd med bildekvaliteten? Og legger du merke til sortnivået som mangen av testene klager på?

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Om det blir den tv`en jeg har sett på blir det LG LY95 47" med FullHD. Når dere sier det tror jeg faktisk ikke den støtter så mye over komponent. Dette må sjekkes opp! :p

 

Men uansett så er det ikke så mye forskjell at det er er verdt å juble for? Regner ikke med det blir like mye forskjell så å gå fra SDTV til HDTV? :p

9536734[/snapback]

Eg har høyrt at du må sette deg på ei liste for å gjere dette, pga av stor pågang. Kan det gjere dette over internett eller må du gå i butikken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...