Gå til innhold

Pris for å ta førerkort (klasse B)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurer på om noen vet hvor mye det koster å ta lappen, sånn ca. Jeg har sett rundt på nettet og ulike kjøreskoler, men ingen vil oppgi en samlet ca. pris. Jeg har selv regnet meg fram til at det vil koste ca. 25.000 kr (alt av obligatoriske kjøretimer og tester inkludert + selve oppkjøringen og 4-5 vanlige kjøretimer).

 

Hva måtte dere ut med til sammen for å ta førerkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt fra 15- 30.000 vil jeg si, siden det er avhengig av person, kjøreskole, trening samt priser.

 

Samle sammen priser fra lokale kjøreskoler, så er det enklere å danne seg en sluttsum.

 

Personlig erfaring jeg har hatt er at prisene ikke varierer så mye lokalt. Jeg valgte heller en kjøreskole som hadde bra "rykte" enn å tenke mest på pris.

Lenke til kommentar
Jeg vil si alt fra 10.000 til 15. Spørs hvor mye erfaring og flink du er.

15 - 16 kjøretimer var litt drøyt da, er det ikke 2 som er obligatorisk?

9536709[/snapback]

 

Trinn 1: 17 timer grunnkurs

Trinn 2: 1 veiledningstime

Trinn 3: 1 veiledningstime

Trinn 4: 13 timer sikkerhetskurs på vei

 

Ja, hvis du kan kjøre++ helt fint når du tar kontakt med kjøreskolen så blir det minimum 2 veiledningstimer.

 

Jeg kunne nok ha droppet et par dobbeltimer, men ikke jeg som betalte noe av dette, så var kjøringen med læreren ekstremt gøy :wee:

Lenke til kommentar

Jeg fikk lappen for 2 mnd siden. Betalte vel totalt med grunnkurs 18 500,- og det var alt av minimum- kun nødvendigste tingene.

 

Tok grunnkurs når jeg var 15, begynnte og kjøre på dagen jeg ble 16. Kjørte i 2 år til jeg ble 18 og tok lappen. Sier seg selv at jeg ikke trengte mange timene da. :)

 

Men det beste er å få kjørt hjemme- det blir myyye billigere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg fikk lappen for 2 mnd siden. Betalte vel totalt med grunnkurs 18 500,- og det var alt av minimum- kun nødvendigste tingene.

 

Tok grunnkurs når jeg var 15, begynnte og kjøre på dagen jeg ble 16. Kjørte i 2 år til jeg ble 18 og tok lappen. Sier seg selv at jeg ikke trengte mange timene da. :)

 

Men det beste er å få kjørt hjemme- det blir myyye billigere.

9536865[/snapback]

 

Og får å sitere -Shark-, jeg anbefaler også å kjøre MYE hjemme med mor eller far, det hjelper en del, og blir da automatisk billigere siden du ikke trenger så mye timer som du kanskje hadde trengt visst du ikke hadde kjørt noe. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...