Gå til innhold

Leeching i Alterac Valley


Anbefalte innlegg

Så du mener at om man får fjernet leeching, så vil leecherene gå ut av hulene, og bare gå å fiske istedenfor? Grunne til at folk leecher er vel at de får honor og samtidig være afk. Hvis de først må bevege seg, kan de da vel liksågodt bli med på å sloss... Er vel ikke sånn at de leecher for at de absolutt ikke vil PVPe? Det blir beyond me hvertfall...

 

Hvorfor er du så skråsikker på at "dette ikke er tilfelle"? Høres ut som om du er en gud elns...

 

Uansett så er det slik at hvis alle leecher, så blir det ingen honor. Vann/drek kan ikke tas med 3 mann!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel ikke sånn at de leecher for at de absolutt ikke vil PVPe? Det blir beyond me hvertfall...

 

Hvorfor er du så skråsikker på at "dette ikke er tilfelle"? Høres ut som om du er en gud elns...

 

Uansett så er det slik at hvis alle leecher, så blir det ingen honor.  Vann/drek kan ikke tas med 3 mann!

9517419[/snapback]

 

Alle jeg har pratet med som leecher føler det på den måten. Det er ikke umulig å få bukt med afk'ing i hulene, men de som blir tvunget å slutte å gjøre dette vil finne noe annet å gjøre som krever nesten like lite aktivitet.

 

Dersom alle leecher vil etter alt å dømme færre spille i Alterac Valley, dersom dette skjer vil Blizzard for første gang tenke at det er noe galt med Alterac Valley som de kan rette på eller utbedre.

 

Dersom mange klager men like mange spiller i Alterac Valley som tidligere, er signalet Blizzard mottar at Alterac Valley fungerer bra.

Lenke til kommentar

Maken til tullete holdning har jeg ikke sett maken til.

"Dersom mange utnytter systemet er det utlukkende systemets feil."

 

Det er leecherne som er noen jævla egoister som aldri burde gått over fra singleplayerspill til et MMORPG. "Ååååå, det tar jo mange uker å få bra PvP-gear!" Ja, og det er slik det skal være. Slike spill er laget for å være langdryge; det er ikke et gjennomsnitlig skytespill du kan rase gjennom på noen få timer. Leecherne skulle vel helst sett at alle fikk det utstyret de ville helt uten innsats. Prøv heller Guild Wars, der kan du få en ferdig utstyrt karakter på høyest mulig level for å spille PvP med på få sekunder.

Lenke til kommentar

Skarstad, Hva er det egentlig du mener? De som er aktive får utstyr raskere enn de som leecher, tror kanskje det er siden de får honor-poeng fra å drepe alliance-spillere også.

 

"Dersom mange utnytter systemet er det utlukkende systemets feil."

I et spill ser jeg ikke hva som er galt med det der, jeg har inntrykk av at det er vanlig tankegang blant de som produserer spillene.

 

 

 

Uansett, leechere sier ikke til deg hva du skal gjøre. De kommanderer deg ikke til å gjøre ting de ønsker at du skal gjøre, de blir ikke sure når du nekter å gjøre dette. Slik jeg ser det er det ikke leecherene som er egoistiske, eller kanskje til en viss grad men det er da bedre det enn å drive å kommandere andre rundt.

 

Det er et spill, jeg ser ikke leechere klage og syte men jeg ser mange andre som vrir seg i sinne og klager over disse. Noen som tar et spill så seriøst klarer jeg sikkert aldri å forstå eller bli enig med.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Uansett, leechere sier ikke til deg hva du skal gjøre. De kommanderer deg ikke til å gjøre ting de ønsker at du skal gjøre, de blir ikke sure når du nekter å gjøre dette. Slik jeg ser det er det ikke leecherene som er egoistiske, eller kanskje til en viss grad men det er da bedre det enn å drive å kommandere andre rundt.

 

Det er et spill, jeg ser ikke leechere klage og syte men jeg ser mange andre som vrir seg i sinne og klager over disse. Noen som tar et spill så seriøst klarer jeg sikkert aldri å forstå eller bli enig med.

9525184[/snapback]

Haha, jeg har lest mye idiotisk fra begge sider om leeching, men det her tror jeg tar kaka.

Lenke til kommentar

Jeg tror Pycnopodia bare prøver å provosere. Makan til holdning tror jeg ikke det faktisk går ann å ha om noe. Hvis du ikke har tid til å skaffe deg utstyret du ønsker, så må du faktisk ikke ha det. Det er ingen som tvinger deg til å få det beste PvP-utstyret.

 

Uansett, leechere sier ikke til deg hva du skal gjøre. De kommanderer deg ikke til å gjøre ting de ønsker at du skal gjøre, de blir ikke sure når du nekter å gjøre dette. Slik jeg ser det er det ikke leecherene som er egoistiske, eller kanskje til en viss grad men det er da bedre det enn å drive å kommandere andre rundt.

Du vet at dette er et MMORPG, og man ha en leder for at spillet skal fungere.

Hvordan tror du Brann kom seg på toppen av tabellen i tippeligaen? Ved at alle sto på banen og håpte på at noen andre skulle gjøre noe? Nei, de har en leder. En som viser og forklarer hva som skal bli gjort. Slik er det også i et spill, hvorfor i alle dager spiller du et online spill når du ikke en gang gidder å samarbeide? Hvis du har som mål å gjøre alt alene, ikke dra i en instance, ikke dra til en battleground, men quest alene. Du bruker andre sin tid og gjør folk irritert.

 

Jeg blir faktisk ganske irritert når du ytrer slike meninger i et samfunn der samarbeid kreves. Hvis en bil står med døren åpen og nøklene i, da betyr ikke det at du kan ta den.

Lenke til kommentar

Minus, At andre blir irritert er ikke mitt eller ditt ansvar overhodet. Det er et spill og alle er der frivillig, flyr du rundt og dreper forsvarsløse motstandere har de seg selv å takke hvis de blir irritert. Er ikke din skyld at de spiller et spill de tydeligvis ikke har godt av.

 

Når jeg bruker Auction House på den måten jeg gjør og håver inn omlag tusen gull i timen blir jeg overlesset av irriterte spillere, det samme når laget jeg er på vinner i arenaen, eller når forsvarsløse lavere nivå motstandere knertes. Slik er spillet, jeg har ikke tenkt å være psykologen og ansvarlig for at alle har det bra mens de spiller. De som klager finner alltid noe å klage på uansett, så hverdagen deres bedres ikke av at du slutter å for eksempel leeche uansett.

 

Og, du kan ikke akkurat plage noen i dette spillet, men de kan velge om de ønsker å la seg bli plaget eller ikke. Når de holder kontoen aktiv og ikke en gang logger ut sier det litt egentlig, det viser bare at de bare trenger noe å klage på for å føle seg bedre.

 

Jeg har plettfri vandel, tror ikke jeg vil komme til å stjele en bil med det første. :innocent:

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Skarstad, Hva er det egentlig du mener? De som er aktive får utstyr raskere enn de som leecher, tror kanskje det er siden de får honor-poeng fra å drepe alliance-spillere også.

9525184[/snapback]

Feil, feil, feil.

Hvem tror du får mest honor i løpet av en dag: skoleeleven/arbeideren som kan spille fire, kanskje fem, timer, eller leecheren som "spiller" i 24 timer?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Skal du leeche må du likevel sitte like ved PC-en, du kan ikke akkurat leeche og gå ut og være med venner samtidig. 1000-2000 honor får jeg i uken, og jeg leecher, det er enklere å leeche men ikke så mye som enkelte vil ha det til. Du må nemlig fortsatt oppholde deg nærmt PC-en hele tiden.

 

Unntaket er om du bruker en bot eller program som "spiller" for deg, noe kontoer blir stengt for hvis det oppdages.

Lenke til kommentar
Unntaket er om du bruker en bot eller program som "spiller" for deg, noe kontoer blir stengt for hvis det oppdages.

9527758[/snapback]

Det er mange, mange personer som bruker slikt uten å bli oppdaget.

9527857[/snapback]

 

Men boter og leeching er to forskjellige diskusjoner, går under å spille lite aktivt eller å automatisere spillingen og ikke spille i det hele tatt. Blizzard har satt grensen der, for det er ikke mulig å definere nøyaktig hvor aktiv du må være for å være tilfredsstillende aktiv. Dersom du tar en 3.5 minutter pause i Alterac Valley for å se hvem som banker på, skal du da sparkes ut for å være afk? Flere vil nok si at nei, selvsagt skal du ikke gjøre det, men de som står kun i hulen skal sparkes ut. De tilfellene blir ganske så sorte og hvite, problemene begynner i gråsonen, sånn midt i mellom - ikke helt uaktiv men ikke akkurat den mest aktive heller.

Derfor er det tillatt å leeche, men bare sålenge det er du som sitter og styrer.

 

bjeil, Jeg mener leeching er et symptom på et problem og ikke selve problemet. Noen løsning til det ser jeg ikke, men jeg klager ikke heller.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Her er det mye vås ute og går. Blizzard har da vel for ...... ikke satt en grense for bot-bruk i AV. De har satt en grense for bot-bruk punktum.

Blizzard tar konsekvensen av tilbakemeldinger de får, derfor kommer det endringer i forhold til leeching nå.

Du har rett i en ting, og kun en pycno. Leeching er selvsagt et problem, men er også et symptom på et problem. Problemet er holdninger. Tror ikke det er noe poeng å utdype det noe mere eller fortsette denne diskusjonen. Pycno står fast på sitt syn og gir blanke i å se ting fra andres synsvinkel.

Lenke til kommentar
bjeil, Jeg mener leeching er et symptom på et problem og ikke selve problemet. Noen løsning til det ser jeg ikke, men jeg klager ikke heller.

 

Ja, men _hva_ mener du problemet er?

 

Jeg mener problemet er at det er mulig å leeche, og da vil det alltids finnes folk som utnytter det. Derfor synes jeg det er flott at Blizzard gjør noe for å prøve å bli kvitt problemet, selv om du kanskje har rett i at neste patch ikke bringer den ultimate løsningen. De gjør det i alle fall vanskeligere å leeche, og det synes jeg er bra.

 

Det er selvfølgelig vanskelig å finne en metode som gjør leeching umulig, uten å ramme andre også.

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

bjeil, Jeg tror også problemet er muligheten for å leeche, men også at det er mangel på alternativer. Helt ærlig, hvor mange tror du ville spilt i Alterac Valley hvis det var ingen honor eller bg-merker å få der? Ikke like mange vil jeg mene..

Spillere "tvinges" til å gjøre Alterac Valley i form av at det er den eneste eller beste måten å få tak i honor-rewardene på. Dette fører til at mange som faktisk ikke liker Alterac Valley likevel joiner der.

Samtidig er det helt urelevant hva du gjør på, eneste kravet som stilles er at du skal være der i x-antall timer så får du belønning.

 

Dette gir en veldig fin grobunn for leeching, veldig mange setter heller på en ny og spennende film enn å bruke tiden kun til å spille.

 

Forresten, før jeg leechet pleide jeg å plukke opp alt skrotet jeg fant på døde kropper rundt om, jeg skadet ingen, helbredet ingen, alt jeg gjorde var å samle inn ting jeg kunne levere i basen for å øke reputation-poeng hos de ulike store byene.

 

kafan, Den tilbakemeldingen som betyr mest for Blizzard er aktivitet og subscriptions. Dersom mange klager, men aktivitetsnivået er som før og antall kansellerte kontoer holder seg stabilt så er det en tilbakemelding om at alt er i skjønneste orden. Dersom du spiller i Alterac Valley og sier det er et problem der blir du ikke tatt helt alvorlig av de, heller ikke av meg.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Du sier AV/BG er beste/eneste måten å skaffe honor på, men hva ville du heller gjort da? Ville du bare fått pvp-gear uten å løfte en finger?

 

 

 

Edit:

Og hvis du mener man burde kunne kjøpe honor-gear med arena points, så mener du vel også at det burde gjelde motsatt?

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...