Gå til innhold

Leeching i Alterac Valley


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ganske enkelt, jeg syntes du tar spillet for alvorlig til at jeg gidder ta deg alvorlig. For å si det på en litt annen måte, jeg tror ikke det trekker damer å sitte å klage over Alterac Valley. Eller på en litt annen måte, hvis det er noe dere er misfornøyd med kan dere bytte til et spill dere ikke er misfornøyd med. Spillene og spillerne er nemlig bare slik, de som ikke innretter seg har lite der å gjøre.

 

Trekke damer? Leecher du for å trekke damer? Nei, hva har så dèt med saken å gjøre?

 

Du tar feil. WoW er faktisk slik at man kan være med å påvirke hvordan spillet utvikler seg videre. For øyeblikket kan man være ganske inaktiv i BGs, og på den måten leeche honor, men forhåpentligvis vil blizzard finne en enda mer effektiv måte for å luke ut disse.

 

Bare for å oppsummere, du har helt rett i at det er dårlig gjort å være lumsk i et dataspill. Det er ufint å bruke kjipe fordeler i Counter-Strike, ufint å gå rundt og ganke andre i World of Warcraft og det er dårlig gjort å leeche. Men det er altså bare et spill som er lagt opp på den måten, selvfølgelig er det horder av mennesker som vil tenke på seg selv og benytte seg av dette selv om det plager andre. Det eneste fornuftige å gjøre er å enten ikke la det gå innover seg, eller til å finne noe annet å bruke tiden på hvor en slipper unna plageånder.

 

Du blander kortene noe så alvorlig. Ganking er en del av pvp, leeching er å utnytte systemet.

 

Og jeg skriver tilnærmet feilfritt bokmål og engelsk i skole- og jobbsammenheng, det var ingen andre som rettet oppgaven for meg.

 

Men "arbeid" vet du ikke betydningen av? ;)

 

 

I min battlegroup er ikke leeching et så stort problem at det hindrer oss (alliance) fra å vinne 95% av alle AV matcher.

 

Det betyr kanskje at leeching er et stort problem for horde i din battlegroup? ;)

Endret av bjeil
Lenke til kommentar
Det betyr kanskje at leeching er et stort problem for horde i din battlegroup? ;)

 

Nei, jeg spiller også horde på samme server, og det er ikke så gærnt der heller. Alliance har jo dog en fordel ved å bare kunne ri rett inn og drite i halve Frostwolf leiren, og det er vi ganske flinke til (dog i lvl 51-60 AV er det stort sett stikk motsatt, bare noobs og unger på alliance sida... huffameg) :)

Lenke til kommentar

bjeil, "Arbeid" kan ha mange betydninger, i fysikken for eksempel utfører du et arbeid dersom du dytter på en liten lekebil. Men det betyr selvsagt ikke at det er det samme å dytte på en lekebil som det er å gå på jobb og arbeide for penger.

 

Når du sammenligner å faktisk arbeide fordi en må gjøre det for å tjene penger til livets opphold med å frivillig spille et spill fordi en har lyst så syntes ikke jeg det henger helt på greip. Du må gjerne kalle det for arbeid eller en jobb når du spiller dataspill, men å sammenligne det med en virkelig jobb er helt på jordet.

Dessuten, hva får du egentlig av å "jobbe" i Alterac Valley? Du er klar over at du ikke eier karakteren du spiller eller tingene den bruker?

 

Uansett, legger du vekk ordboken og vage definisjoner tror jeg det er vanskelig å sammenligne Alterac Valley med en gjennomsnittlig jobb.

 

San_Lopez, Jeg og syntes de som bruker program for å spille for seg bør lukes ut, eller det burde bli tillatt for alle å bruke.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

I går kveld ble så mange som 15 leechere teleportert fra hula i AV til Exodar etter 4 runder. Det er ikke så mange, men noen er bedre enn ingen. Jeg sto faktisk å så på litt denne gangen, for å se om de faktisk gikk inn i portalen, noe de faktisk gjorde. :)

 

Så er du mage og lei av alle som leecher i AV, ta med deg noen reagents og sleng opp en portal i hula, rett foran trynet på de som står i ro på "spawn point" og nyt synet.

Lenke til kommentar
bjeil, "Arbeid" kan ha mange betydninger, i fysikken for eksempel utfører du et arbeid dersom du dytter på en liten lekebil. Men det betyr selvsagt ikke at det er det samme å dytte på en lekebil som det er å gå på jobb og arbeide for penger.

 

Når du sammenligner å faktisk arbeide fordi en må gjøre det for å tjene penger til livets opphold med å frivillig spille et spill fordi en har lyst så syntes ikke jeg det henger helt på greip. Du må gjerne kalle det for arbeid eller en jobb når du spiller dataspill, men å sammenligne det med en virkelig jobb er helt på jordet.

Dessuten, hva får du egentlig av å "jobbe" i Alterac Valley? Du er klar over at du ikke eier karakteren du spiller eller tingene den bruker?

 

Uansett, legger du vekk ordboken og vage definisjoner tror jeg det er vanskelig å sammenligne Alterac Valley med en gjennomsnittlig jobb.

9577537[/snapback]

 

Hehe, du er morsom du. Kan du ikke gjøre meg den tjeneste å inkludere en smiley eller noe i innleggene dine når du tuller, slik at jeg slipper usikkerheten.

Lenke til kommentar
Hehe, du er morsom du. Kan du ikke gjøre meg den tjeneste å inkludere en smiley eller noe i innleggene dine når du tuller, slik at jeg slipper usikkerheten.

9579050[/snapback]

 

Det er altså en vesentlig forskjell mellom å arbeide for livets opphold og spille dataspill - også dersom du spiller i Alterac Valley. Tro det eller ei.

9580162[/snapback]

 

Hvem faen har snakket om å "arbeide for livets opphold"? Du vet jo ikke engang definisjonen på ordet "arbeid", på tross av at jeg flere ganger har forsøkt å gi deg den med teskje.

 

Må si at det føles veldig givende å diskutere med en *****. Du mangler jo grunnleggende norskegenskaper, og selv om jeg flere ganger har påpekt dette så fortsetter du å kverulere. Du har ikke engang forstått hva jeg prøver å formidle.

Lenke til kommentar

Du må gjerne ta frem ordboken definere Alterac Valley som arbeid, men det blir å strekke ting grenseløst å sammenligne med en virkelig jobb.

 

For selv om du kan kalle det et arbeid, så spiller du også. Du leker deg på fritiden med å rollespille at du arbeider, det er jobben som må utføres, det er "lønning" hver natt og butikker hvor du kan bruke den hardt inntjente lønnen din.

 

Andre bare spiller og har det gøy med å kjempe. Mens andre igjen bare spiller og gjør egentlig minst mulig. Men du arbeider, svetter, jobber og sliter - og aldri om du skal dele den hardt inntjente lønnen din med noen andre.

 

Hva er en grunnleggende norskegenskap? Ski på beina?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Du må gjerne ta frem ordboken definere Alterac Valley som arbeid, men det blir å strekke ting grenseløst å sammenligne med en virkelig jobb.

 

For selv om du kan kalle det et arbeid, så spiller du også. Du leker deg på fritiden med å rollespille at du arbeider, det er jobben som må utføres, det er "lønning" hver natt og butikker hvor du kan bruke den hardt inntjente lønnen din.

 

Andre bare spiller og har det gøy med å kjempe. Mens andre igjen bare spiller og gjør egentlig minst mulig. Men du arbeider, svetter, jobber og sliter - og aldri om du skal dele den hardt inntjente lønnen din med noen andre.

9584744[/snapback]

 

Definisjon på "arbeid"

1 det å bruke kropps- el. åndskraft og eventuelle tekniske hjelpemidler med tanke på et visst mål el. resultat

2 slit, strev

3 fast, lønnet virksomhet, sysselsetting, jobb

4 resultat, produkt av et *arbeid (1)

 

 

Hvis vi ser nærmere på dette ser vi at kun punkt 3 definerer "arbeid" som jobb/sysselsetting/lønnet virksomhet. Punkt 1, som er den aktuelle definisjonen, nevner verken "jobb", "slit" eller "strev". Punkt 1 har faktisk ingenting med "jobb" å gjøre. Det å sitte forran PC-en og spille, med tanke på et visst resultat, er et arbeid. Resultatet kan være glede, underholdning, forbedring av ens wow-karakter eller hva som helst.

 

Leeching forringer dette resultatet!

 

Synker det inn?

 

 

Hva er en grunnleggende norskegenskap? Ski på beina?

 

Norskkunnskap, unnskyld.

Endret av bjeil
Lenke til kommentar
Resultatet kan være glede, underholdning, forbedring av ens wow-karakter eller hva som helst.

 

Leeching forringer dette resultatet!

9584790[/snapback]

 

Ålreit, leeching er noe herk for enkelte i Alterac Valley. Enkelte mener jeg siden jeg har spilt i omlag to år uten å leeche og verken jeg eller mine venner har vært brydd med leechere.

 

Uansett, jeg forringer ganske mye i dette spillet. Er utrolig at det faktisk fortsatt er noen som spiller det, i alle fall på de servere jeg har vært innom.

 

Jeg løper rundt i lav-nivå områder og knerter titalls spillere med et enkelt tastetrykk. Har sittet en hel time en gang og gjort bare det.

 

Jeg presser prisene på Auction House skyhøyt, pleier å få ganske mange private meldinger fra svært sinte, frustrerte og misfornøyde spillere.

 

I Battlegrounds blir jeg og kameratene spammet med /spit, med fire nivå 39 twinkede krigere og healere gjør vi rent bord der vi går.

 

I Outlands er det ganske mange steder et stup som fører ned i en endeløs avgrunn, dette utnytter jeg når jeg bruker Mind Control og lar stakkars allianse-spillere traske eller lumpe utfor stupet.

 

For ikke å snakke om den tiden jeg brukte å gå tur i Karazhan, guilden brukte et dkp-system for å rettferdig fordele tingene vi fant til hele gruppen. Dersom jeg måtte betale mer enn 1 dkp-poeng for noe gadd jeg ikke ta det. Når det kom nye rogues til guilden klaget de siden de fikk ingenting ettersom jeg da kunne forsyne meg med absolutt alt.

 

Er sikkert ganske mange som river seg i håret når jeg logger inn, hva gjør det vel om den store gruppen irriterte sjeler får tilskudd av noen som ikke liker leeching?

 

Jeg mener problemet er hårsåre spillere av samme kaliber jeg pleide å møte i Counter-Strike, og det er disse som gjør ting utrivelig for alle som er så uheldig å lese den uavbrutte klagingen som kommer i alle slags chat-kanaler.

 

Spillet er tross alt slik, det forandrer seg ikke samme hvor mye noen klager, kanskje alle burde akseptere det eller finne noe annet å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...