Gå til innhold

– Vi har laget det beste skytespillet (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva tror du halo 2 var da a  :whistle: Det kom vel 3 år etter xbox releasen og manglet coop, noe som var noe som gjorde halo til et så bra spill.

 

Wow, mangla coop. Halo er bra på konsoll. På PC plattformen har det ingenting å stille opp med. Der er konkuransen for sterk fra betre spel.

 

Og battlefield to var faktisk ikke veldig nedstrippa, det hadde solid framerate og det at den hadde dårligere grafikk og ferre spillere i multiplayer gjorde den opp for i at singelplayerdelen faktisk var underholdende.

9426608[/snapback]

 

Det var meir enn det. Det er ikkje det samme spelet eingong.

 

Uansett for å gå tilbake til essensen. Spelanmeldarar tar til etterretning kva plattform ein tittel kjem på, kva slags andre titlar ein kan finne, kva tidsperiode det kom i osv. Om ein tittel fyller eit "tomt marked" eller eit metta marked har noko å seie om ein spelanmeldar setter + eller - i margen. Det skal meir til å stå ut blant massen innan FPS på PC enn på konsoll. Større. Betre. Best.

9427381[/snapback]

 

Så du tror at hvis spillet blir lanser nå, vil det få bra kritikker?

Det var 3 års mellomrom for svarte! Dessuten funker spillet bare på vista, var dårlig porta siden det krevde mer enn det burde og krevde betaling for å spille på nett.

 

 

Og tror du at f. eks. hvis et spill kommer til wii, er det helt greit at det ikke er gode onlinemluigheter? Nesten alle anmeldere klager på dette hvis et spill som burde ha det ikke får det, og hvis du bare kan spille mot fremmede...

 

hvis det hadde vært slikt du vil ha det til, ville dette bare biltt oversett siden ingen wii spill har hittil hatt gode onlinemuligheter...

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Så du tror at hvis spillet blir lanser nå, vil det få bra kritikker?

Det var 3 års mellomrom for svarte! Dessuten funker spillet bare på vista, var dårlig porta siden det krevde mer enn det burde og krevde betaling for å spille på nett.

 

I denne tråden viste eg til tre PC-spel som kom ut i 2004. Alle desse er overlegne Halo 2 på sine felt.

 

(Det samme trur eg vil skje når Crysis osv. blir lansert i år).

 

Og tror du at f. eks. hvis et spill kommer til wii, er det helt greit at det ikke er gode onlinemluigheter? Nesten alle anmeldere klager på dette hvis et spill som burde ha det ikke får det, og hvis du bare kan spille mot fremmede...

 

hvis det hadde vært slikt du vil ha det til, ville dette bare biltt oversett siden ingen wii spill har hittil hatt gode onlinemuligheter...

9427783[/snapback]

 

I stor grad, ja. Fordi Wii har andre fokus enn online-speling. Men i nokre samanhengar kan det nok vere negativt.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
Så du tror at hvis spillet blir lanser nå, vil det få bra kritikker?

Det var 3 års mellomrom for svarte! Dessuten funker spillet bare på vista, var dårlig porta siden det krevde mer enn det burde og krevde betaling for å spille på nett.

 

I denne tråden viste eg til tre PC-spel som kom ut i 2004. Alle desse er overlegne Halo 2 på sine felt.

 

(Det samme trur eg vil skje når Crysis osv. blir lansert i år).

 

Og tror du at f. eks. hvis et spill kommer til wii, er det helt greit at det ikke er gode onlinemluigheter? Nesten alle anmeldere klager på dette hvis et spill som burde ha det ikke får det, og hvis du bare kan spille mot fremmede...

 

hvis det hadde vært slikt du vil ha det til, ville dette bare biltt oversett siden ingen wii spill har hittil hatt gode onlinemuligheter...

9427783[/snapback]

 

I stor grad, ja. Fordi Wii har andre fokus enn online-speling. Men i nokre samanhengar kan det nok vere negativt.

9428890[/snapback]

 

Half-life 2 var mye sterkere når de gjaldt grafikk og fysikk, og fikk bedre karakter enn halo. Når det gjelder unreal tuornament og battlefield er de rene multiplayer spill, og derfor for ikke de så veldig god karakter.

 

Og når det gjelder farcry, så hadde spillet et par minus som gjorde spillet dårligere enn halo 2. For det første var multiplayeren altfor svak og litt ubalansert. For det andre var stemmeskuespillet og musikken ikke spesielt bra, og AIen var veldig merkelig. Ja den overrasket deg overalt men jeg kunne skyte en fyr rett ved siden av en annen uten at han merket noe og når jeg bare lagde en bittelittten lyd i en busk slo de alarm. De følte også alltid for å ikke skyte mens de løp... Og så hadde halo 2 coop og en fantastisk multiplayer som var veldig god til å få deg til å bli kjent med nye folk.

 

Det virker for meg som at anmeldere blåser i hvilken platform det er. Og jeg vet om flere ganger da en side har klaget på at et spill ikke hadde internett på wii.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Fenris, vis meg ett PC spill med bra co-op som ikke krever 2 pc'er/spill (for å spille lovlig). Det see's ut fra plattformen? Kan du nevne noen nyere PC ekslusive FPS spill som er fantastisk gode da? Tror ikke Bioshock er bedre på pc fordi det ser bedre ut, da har vi iallefall ganske forskjellig smak.

9425613[/snapback]

 

Hvor mye bedre er det ikke å spille coop med 2 pcer, enn å dele en tv skjerm?

 

Blir nesten som å spille Lotus på amiga 500 med split screen :S

 

 

Kan du nevne noen nyere PC ekslusive FPS spill som er fantastisk gode da?

9425613[/snapback]

 

Dei fleste av desse titlane er eller var ekslusive ein periode (uansett blei dei utvikla til PC): Far Cry, Half-life 2, Battlefield 2, Unreal Tournament 2004.

9425959[/snapback]

 

half-life 2 og battelfield to har kommet ut på xbox og har ikke får bedre karakterer en PC versjonene, dermed ryker teorien din.

Raskere framerate elller bedre fysikk og grafikk betyr ikke alltid at spillet må være best

9426003[/snapback]

 

Hmm... 64 spillere vs 8, eller er det hele 16 spillere på konsoll?

 

Blir som å spille super mario på pc med ratt og pedaler.

Lenke til kommentar
,05/09-2007 : 09:41]Hvor mye bedre er det ikke å spille coop med 2 pcer, enn å dele en tv skjerm?

 

Blir nesten som å spille Lotus på amiga 500 med split screen :S

9430225[/snapback]

Hvis man har en relativt stor og god tv er det ikke noe problem i det hele tatt. Atpåtil slipper man å drasse med seg pc. Sett at man ikke har en heftig, lett laptop riktignok.

Endret av wipy
Lenke til kommentar

Er faktisk helt enig med Infinity Wards mann her. Call of Duty 4 er det beste skytespillet jeg har spilt i multiplayer. Rett og slett utrolig gjennomført og moro. Mye forskjellig å gjøre, gameplayet sitter som et skudd og grafikken og lyden er det ingenting å si på. En annen ting som er viktig i flerspiller online er at våpen og ting er godt balansert. I Call of Duty 4 synes jeg dette er perfekt. :)

 

Kan ikke vente til fullversjonen.

Lenke til kommentar
Jeg går for PS3 ihvertfall, DET er sikkert, med de nye følsomme R2 og L2 knappene, og sixaxisen (håper vi bruker den) pluss joystickene  :love:

9413581[/snapback]

 

Hehe det der er grunnen til at eg mest sansynligvis kommer til å kjøpe spillet på 360 :p Syns L2 og R2 knappene har blitt fullstendig havarert med den nye patenten. Sixaxis funksjonen bør for gud skyld bli utelukket da det bare er noe vas syns eg. Utviklerene har vel ingen planer om å implementere den heller.

 

Men dette er min meining da :)

 

Sitter å spiller BETA på 360 i disse dager, og det et fullstendig kaos. Heilt utrolig deilig å spille online. konstant 60FPS og herlige kamper. Skal definitivt kjøpes. Så til alle PS3 og 360 eigere, gled dere!!

Lenke til kommentar

Half-life 2 var mye sterkere når de gjaldt grafikk og fysikk, og fikk bedre karakter enn halo. Når det gjelder unreal tuornament og battlefield er de rene multiplayer spill, og derfor for ikke de så veldig god karakter.

 

Og når det gjelder farcry, så hadde spillet et par minus som gjorde spillet dårligere enn halo 2. For det første var multiplayeren altfor svak og litt ubalansert. For det andre var stemmeskuespillet og musikken ikke spesielt bra, og AIen var veldig merkelig. Ja den overrasket deg overalt men jeg kunne skyte en fyr rett ved siden av en annen uten at han merket noe og når jeg bare lagde en bittelittten lyd i en busk slo de alarm. De følte også alltid for å ikke skyte mens de løp... Og så hadde halo 2 coop og en fantastisk multiplayer som var veldig god  til å få deg til å bli kjent med nye folk.

 

Det virker for meg som at anmeldere blåser i hvilken platform det er. Og jeg vet om flere ganger da en side har klaget på at et spill ikke hadde internett på wii.

9430050[/snapback]

 

For meg så illustrere halo-anmeldelsene i all tydlighet at de ikke blåser i hvilken plattform det er, begge halo-spillene er middelmådigheter, og jeg tør å vedde på de hadde fått dårligere karakterer om de hadde blitt lansert på PC istedet for konsll på det tidspunktet, far cry er ikke min favoritt, men også det er vesentlig bedre enn halo. Er det riktig av de å ta hensyn til hvilken plattform spillet kommer på? Kan nok diskuteres, spørs litt om man vil se det fra perspektivet til en som har mange plattformer eller ikke.

 

Forøvrig ser man ikke at PS2-spill og wii-spill jevnlig blir kritisert for lav oppløsning, eller primitive teksturer feks, noe de antaklig hadde blitt gjort på PC eller PS3.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fenris, vis meg ett PC spill med bra co-op som ikke krever 2 pc'er/spill (for å spille lovlig). Det see's ut fra plattformen? Kan du nevne noen nyere PC ekslusive FPS spill som er fantastisk gode da? Tror ikke Bioshock er bedre på pc fordi det ser bedre ut, da har vi iallefall ganske forskjellig smak.

9425613[/snapback]

 

Hvor mye bedre er det ikke å spille coop med 2 pcer, enn å dele en tv skjerm?

 

Blir nesten som å spille Lotus på amiga 500 med split screen :S

 

 

 

Jeg har prosjektor, og tar 4 personer split screen glatt. Kompis har 40" lcd tror jeg det var? Går helt fint med split-screen. Så, faktisk er det verre, ikke bedre. En av oss må flytte på pc'n, finne ett sted til den som egentlig ikke er beregnet til det, eller spille over internett, men da er det jo helt likt for begge plattformer. Litt av sjarmen for meg er å kunne sitte sammens med en person å plaffe ned motsanderne for fote.

 

Så, hvor mye bedre? Ca...mindre med tanke på bæring og stress med PC og det som er.

Lenke til kommentar

Men så har ikke alle prosjektor eller 40" TV i stua og/eller på gutterommet heller da. Jo visst er det lettere å spille co-op på konsoll. Det er bare å sette i spillet, slå på to kontrollere og sette igang. Co-op på PC fordrer jo at man må ha to pc-er eller at en må ta med seg en pc, om man skal sitte i samme rom. Men det er ikke noe problem om man har en bærbar.

Lenke til kommentar

ATWindsor, jeg ser ofte at wii blir kritisert for ting som er bedre på andre konsoller. Og

selv om et ps2 eller wii det ikke blir kritisert om grafikk, betyr ikke det at spillet ikke får lavere anmeldelser en andre utgaver av spillet på en bedre plattform. ZeldaTP ble for eksempel kritiser av flere, wii sports sin grafikk ble kritisert av nesten alle, og ble kalt n64 grafikk, og ofte når de forteller om flerspillerdelen i et spill (sier for eks, at den har 4 player), sier de også at spillet ikke har internett, og deretter ofte sier at det var en skuffelse. (red steel, ssx blur, mario party noen få er eksempler på slike spill)

 

Når det gjelder halo er det forøvrig din mening. Når du sier at farcry er bedre tar du ikke med at spillet kom tre år etter halo heller.

Lenke til kommentar
ATWindsor, jeg ser ofte at wii blir kritisert for ting som er bedre på andre konsoller. Og 

selv om et ps2 eller wii det ikke blir kritisert om grafikk, betyr ikke det at spillet ikke får lavere anmeldelser en andre utgaver av spillet på en bedre plattform. ZeldaTP ble for eksempel kritiser av flere, wii sports sin grafikk ble kritisert av nesten alle, og ble kalt n64 grafikk, og ofte når de forteller om flerspillerdelen i et spill (sier for eks, at den har 4 player), sier de også at spillet ikke har internett, og deretter ofte sier at det var en skuffelse. (red steel, ssx blur, mario party noen få er eksempler på slike spill)

 

Når det gjelder halo er det forøvrig din mening. Når du sier at farcry er bedre tar du ikke med at spillet kom tre år etter halo heller.

9445642[/snapback]

 

Men man ser også ofte at de ikke blir kritsert så mye som de hadde vært på en annen plattform, eller at de ikke blir kritisert, ta feks god of war 2, grafikken fikk gode skussmål i mange anmeldelser, det hadde neppe skjedd på en mer moderne plattform. Jeg synes det er åpenbart at spill i det store og det hele anmeldes annerledes etter hvilken plattform de kommer på.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har prosjektor, og tar 4 personer split screen glatt. Kompis har 40" lcd tror jeg det var? Går helt fint med split-screen. Så, faktisk er det verre, ikke bedre. En av oss må flytte på pc'n, finne ett sted til den som egentlig ikke er beregnet til det, eller spille over internett, men da er det jo helt likt for begge plattformer. Litt av sjarmen for meg er å kunne sitte sammens med en person å plaffe ned motsanderne for fote.

 

Så, hvor mye bedre? Ca...mindre med tanke på bæring og stress med PC og det som er.

9443671[/snapback]

 

Ja det er virkelig mye stress å koble opp 2 pc'er i stua. Foretrekker en skjerm per spiller jeg da.. Er nok skikkelig fett å spille med 4 split screens, not!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...