Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Noen som har forsøkt å bruke skandabanken på TYTN II? Jeg har forsøkt pda.skandiabanke.no med IE og Mini Opera, men roter meg fast under sertifikathåndteringen. Noen som har noen tips?

 

Har du forsøkt med Opera 8.65? Jeg ville gitt den et forsøk. Gratis i 30 dager.

 

IE og Opera mini virker ikke som de mest avanserte nettleserne. Det er min erfaring.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig forskjell på imap og pop3?

 

Pop:

Klienten laster ned mailen fra serveren og sletter den fra serveren når den er lastet ned til PC-en.

 

imap:

Klienten laster ned en kopi av eposten og beholder eposten på serveren. Funker fint om flere skal lese samme mailboks eller du skal ha tilgang til mailboksen flere steder. Støtter også at man har epost sortert i mapper på serveren.

 

...men på pop har man ofte også noe som heter "leave mail on server" slik at klienten ikke sletter eposten fra serveren.

Lenke til kommentar

Installerte finger-friendly friends nå og er ganske fornøyd. Men hos meg er fontene rett og slett litt uskarpe, er det noen som merker noe liknende?

 

Ellers lurer jeg forsatt på hvor SMS ligger, så jeg kan kopiere disse, evt hvordan jeg lett kan synke SMS mot en PC.

 

Vi har exchange på jobben, men jeg har litt problemer med å få det til å fungere, jeg setter opp en exchange-server i telefonen, skriver inn adresse og brukernavn/pass og har installeret sertfikat, den finenr serveren og prøver å gjøre noe (det blir også overført data), men det står alltid "0 new messages" uansett. Noen som har noen tips?

 

AtW

Lenke til kommentar

installerte programvaren som siert deg hvor mye % du har i batteri levetid, hvor mye penger du bruker på downloading/internettbruk , så gikk jeg innpå der du kan plotte inn sum av hver mb, og mnd, pris osv , der stod det allerede noen tall, 39.90 pr mnd , 1,20kr pr mb osv ... er disse reelle tall som kommer automatisk opp ? bruker selv onecall ,

 

hatt telefonen i 1 dag nå, er storfornøyd , men så er jeg også litt irritert til tider.. angrer litt på touch skjerm .. menmen.. går seg vel til ,

 

noen som vet hvordan jeg kan forandre hvilket lys som skal blinke??

og kan jeg forandre utseendet på hovedmenyen? ikke bare bakgrunnsbildet men selve menyene...

Lenke til kommentar

Noen som kan svare meg på hvilke verdier dere har på wifi med denne telefonen?

Jeg har den selv og den sier jeg har en overføringshastighet på 54Mbps som jo er rett og greit nok.

Men så har den et felt for "mottakshastighet" som alltid viser 1Mbps (noe som jo er rimelig tregt).

Er dette rett? Andre som opplever andre verdier her?

Jeg bruker den mot en linksys wrt54gl.

Lenke til kommentar
Noen som kan svare meg på hvilke verdier dere har på wifi med denne telefonen?

Jeg har den selv og den sier jeg har en overføringshastighet på 54Mbps som jo er rett og greit nok.

Men så har den et felt for "mottakshastighet" som alltid viser 1Mbps (noe som jo er rimelig tregt).

Er dette rett? Andre som opplever andre verdier her?

Jeg bruker den mot en linksys wrt54gl.

 

Jeg har samme verdier mot min linksys wrt54gs. Har du forsøkt med et annet merke enn linksys?

Lenke til kommentar

Har lest en del i kveld i denne tråden, og er veldig overasket over såpass mange syntes denne telefonen er så træg, har ikke testet den selv.. men på papiret virker den så mye bedre!

 

Er det noe oppdateringer på vei som gjør det med svare telefoner og legge på samtaler som gjør

at dettte går fortere!

Åssen er tastene for skriving av sms / email?

Lenke til kommentar

tastene er helt supre syns nå jeg... , gikk fra nokia n73 til denne.. og angrer ikke et sekund.. deiligt å skrive.. men det kan jo bli litt dyrt.. kommer fort opp i 3-4 meldinger :p

 

den er treig ja.. irriterende.. hele telefonen er treig.. menne.. det er vel slikt med "datamaskinen" ...

 

hatt min i 2 dager.. og blir bare mer og mer forelska :D

 

skjønner ikke hvorfor folk klager :D

Lenke til kommentar
tastene er helt supre syns nå jeg... , gikk fra nokia n73 til denne.. og angrer ikke et sekund.. deiligt å skrive.. men det kan jo bli litt dyrt.. kommer fort opp i 3-4 meldinger :p

 

den er treig ja.. irriterende.. hele telefonen er treig.. menne.. det er vel slikt med "datamaskinen" ...

 

hatt min i 2 dager.. og blir bare mer og mer forelska :D

 

skjønner ikke hvorfor folk klager :D

 

Ja den ser genial ut hvertfall!

Er alle HTC telefoner like træge? eller er det skjermen som gjør en del av det..

tenker på HTC s730, er den også like træg som tytn2!

Jeg har p990 og syntes den er træg, men er ikke så træg syntes jeg! tytn2 må da være bedre en det

hvertfall?

Lenke til kommentar

TyTn II er en smarttelefon/pda som kjører et ganske tungt operativsystem til å være en mobil enhet. Du kan sammenlikne det med Symbian (S60 hos Nokia og UIQ hos Sony Ericsson).

TyTn II er kjappere enn stort sett alt annet jeg har prøvd (TyTn, Qtek 9100, Nokia N90, Nokia N73, Sony Ericsson P910i), men såklart går man fra en normal telefon som f.eks. Nokia 6300 eller Sony Ericsson K810i vil man bli skuffet på akkurat det området.

Lenke til kommentar
TyTn II er en smarttelefon/pda som kjører et ganske tungt operativsystem til å være en mobil enhet. Du kan sammenlikne det med Symbian (S60 hos Nokia og UIQ hos Sony Ericsson).

TyTn II er kjappere enn stort sett alt annet jeg har prøvd (TyTn, Qtek 9100, Nokia N90, Nokia N73, Sony Ericsson P910i), men såklart går man fra en normal telefon som f.eks. Nokia 6300 eller Sony Ericsson K810i vil man bli skuffet på akkurat det området.

 

Åja.. såpass, vist den er kjappere en n73 tilogmed så skulle værtfall ikke jeg klaget..

Men kommer sikkert veldig ann på hva man er vant til!

Men da har jeg en lite aning om hvor kjapp/træg denne telefonen er.. og ut i fra det virker den toppers..

Lenke til kommentar
- Videre vil jeg gjerne ta opp samtaler som ikke kommer fra utvalgte personer, til fil, og at det lagres etter dato, igjen er det noen som har noen tips om program som kan utføre dette?
Resco Audio Recorder

Programmer som kan ta opp lyder i de fleste lyd formater, og det du ville ha: at den automatisk tar opp samtaler inn og ut.

 

Tenkte jeg bare måtte nevne dette.... *sorry*

Jeg prøvde jo det programmet der, men det var så ekstremt dårlig lyd på opptaket at man nesten ikke kunne høre hva folk sa for noe... Så oppsto det et ennet problem, telefonen koblet ikke opp samtalen før etter nesten 5-6 sekunder, og når den fra før var sykt treig på dette via blåtann resulterte dette som oftest at folk la på, forde de ikke hørte noe i andre enden..

 

Det ble altså ikke noen stormende suksess for å si det slik....

 

Når jeg nå altså gikk over til "fienden" og symbian igjen fant jeg faktisk et program som utførte denne oppgaven kjempeflott. Programmet heter LivePVR og det kan se ut som at man kan bruke dette på en pocket PC også...

 

Dere kan jo sjekke det ut dere som vil : http://www.softtrends.com/products/livepvr/livepvrwmppc.htm

 

Prøv trial versjonen gratis for å se om det fungerer!!

 

Note: - Due to hardware limitation, when using LivePVR for phone call recording, the call must be made in speaker mode on some Windows Mobile Pocket PC devices for LivePVR to record the voice at theother end. Otherwise, the voice of the party at the other end may not be clear in the recorded file. Please check the trial version before making a purchase if this is not acceptable to you.

 

Product description for LivePVR for Windows Mobile Pocket PC

LivePVR, is a true application that provides 3 extremely useful Personal Voice Recorder functionality; Meeting Notes PVR, Phone Call PVR and Voice Recorder PVR.

 

Features

  • Incoming & Outgoing Phone call recording
  • AMR and WAV format recording
  • Caller DOES NOT hear beep during recording
  • Auto Record call feature to automatically record all calls
  • File name contains callers number/name, Date & Time of recording
  • Meeting Recording file name contains date & time of meeting
  • Unlimited recording length (limited by the available storage on device)
  • 3 Different applications in one
  • Locate and play recorded files
  • Browse files based on Phone number, Meeting Date & Time
  • PC Application to Copy/Move files to PC (Requires PC Suite to be installed)

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor store bildene av folk i kontaktlista er? Så kan man resize de på forhånd.

 

Ellers lurer jeg på om det finnes noen programmer som konverterer DVD-er og andre mediafiler til noe passende for telefonen på en rimlig enkel måte?

 

AtW

 

 

dette pocket divx encoder var skremmende enkelt å bruke og funket helt fint sammen med tcpmp. med native oppløsning slippe du skalering på enheten, og da går det ikke hakkete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...