Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Åh gud, mitt hode. Er helt susete etter at min telefon har begynnt å pipe med en høyfrekvent lyd, så "innih..... høyt"

 

Noen andre som har dette problemet? Dama hører den ikke, men tok en blindtest på meg for å se om jeg bare innbilte meg det, hørte den på lang avstand. Reklamasjon?

 

Nesten det samme med min, kom tre uker etter jeg kjøpte den. Lyden er der bare fra jeg starter en samtale til jeg legger på. Ingen lyd ellers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satte fast høyre del headsettet som følger med telefonen i døra nylig. Dette resulterte at jeg nappet ut høyre øredel mens mikrofondel og venstre del fortsatt virker som før. Så det fungerer greit å ta imot samtaler egentlig, men er jo ganske trist hvis jeg skal høre på musikk eller ta imot samtaler i støyende omgivelser.

 

Noen som har tips til gode headsett (ikke trådløst) som også egner seg til musikk? Har sett i noen butikker og de nevnte hama, motorola samt en til. Ekspeditøren snakket mest om Motorola og mini-usb til jack. Noen som kan tipse meg om hva jeg bør se på?

 

B

Lenke til kommentar

Fant disse 2 på expansys:

 

http://www.expansys.no/p.aspx?i=150195

http://www.expansys.no/p.aspx?i=148543

 

Ser ut som det er adaptere inkludert styring av musikk på headsettet og mikrofon i fjernstyringsdelen. Dette betyr vel at jeg kan koble til mine egne hodetelefoner og i tillegg få full telefonfunksjonalitet (samt best lydkvalitet på telefonsamtale)?

 

Noen som kjenner disse eller vet om noen annen løsning som bør vurderes? Så noen nevnte at man ikke ville få autoanswer med disse(?) og dette er vel featuren hvor en samtale automatisk starter.

Endret av oladunken
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kan kopiere/lime inn/klippe ut tekst og filer.

Har alltid kunnet det, men det kan finnes en ny ting jeg ikke har fått med meg.

Men kan jo være å bruke Fn pluss en tast til dette, ellers markerer jeg teksten så "høyre-klikker" jeg å velger kopier/klipp ut.

Begynner å savne MIN TyTN:(

Reprasjon, etter litt over EN måned :no:

Teite skjerm :ermm:

 

 

 

Hvordan kan du kopiere tekst fra en sms melding ? Det hender av og til at jeg må kopiere tekst fra en mottatt sms eller e-post, men det lar seg ikke gjøre. Finnes ingen alternativ for dette under options, finnes heller ingen ctrl+c.

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan kan jeg aktivere Push Epost på TyTn II. Har allerede satt opp en epost konto og kan gå til Connections , klikke på Push slik at den lyser blått, men fremdeles kobler telefonen seg fra internett og ingen nye meldinger blir hentet.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du kopiere tekst fra en sms melding ? Det hender av og til at jeg må kopiere tekst fra en mottatt sms eller e-post, men det lar seg ikke gjøre. Finnes ingen alternativ for dette under options, finnes heller ingen ctrl+c.

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan kan jeg aktivere Push Epost på TyTn II. Har allerede satt opp en epost konto og kan gå til Connections , klikke på Push slik at den lyser blått, men fremdeles kobler telefonen seg fra internett og ingen nye meldinger blir hentet.

Når du har åpnet en melding bruker du stylusen og drar den over teksten du skal kopiere.

Så setter du styilusen oppå den markerte teksten, eller det er som høyreklikk på PCen, men her må du holde stylusen på noe i så så mange sekunder.

Eller holde inne knappen i midten mellom høyre, venstre, opp og ned.

Eller bruke ctrl + c på tastaturet.. Det tastaturet som er kun på skjermen.

 

Vil også anbefale opera mini..

3ern erlitt kjedeli men 4ern kjempe god, men du må jo åpne java>opera mini også velge en del ting.

Men den er jo gratis i forhold til Windows mobile versjonen.

 

(er detnoen skriveleif beklager jeg, men har ikke tatt på linsene :) )

Lenke til kommentar

hei! har lekt meg lenge med min noe nye Tytn II, men klarte det store med å skru på "Lagre Windows Live-kontakter i mobiltelefonens kontaktliste" og "Flett duplikatkontakter" under synkroniseringsalternativer i windows live messenger, og nå sitter jeg med alt for mye rot i kontakt listen og jeg får ikke til å skru disse 2 av igjen, de er grået ut når jeg går inn i synkroniseringsalternativer igjen. Er det noen andre måter og få dette av på?

Lenke til kommentar
En annen ting jeg lurer på... når jeg foretar et anrop så dimmer telefonen lyset på skjermen etter noen få sekunder og jeg må da trykke på "POWER" knappen to ganger for å få lyset tilbake.

 

Programmet Kaisertweak som det er linket til i første post gjør nytten. Det kan du forandre på en del ting.

Lenke til kommentar

Hallo, mye bra info her!

 

En ting jeg ikke har sett ennå, finnes det en bra VPN klient å bruke.'

Skulle gjerne hatt Cisco VPN client, men andre kan vel også settes opp på samme måte.

Og er det en RDP klient i WM6, eller må dette installeres også?

 

Takker for svar, er helt fersk, fikk den i hånda i dag. Men det virker som en meget solid sak. :thumbs:

Lenke til kommentar
Hallo, mye bra info her!

 

En ting jeg ikke har sett ennå, finnes det en bra VPN klient å bruke.'

Skulle gjerne hatt Cisco VPN client, men andre kan vel også settes opp på samme måte.

Og er det en RDP klient i WM6, eller må dette installeres også?

 

Takker for svar, er helt fersk, fikk den i hånda i dag. Men det virker som en meget solid sak. :thumbs:

 

http://pdaphonehome.com/forums/ppc-6700-xv...top-client.html

 

her ligger det en remote desktop klient.:)

Lenke til kommentar
Du argumenterer for at telefonene er avansert, og så kommer du med "hvis meningen med en teelfon å ligge kun for å være alarm, så kjøper man ikke en HTC"? Med repekt å melde så er det vås, hadde det vært greit at det ikke var messenger også? Fordi "om man kjøper en telefon kun for messenger, så kjøper man ikke en HTC"? Hva med ringening? Kan det fjernes fordi om man bruker en telefon kun til ringing, så kjøper man ikke en HTC? Å kunne bruke en telefon som vekkerklokke er en av mange nyttige funksjoner en telefon kan ha. Det er en fordel jo mindre batteri den bruker når en bare ligger der om natta.

 

Henger seg opp i, og henger seg opp i, det er en manglende funksjon, kanskje ikke verdens viktigste, men viktig nok til at den burde vært implmentert, det er liten vits å sløse mer batteri enn nødvendig.

 

AtW

Nå kommer du med helt andre fremstillinger...

Hvis man i det hele tatt kjøper en telefon for alarmfunksjonen så er du vel enig i at en HTC er litt uegnet? Da er vel heller en Motorola F3 eller Nokia 1208 grei nok.

Jeg har aldri benektet at funksjonaliteten ikke er der og at enkelte vil savne den, men HTC lager ikke telefoner for "mannen i gata". De ligger i det øvre prissjiktet og tilbyr avanserte terminaler. Såklart har jeg brukt alarmfunksjonen selv, men personlig slår jeg aldri av telefonen om natta. Lydløs eller flymodus duger for meg.

 

For de aller fleste kan jeg ikke se den helt store forskjellen på å slå telefonen av eller sette den i flymodus. Det ene eller det andre tar ikke noe lengre tid og å spare batterikapasitet hjelper nok lite med en HTC slik.

Hvis man har telefondelen aktivert og bruker den til det den er best på (push-mail, oppgaver, kalender etc.) så er batterikapasiteten 1-2 dager.

dette her minner meg fenomenalt om tråden der en her inne skriver at vi i NewPhone ikke kan Norsk og viser til avtaler med titalls skrivefeil.

avtaler som lages med generatorer.--...---

han mener også at selv med et FORBRUK på ca 90 kroner pr mnd så har man absolutt bruk for mobil i prisklasse som E90 og TyTn II???

Det kan jeg ærlig talt i beste fall ikke FATTE

Lenke til kommentar
Ble jo super imponert over 1881 Mobilsøk 3G, men husk at dette koster 30 kr måneden + datamengde.

 

På min Nokia N70 fant mobilsøk automatisk hvem som ringte mens det ringte dersom nummeret ikke var i kontaktlisten: Slik fungerer det ikke hos meg på TYTN hvor jeg må bruke mobilsøk via samtalelogg etc manuelt i etterkant. Stemmer det at det ikke fungerer like bra på TYTN II eller har jeg gjort noe feil?

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg er rimelig usikker på hva jeg skal velge. jeg vil altså ha en fiffig liten sak som delvis kan veie opp for en bærbar pc. Denne skal brukes i skolesammenheng, altså tekstredigering, surfing osv.

 

Jeg har nå lest igjennom hele tråden for TyTn 2. og har virkelig ikke blitt klokere. Så at folk rett og slett gav opp denne mobilen på grunn av tregheter på blandt annet samtalebiten. Og om dette stemmer er det jo ikke helt det store for en mobil til 5-6000.

 

Så også det med at om mobilen din går tom for strøm så mister du data. Det er jo også ett skikkelig tankekors. Da viktige beskjeder kan gå tapt.

 

Har selv en Nokia N95. Er strålende fornøyd med den! Så planen min er å beholde den for så å ha en annen gadget som passer mitt behov..

 

Er det f.eks mulig å drite i sim kort på TyTn 2? kan jeg droppe alt som har med telefonbiten på den og bare benytte meg av wlan og de andre funksjoenen?

 

Ellers. Har det kommet noen oppdateringer til TyTn 2 som har tatt kvelden på barnesykdommene dens?

 

takker for svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...