Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

DRMWY-Touch keyboard = Doesn't Really Matter Where You Touch keyboard :!: :roll:

 

 

Det går vel ut på at det ikke spiller så stor rolle at du treffer den nøyaktige bokstaven du sikter på, så lenge det er i det generelle området. Programmet gjetter utifra kontakt-listen hva du prøvde å trykke.

Endret av aeropilot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har oppstått ein liten (?) feil på min mobil no.

 

Saken er som følger. Eg var i utlandet no nyligt, og når eg hadde kommet over til det utlandske nettet, så begynte det å kødde seg ein del til. Dvs. at eg plutselig (var mykje trykking ifrå mi side forøvrig også:p) ikkje kunne ringe ut, motta telefoner, gå innpå kontakter, kalender og andre vesentlige ting på mobilen.

Men eg kan motta og sende meldinger, og prøve nokon å ringe til meg, så ringe det hjå dei, men ikkje på mobilen min.

 

På "gjeldende nettverk" så står det "ingen tjeneste", så det vil vel sei at eg ikkje har forhold? Eg har prøvd å velge nettverk automatisk og manuelt men til ingen nytte (då eg ikkje får opp nettverket allikevel).

 

Var sikkert litt uryddigt og kanskje litt lite informativt dette, men håpe virkelig nokon har nokre gode tips :)

Lenke til kommentar
Det har oppstått ein liten (?) feil på min mobil no.

 

Saken er som følger. Eg var i utlandet no nyligt, og når eg hadde kommet over til det utlandske nettet, så begynte det å kødde seg ein del til. Dvs. at eg plutselig (var mykje trykking ifrå mi side forøvrig også:p) ikkje kunne ringe ut, motta telefoner, gå innpå kontakter, kalender og andre vesentlige ting på mobilen.

Men eg kan motta og sende meldinger, og prøve nokon å ringe til meg, så ringe det hjå dei, men ikkje på mobilen min.

 

På "gjeldende nettverk" så står det "ingen tjeneste", så det vil vel sei at eg ikkje har forhold? Eg har prøvd å velge nettverk automatisk og manuelt men til ingen nytte (då eg ikkje får opp nettverket allikevel).

 

Var sikkert litt uryddigt og kanskje litt lite informativt dette, men håpe virkelig nokon har nokre gode tips :)

 

Hard reset burde sikkkert funke? Men da mister du alt som er lagret og.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har fått min TyTn II i dag og lurer på en ting:

 

Er det mulig å ordne kontakter i grupper utenom å gå i hver enkel kontakt og legge den til en spesifikk gruppe. På P990i kunne man merke alle ønskede kontakter og legge dem til ønsket gruppe.

 

Hvordan sender man gruppemeldinger med TyTn II, må hver enkel kontakt legges til manuelt, eller finnes det en "hidden" funksjon for å få det til ? Jeg sender veldig ofte gruppemeldinger og det blir veldig mye å gjøre hvis jeg skal velge hver kontakt separat. Eller anbefaler dere å kjøpe et tilleggsprogram for dette ?

 

 

Håper på litt hjelp fra dere !

Lenke til kommentar

Denne tråden er svært lang.

 

Finnes det noen samling av "Må ha" tilleggsprogrammer ?

Er det noen som vet om det går an å fjerne simlåsen fra denne telefonen ? Ettersom jeg studerer f.t. i Polen, har jeg kjøpt min TyTN II (heter HTC MDA Vario III her) her med et polsk abonnement (til en grei pris ca 2500 NOK, da innkludert billader, gps kart over hele Europa, minnebrikke 512 MB, bilholder, bluetooth headset), men den får jeg følgelig ikke bruke når jeg reiser hjem til Norge. I følge garantien jeg har lest her, mister jeg ikke den dersom simlåsen fjernes.

 

En annen ting jeg lurer på... når jeg foretar et anrop så dimmer telefonen lyset på skjermen etter noen få sekunder og jeg må da trykke på "POWER" knappen to ganger for å få lyset tilbake. En annen irriterende ting er telefonen lar ikke forhåndsvelge for leveringsrapporter (man må velge det hver gang man sender sms), det går heller ikke an å kopiere et telefonnr og så lime den inn en annen plass eller redigere et nummer før anrop (for eksempel for å bruke skjul nr funksjon jeg hadde på min tidligere P990i). Jeg har også lagt merke til at man må bruke qwerty tastaturet for å svare på meldinger. Det som jeg til nå ikke har funnet ut: Hvordan aktiverer man Push epost på mobilen ?

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen, det var litt tøff overgang fra P990i hvor alt var litt enklere å bruke enn med TyTN II.

 

 

Setter pris på alle tips og forslag !

Lenke til kommentar

Jeg kan kopiere/lime inn/klippe ut tekst og filer.

Har alltid kunnet det, men det kan finnes en ny ting jeg ikke har fått med meg.

Men kan jo være å bruke Fn pluss en tast til dette, ellers markerer jeg teksten så "høyre-klikker" jeg å velger kopier/klipp ut.

Begynner å savne MIN TyTN:(

Reprasjon, etter litt over EN måned :no:

Teite skjerm :ermm:

Endret av JoHNxD
Lenke til kommentar
Det har oppstått ein liten (?) feil på min mobil no.

 

Saken er som følger. Eg var i utlandet no nyligt, og når eg hadde kommet over til det utlandske nettet, så begynte det å kødde seg ein del til. Dvs. at eg plutselig (var mykje trykking ifrå mi side forøvrig også:p) ikkje kunne ringe ut, motta telefoner, gå innpå kontakter, kalender og andre vesentlige ting på mobilen.

Men eg kan motta og sende meldinger, og prøve nokon å ringe til meg, så ringe det hjå dei, men ikkje på mobilen min.

 

På "gjeldende nettverk" så står det "ingen tjeneste", så det vil vel sei at eg ikkje har forhold? Eg har prøvd å velge nettverk automatisk og manuelt men til ingen nytte (då eg ikkje får opp nettverket allikevel).

 

Var sikkert litt uryddigt og kanskje litt lite informativt dette, men håpe virkelig nokon har nokre gode tips :)

 

Hard reset burde sikkkert funke? Men da mister du alt som er lagret og.

 

 

 

Prøvde det no, men ingen reaksjon når eg trykke inn dei to knappene. Eller eineste som skjer er at det lyser på kontakter og kalender.

 

Føle meg ganske hjelpelaus no :p

Lenke til kommentar

Åh gud, mitt hode. Er helt susete etter at min telefon har begynnt å pipe med en høyfrekvent lyd, så "innih..... høyt"

 

Noen andre som har dette problemet? Dama hører den ikke, men tok en blindtest på meg for å se om jeg bare innbilte meg det, hørte den på lang avstand. Reklamasjon?

Lenke til kommentar
Åh gud, mitt hode. Er helt susete etter at min telefon har begynnt å pipe med en høyfrekvent lyd, så "innih..... høyt"

 

Noen andre som har dette problemet? Dama hører den ikke, men tok en blindtest på meg for å se om jeg bare innbilte meg det, hørte den på lang avstand. Reklamasjon?

Jeg fikk denne feilen etter 1 måned etter kjøp.

Den kommer faktiskt fra skjermen, hører det HELT tydelig når det er stille og når jeg ringer.

Men det er sterkere når jeg tar øre til skjermen + dn går vekk når jeg slår av skjermen (tilbake når jeg slår det på igjen da :p )

Leverte den til service på IdeData for 3 uker siden.

Fortsatt bare "Varen er mottatt" på status :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...