Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan jeg enkelt kan kopiere alle mine kontakter fra nokia over til tytn? Uten å måtte installere Outlook, synce nokiaen inn der, for så å synce tilbake til tytn??

 

Jeg er avhengig å få med alle opplysninger.

 

Du kan jo alltids laste dem opp til ZYB og laste dem ned igjen derfra...

Lenke til kommentar
Så var det over og ut for meg og TyTN II (og Windows Mobile).

 

Etter litt over tre uker har jeg besluttet å legge den tilbake i esken sin og gi den til en kollega. Selv har jeg nå gått tilbake til min trofaste Nokia E61i. Grunnene er mange, men først og fremst:

 

Jeg må erkjenne at jeg stort sett er enig i din beskrivelse Robbie...

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt MS voice commander 1.6, og det var et utrolig morsomt program. Jeg ble utrolig imponert over at man kan be telefonen gjøre en hel haug og den forstår alt. Utrolig gøy å be telefonen spille musikk og den spør etter artist eller sjanger.

 

Er det noen som vet om man kan bruke headsettet som fulgte med? Jeg kan

ikke bruke svarknappen til å starte VC.

Lenke til kommentar
Eller kjøre det via Outlook Express... det skal vel også gå fint.

 

Jeg har prøvd via Outlook og fant ut at haugevis av kontakter kom med bare som navn uten nummer. Antagelig fordi jeg på min Nokia N70 har brukt mobil, mobil arbeid, mobil privat om hverandre og at kanskje ikke alle disse mappes ved en oveføring? Mulig man kan detaljspesifisere dette dog??

Lenke til kommentar
Så var det over og ut for meg og TyTN II (og Windows Mobile).

 

Etter litt over tre uker har jeg besluttet å legge den tilbake i esken sin og gi den til en kollega. Selv har jeg nå gått tilbake til min trofaste Nokia E61i. Grunnene er mange, men først og fremst:

 

Jeg må erkjenne at jeg stort sett er enig i din beskrivelse Robbie...

 

Jeg er også enig i en del av dette...og tenker da spesielt på telefoni-delen. Jeg vet at TYTN II kommer til å bli veldig kraftig verktøy etterhvert som jeg lærer den bedre, men må si at jeg nok er bortskjemt med Nokia hvor jeg er vant til at samtaler begynner når jeg trykker på knappen og slutter når jeg trykker på knappen. De første ukene har jeg tatt meg i at jeg trykker kjapt 5 ganger på legg-på-knappen fordi jeg ikke får den forventede respons når jeg skal avslutte en samtale. Men bortsett fra disse forsinkelsene så har jeg tro på at bedre lesing av manual og riktig valg av tilleggsprogrammer vil gjøre at ting blir enklere også for telefoni.

Lenke til kommentar
De første ukene har jeg tatt meg i at jeg trykker kjapt 5 ganger på legg-på-knappen fordi jeg ikke får den forventede respons når jeg skal avslutte en samtale.

 

Hva med når man trykker 10 ganger på svar knappen når det ringer, og det ikke blir noen respons før etter at personen som ringer har gitt opp...... Nice.......

 

Opplever jeg ikke til vanlig, men telefonen er gudjammerlig treig når den er i synkeprossesen, derfor jeg lurte på om det går ann å bestemme frekvensen på synkingen, da den kjører i gang prosessen alt for ofte når man er koblet til en PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så var det over og ut for meg og TyTN II (og Windows Mobile).

 

Etter litt over tre uker har jeg besluttet å legge den tilbake i esken sin og gi den til en kollega. Selv har jeg nå gått tilbake til min trofaste Nokia E61i. Grunnene er mange, men først og fremst:

 

Jeg må erkjenne at jeg stort sett er enig i din beskrivelse Robbie...

 

Jeg er også enig i en del av dette...og tenker da spesielt på telefoni-delen. Jeg vet at TYTN II kommer til å bli veldig kraftig verktøy etterhvert som jeg lærer den bedre, men må si at jeg nok er bortskjemt med Nokia hvor jeg er vant til at samtaler begynner når jeg trykker på knappen og slutter når jeg trykker på knappen. De første ukene har jeg tatt meg i at jeg trykker kjapt 5 ganger på legg-på-knappen fordi jeg ikke får den forventede respons når jeg skal avslutte en samtale. Men bortsett fra disse forsinkelsene så har jeg tro på at bedre lesing av manual og riktig valg av tilleggsprogrammer vil gjøre at ting blir enklere også for telefoni.

 

Kjempe bombe folkens........

 

Har nå som Robbie besluttet å kvitte meg med min TyTN II telefon fordi jeg rett og slett synes den har for mange svakheter som telefon. For en godt vant Nokia bruker er dette åpenbart en altfor stor overgang.

 

Bakdelene med denne telefonen er så store for meg personlig at det ikke i nærheten kan veie opp for de tingene jeg liker ved den.. Jeg har derfor bestilt meg en Nokia N95, og jeg gleder meg til å slippe touch skjerm.

 

Touch skjerm høres greit ut, men folkens!! Det er et helvete!!

Jeg trykker feil hele tiden, jeg ringer til svigers kl. 03:30 i fylla (to ganger) jeg starter ved en feil programmer og bruker masse tid på å trykke meg ut av ting jeg aldri skulle inn i..

 

Gjør oppmerksom på at dette er min subjektive vurdering av dette, og det er ikke noe direkte feil på telefonen.

Dette er nok en fantastisk telefon for dem som trenger alt annet en en telefon som også er kjekk å ringe med..

 

Første post er oppdatert med link til KaiserTweak som man MÅ ha for å spare strøm....

Har også lagt inn litt annet..... så jeg skal ha ryddet opp etter meg i hvert fall...

 

Koz dere gutter... dere finner meg i Nokia N95 tråden... R@ge out....

Lenke til kommentar

Skjønner til en viss grad hvor det kommer fra.

Men jeg gikk fra min beste TELEFON noensinne (N95) til Kaiser, og tro meg R@ge, du kommer til å savne touch skjermen.

 

Når det er sagt, så tar jeg meg selv i å ringe opp i tide og utide, vet ikke helt hvordan jeg får det til, men alt var bedre så lenge funcontacts var gratis..

Selv så bytter jeg når noen finner det lurt å gi meg en E90 :)

Lenke til kommentar
Touch skjerm høres greit ut, men folkens!! Det er et helvete!!

Jeg trykker feil hele tiden, jeg ringer til svigers kl. 03:30 i fylla (to ganger) jeg starter ved en feil programmer og bruker masse tid på å trykke meg ut av ting jeg aldri skulle inn i..

 

Koz dere gutter... dere finner meg i Nokia N95 tråden... R@ge out....

 

Jeg går ikke på fylla med en så dyr telefon, det tør jeg ikke :)

 

Jeg synes det var godt å slippe "meny-helvetet" til nokia. Man må trykke, trykke og atter trykke for å finne frem i menyene. Menyene til wm er enkle å bla i selv med tommelen og mer logiske synes jeg.

Telefondelen er treg i wm, ingen tvil om det. Bare det å trykke seg tilbake til idag-skjermen etter en samtale tar evigheter.

 

Jeg håper det kommer en oppdatering etterhvert som fikser en del tregheter.

 

Det var synd dere går over til fienden ;) Jeg håper dere blir fornøyde.

Lenke til kommentar
Touch skjerm høres greit ut, men folkens!! Det er et helvete!!

Jeg trykker feil hele tiden, jeg ringer til svigers kl. 03:30 i fylla (to ganger) jeg starter ved en feil programmer og bruker masse tid på å trykke meg ut av ting jeg aldri skulle inn i..

 

Koz dere gutter... dere finner meg i Nokia N95 tråden... R@ge out....

 

Jeg går ikke på fylla med en så dyr telefon, det tør jeg ikke :)

 

Jeg synes det var godt å slippe "meny-helvetet" til nokia. Man må trykke, trykke og atter trykke for å finne frem i menyene. Menyene til wm er enkle å bla i selv med tommelen og mer logiske synes jeg.

Telefondelen er treg i wm, ingen tvil om det. Bare det å trykke seg tilbake til idag-skjermen etter en samtale tar evigheter.

 

Jeg håper det kommer en oppdatering etterhvert som fikser en del tregheter.

 

Det var synd dere går over til fienden ;) Jeg håper dere blir fornøyde.

Selv om jeg ikke liker telefondelen på TYYTN II har jeg ingen planer om å hoppe fra skipet. De aller fleste som bytter fra en platform til en annen har en del irritasjoner i begynnelsen pga at menyene må innøves og shortcut læres. Jeg hørte det samme med folk som kom fra f.eks. Ericsson til Nokia, men alt går på innlæring. For meg er det irritasjonen rundt treghet ved ringing/legge på etc som gjør seg gjeldende.

Lenke til kommentar
Selv om jeg ikke liker telefondelen på TYYTN II har jeg ingen planer om å hoppe fra skipet. De aller fleste som bytter fra en platform til en annen har en del irritasjoner i begynnelsen pga at menyene må innøves og shortcut læres. Jeg hørte det samme med folk som kom fra f.eks. Ericsson til Nokia, men alt går på innlæring. For meg er det irritasjonen rundt treghet ved ringing/legge på etc som gjør seg gjeldende.

 

Enig med deg! Det ER litt tregheter med telefonidelen, men samtidig er det LANGT bedre enn min x-iPAQ hw6915. DEN var treg på telefoni. Skulle man avvise et anrop tok det rundt 5 sekunder før den reagerte. Og den hadde ikke noe hjul på siden der man kunne mute ringelyden. Svært irriterende.

 

TyTn II er den beste telefonen jeg har hatt noen gang. Jeg ville kanskje ikke _anbefalt_ den til en som ringer veldig mye (selgere osv). Har en kompis som er selger og snakker mye i tlf. Han kjøpte den likevel. Må høre med han nå etter et par uker hva han syntes. Jeg bruker den like mye til epost og sms som til å ringe med. Og på epost er den helt suveren. Og det faktum at det går an å customize den i stor grad til egen smak er helt supert. Denne telefonen skal i alle fall jeg beholde en stund!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...