Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Hei alle dere som diskuterer iherdig om smak og behag. Har vært trofast Nokia tilhenger i en årrekke, helt siden de kom med sine første virkelige håndholdte. Etter en skuffelse på kvalitet på min siste Nokia, så besluttet jeg å prøve HTC. Har blitt veldig glad i denne tlf, selv om det er noen ting som jeg irriterer meg over, som at jeg nå har problemer med at jeg ikke får koblet meg til trådløst nettverk. Men jeg vil ikke gå tilbake igjen til Nokia med symbian! Bare et eksempel, bare det å søke i kontakter, før på tidligere modeller av Nokia Comunicator (hadde sitt eget system) var dette bra, der kunne man søke på alle kategorier navn firma mv. det kan man ikke med symbian utgaven, uten å måtte legge inn dette på en spesiell måte. På denne HTC er dette lekende lett, samt mange andre ting jeg synes er store fordeler, men har dessverre ikke tid til å nevne det her og nå. Pga av disse fordelene, er jeg villig til å strekke meg langt med noen barnesykdommer som TyTN II kanskje har!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, telefonen er for avansert for noen. :)

Ordet "avansert" må heller ikke brukes som alibi for dårlige og lite gjennomtenkte løsninger. :)

Neida, det blir avansert for noen som tenker med "mobil-logikk" når TyTN heller burde vært angrepet med en "PC-logikk". Der tror jeg mye av folks problemer med Windows Mobile ligger, og Amobil klarer jo å bevise dette (iallfall slik jeg ser det) hver gang de tester en WM-telefon. :)

 

Bruker man samme tankegang som på en vanlig PC med Windows "blir" den mye lettere å bruke. Eksempelvis:

- Mangler man funksjonalitet, så installerer man et program.

- Finner man ikke programmet, kan man enkelt skrive et selv i .NET (for de av oss som kan det).

- Startmenyen er en samling hvor man finner programmer og innstillinger (akkurat som på vanlig Windows).

- Alt synkroniserer smertefritt med Outlook eller Exchange.

 

En WM-telefon er ikke fancy, snurrende menyer, animerte bakgrunner, dårlige spill, etc, men er et verktøy for produktivitet (som er hovedmålet). Man kan selvfølgelig bruke den til andre ting også, jeg ser video (TCPMP), surfer på nettet (IE og Opera), spiller Day of the Tentacle, Monkey Island, etc, (via PocketScumm), bruker Remote Desktop, og hører på musikk.

Lenke til kommentar
Jeg har lastet ned norske stemmene med Gry og de to andre. Men jeg får det ikke til å virke.

Jeg har prøvd å legge den i mine stemmer, og laget en mappe kalt "voices" i dokumenter.

Men Tomtom finner likvel ikke filene.

 

Hva gjør jeg galt?

 

 

\Lagringskort\voices <---- Jeg mener stemmene skal ligge her, har mine filer data110.chk osv der.

 

Skal du legge inn fotobokser og andre godsaker så bruker du:

 

\Lagringskort\My Documents\"putt bynavn her"

Lenke til kommentar
Jeg ville først prøvd versjonen for Windows CE

http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm...CE.zip?download

 

Hvis ikke: Her er versjon 0.71 for Pocket PC.

http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm...RM.zip?download

 

 

Ohhh, Monkey Island. Herre det er lenge siden. Kan du lage en oppskrift med linker for dummies? Har forstått det slik at scumm som du her har linket til er en emulator. Men kan du forklare steg for steg hvordan du installerer denne på telefonen da det ikke er en cab fil og hvor man finner monkey island og hvordan man "loader dette?"

 

Hilsen en som ikke heeeelt forstår dette men har lyst å spille monkeyisland igjen på vei til jobben når man sitter på bussen.

 

Edit: Faen, etter at jeg la inn Pocket PC versjonen her så ble oppgave linja mi oppe helt forbanna fukca. Viser bare halve greia, halv antenne og ingen batteri eller lyd innstillinger. What to do?

Endret av khoaas
Lenke til kommentar
Ohhh, Monkey Island. Herre det er lenge siden. Kan du lage en oppskrift med linker for dummies? Har forstått det slik at scumm som du her har linket til er en emulator. Men kan du forklare steg for steg hvordan du installerer denne på telefonen da det ikke er en cab fil og hvor man finner monkey island og hvordan man "loader dette?"

Det er ganske rett frem:

1. Jeg pakket ut filene i \Lagringskort\Programmer\ScummVM

2. Så la jeg Day of the Tentacle inn i \Lagringskort\Programmer\ScummVM\DOTT

3. Start opp Scumm.exe og søk etter spill. :)

 

 

What to do? Soft reset. Stikk pennen i hullet på undersiden.

Endret av moskus
Lenke til kommentar
Ohhh, Monkey Island. Herre det er lenge siden. Kan du lage en oppskrift med linker for dummies? Har forstått det slik at scumm som du her har linket til er en emulator. Men kan du forklare steg for steg hvordan du installerer denne på telefonen da det ikke er en cab fil og hvor man finner monkey island og hvordan man "loader dette?"

Det er ganske rett frem:

1. Jeg pakket ut filene i \Lagringskort\Programmer\ScummVM

2. Så la jeg Day of the Tentacle inn i \Lagringskort\Programmer\ScummVM\DOTT

3. Start opp Scumm.exe og søk etter spill. :)

 

 

What to do? Soft reset. Stikk pennen i hullet på undersiden.

 

Virket som scumm som starta det hele egentlig. Etter at jeg pakka ut det, så ble batteri ikon og det meste borte.

 

Soft Reset:

Søren det funket ikke med softreset heller, virker som det er noe usynlig som har lagt seg over litt av linja på toppen der batteriet og signalstyrken er. Må jeg inn med en hard reset her eller er det noen som vet av en wm6 fix eller har sett dette problemet før? Utrolig kjedelig å måtte starte forfra igjen :(

Lenke til kommentar
ScummVM skal ikke gjøre noe som helst som ligner på det der. Kan ikke se forbindelsen (og jeg selv kjører det jo uten problemer).

 

Forslag til hvordan jeg skal løse dette uten en hard rest? Når jeg slår på telefonen så er det i et tidels sekund bra rett før alle progammer loader seg inn. Så noe er det som kjører i bakgrunnen som jeg ikke får bort. Finnes det en avanskert oppgavebehandling til de filer som kjører slik som på vanlig windows? Kan jo prøve å eliminere der?

Lenke til kommentar
Forslag til hvordan jeg skal løse dette uten en hard rest? Når jeg slår på telefonen så er det i et tidels sekund bra rett før alle progammer loader seg inn. Så noe er det som kjører i bakgrunnen som jeg ikke får bort.

 

Dette betyr jo at det er et program som kjører i oppstarten til telefonen og disse bør det ikke være så mange av. Du kan vel finne en regeditor og fjerne ting fra oppstarten?

 

Ev. skaffe deg SKTools, koster noen kroner, men da har du ganske god kontroll på hva som skjer på telefonen din.

Lenke til kommentar

Er jo et problem å gjøre noe som helst når telefonen låser seg ved oppstart... Alle muligheter jeg kommer på krever interaksjon med telefonen på et eller annet vis og det lar seg jo tydeligvis ikke gjøre nå.

 

Programmer som startes ved oppstart ligger i \Windows\Oppstart. Mulig det også ligger i registeret, men det har jeg i så fall ikke hørt om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...