Coffey Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Hadde jo ikke gjort noe å tatt ei runde Battelfield 3142 i bakhagen da
araziel Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 shit, det der var nesten ekkelt... er det noen flere sånne? 9398506[/snapback] http://www.snesclassics.com/Virtual_Audio.php Er en del ja, sikkert flere enn det der også. Synes barbershoppen er best dog.
Rikkely Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Sjekk dette! http://www.zbrushcentral.com/zbc/featured2col.php Ser det ut som dette er ekte?: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=038734 Det er RENDERA med et program! 9391567[/snapback] Litt sykt. Man kan jo bli forelsket i "mennesker" som ikke finnes :!:
Bear^ Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 (endret) Tror det hadde vært meget forstyrrende for mitt lille sarte hodet hvis spillet så helt kliss likt ut som verden rundt meg. Hva er virkeligheten? Nei, takk til kunstneriske friheter i spill, spill er spill og virkeligheten er virkeligheten. Dont mix them, pleas. Endret 31. august 2007 av Bear^
Selvin Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 (endret) Helt enig med Bear^! Spill er spill, og ikke virkelighet. Det kan nok faktisk bli for realistisk, noe jeg ikke ville likt... Endret 31. august 2007 av Selvin
Rikkely Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Dere tar begge feil! Det hadde vært utrolig deilig å koble av med en virtuel virkelighet. En virkelighet der man hadde vært sentrum, fått alt man ønsket seg, rett og slett leve i en drøm man tror er virkelighet. Hadde ikke det vært godt? Jeg stemmer for grafisk utvikling av spill!
Bloody Mess Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 (endret) Jeg har ikke noe mot filmer som er "realistiske", med lys levende skuespillere og grafiske voldsscener. I spill hadde det vært enda bedre. Bring it on! Men uansett, sånn som teknologien utvikler seg så er ikke spørsmålet OM eller HVIS, det er NÅR. Før eller senere kommer vi til å ha tilnærmet fotorealistisk grafikk og naturtro reaksjoner på det du gjør. Sammenlign Doom 1 med Gears of War. Legg på 10 år. Endret 31. august 2007 av BTK
chokke Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Ser for meg matrix (bare opplevelsen) før vi får spill med fotorealistisk grafikk og fysikk (ikke minst).
Flin Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Jeg mener at enkelte spill hadde passet med fotorealistisk grafikk, BF2 er et eksempel på det. Jeg ser heller ikke problemet med at vi kan bli negativt påvirket av det. Når det gjeller barn har foreldre større ansvar enn spill utviklere og jeg tror vi heller burde sparke en del foreldre i ræva enn gta. Men igjen har vi spill som passer med "dårligere grafikk". Man burde velge grafikk stilen med omhu. Og til alle farcry fans, jeg likte ikke det spillet jeg, samme hvor bra grafikken var. Det var bare ikke gøy.
MrL Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Spill kan jo forsatt være spill selvom det ser ekte ut. Går sikkert ann å blande inn snåle ting som ikke finnes på jorda, bare forestill dere spore og den editorern i fotorealitisk grafikk..
Bear^ Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Jeg ville i alle fall ikke koblet meg inn et Gears of War lignende spill, hadde seriøst pisset på meg når jeg fikk øye på de forskjellige monstrene i spillet. At man blir å få en nær fotorealistisk grafikk, joda, men det er fantastisk mye det står på, noe så banalt enkelt som realistiske tre. Man må jo da ta i bruk sub programmer for å styre de forskjellige tingene, altså slik man ser i "The Matrix". Og da må man jo ha en PC med ufattelige HW egenskaper for å takle alt dette.
Bloody Mess Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 (endret) Jeg ville i alle fall ikke koblet meg inn et Gears of War lignende spill, hadde seriøst pisset på meg når jeg fikk øye på de forskjellige monstrene i spillet. At man blir å få en nær fotorealistisk grafikk, joda, men det er fantastisk mye det står på, noe så banalt enkelt som realistiske tre. Man må jo da ta i bruk sub programmer for å styre de forskjellige tingene, altså slik man ser i "The Matrix". Og da må man jo ha en PC med ufattelige HW egenskaper for å takle alt dette. 9400168[/snapback] Nå som middleware har begynt å bli såpass vanlig i spillbransjen (du har jo middleware for fysikk, trær, animasjon, rendering engine), osv. Så ser du for deg f.eks 8 kjerners CPU, 1 kjerne kjører middlewaren for trærne, 1 annen fysikk, 1 lys/skygger, 1 sammen med GPU på rendering engine, 1 kjerne for vann (væske) dynamikk/simulasjon, osv. Veldig lite detaljert og dårlig forklart, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Men uansett, det blir nok bare tilnærmet fotorealistisk, ja. Nok til å lure øyet som ser. Etter som jeg har skjønt det så må HW-arkitekturen bli sterkt forbedret da, for sånn som det er nå så er det interne båndbredde problemer. Endret 31. august 2007 av BTK
ATI vs GeForce Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Det er jo nettopp dette spillprodusenter frykter, at det skal bli så likt virkeligheten at det blir så rart. Det kalles for noe jeg ikke husker...
MrL Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 (endret) *Kan slettes* Endret 31. august 2007 av Andreas045
MrL Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 (endret) Nja, skeptisk! 9400147[/snapback] Joda. Det går ann å blande inn eventyr graffikk i realistisk graffikk, og hadde dem gjort det, hadde det vært et helt genialt spill, spesielt hvis det f.eks hadde sett sånn ut: Ikke 100 % helt ekte, men helt klart bra nok for meg EDIT: sry for dobbelpost.. Endret 31. august 2007 av Andreas045
Bloody Mess Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Det er jo nettopp dette spillprodusenter frykter, at det skal bli så likt virkeligheten at det blir så rart. Det kalles for noe jeg ikke husker... 9400220[/snapback] Nja, du har tilfeller av det i spill allerede. Du tenker på at ting ser ekte ut men ikke oppfører seg naturlig? Tror de kaller det "uncanny valley". http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_Valley
Bear^ Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Nå som middleware har begynt å bli såpass vanlig i spillbransjen (du har jo middleware for fysikk, trær, animasjon, rendering engine), osv. Så ser du for deg f.eks 8 kjerners CPU, 1 kjerne kjører middlewaren for trærne, 1 annen fysikk, 1 lys/skygger, 1 sammen med GPU på rendering engine, 1 kjerne for vann (væske) dynamikk/simulasjon, osv. Veldig lite detaljert og dårlig forklart, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Men uansett, det blir nok bare tilnærmet fotorealistisk, ja. Nok til å lure øyet som ser. Etter som jeg har skjønt det så må HW-arkitekturen bli sterkt forbedret da, for sånn som det er nå så er det interne båndbredde problemer. 9400197[/snapback] Sant som du sier men tenk deg et så enkelt scenarie som trær: Trærne i dag er somregel med 3D base og 2D sprite blader låst på 1 akse (slik at de står i ro og ikke følger personen rundt). Dette må oppgraderes slik at alle bladene i treet er i 3D. Ikke nok med det, men programmet for dette treet må også linkes til fysikkmotoren, samt at bladene må få en masse og en tykkelse slik at sterkt lys kan skinne gjennom disse bladene (som er realistisk). Men bladene må og være vannavstøtene hvis det skal regne, og realistisk regn har jo sitt program som knyttes opp mot dette treet. Treet står også plantet i selve motoren, som må linke alt dette samme. Hva man trenger for at dette skal fungere er å gjøre det vitenskapen jobber for å gjøre, bytte ut elektriske signaler med lys ved hjelp av fiber. Man ser jo i filmene at dette kan gjøres i dag, men f.eks Weta Digital hadde jo en massiv økning i antall maskiner for å rendre alle scenene i Ringenes Herre fort nok. Og selv med alle disse maskinene tok det vanvittige timer for å rendre alt sammen. Det ser jo meget fotorealistisk ut, og selv etter den tiden har mye forandret seg, som du f.eks ser i Narnia. Det er jo bare snakk om når dette kommer, først i det små og så i stor skala. Physx har jo allerede forsøkt å sette en hvis standar i fysisk rendering så får se hva tiden vil bringe.
chokke Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Og hvis man setter dette i et fps-spill så vil det i tillegg bli holdt tilbake av en kraft og må ha mulighet til å løsne, refleksjon av lys spiller da inn, skyggen av bladet. Blir så ufattelig mye at det er sykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå