Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til M1330 finnes det i hvertfall en modul for mobilt bredbånd som passer i mini-PCIe-kortplassen. Til dette trengs ett sim-kort, og det finnes en plass for dette under batteriet... vil gjette, uten å si det for sikkert, at M1530 har samme muligheten.

 

 

Jeg ser at det finnes et sånt kort til M1530 også.

 

http://accessories.us.dell.com/sna/product...mp;sku=430-2471

 

Vil det si at det er mulighet for oss som har M1530 å montere et sånt kort for å kunne bruke mobilt bredbånd?

 

Noen som vet om det kan skaffes hos Dell her til lands, eller er det noen som har montert et sånt kort??

Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe meg en m1530.

Er ei jente som igrunn ikke har sååååå mye peiling på pcer så nå spør jeg om råd her... Kan nevne at jeg skal bruke den til bilderedigering, surfing og World of Warcraft. :p

 

dette oppsettet:

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian

Microsoft® Works 9.0 / Norsk - (inkluderer ikke Microsoft® Word)

1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet

Bubblegum Pink XPS M1530 og 2,0 megapikslers kamera for CCFL-skjerm

15,4" Widescreen™ WXGA (1280x800) TFT-skjerm (220 nit) med TrueLife™

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3 Mbps) med Enhanced Data rate - Europa

Dell™ Wireless 1395 802.11b/g minikort - Europa

Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet

 

 

Er det verdt 8890kr???

 

Hvor stor er egentlig forskjellen på 6cellers og 9cellers batteri med tanke på brukstiden??

 

Håper på svar og Takker for hjelp :)

Endret av angelish
Lenke til kommentar

Angelish: til bilderedigering ville jeg definitivt valgt større skjermoppløsning, med 1280x800 får du ikke vist ett bilde på 1 megapixel i full størrelse engang. 1680x1050 vil jeg si er nærmest ett minimum til dette formålet.

 

Ellers ser oppsettet greit ut. 9-cellers batteri gir vel mellom 1 og 1,5 time ekstra batteritid, samtidig vil det jo stikke litt ut av maskinen på baksiden, men det er du sikkert klar over...

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Jeg har hatt min m1530 i snart et aar og er veldig fornoyd med den.

 

For litt siden dukket det imidlertid opp et problem. Jeg finner ikke traadlose nett...

 

Jeg har forsokt aa oppdatere driveren og den vanlige windows update uten at problemet loste seg.

 

Naar jeg diagnostiserer faar jeg opp to valg: "Start tjenesten Windows Wireless" og "Kontroller at internet-protokollbindingene er korrekte". I sistnevnte maa jeg bare sjekke at det er huket av for bruk av TCP/IPv6 og TCP/IPv4 i konfigurasjonen av nettverkskortet. Disse er huket av og problemet forblir ulost. Aa starte Windows Wireless fungerer heller ikke.

 

Er det noen som har opplevd dette for? Hvordan fikser jeg dette, maa jeg reformatere?

 

Hadde vaert kjempeflott med hjelp!! :D

Lenke til kommentar

Ok, jeg har tenkt over å bytte til xp, vil bruke det til windoes 7 kommer. Har prøvd før, men ble litt feil når jeg skulle instalere sata driveren. Så da lurer jeg på, under instalasjonen av xp, kan jeg putte inni "drivers and utilities" cd'n min, som da har sata driverene? Kan jeg instalere driveren ved hjelp av den cd'n?

Lenke til kommentar

Hei,

 

forrige onsdag ble jeg stolt eier av en Dell M1530 og nå har jeg en del spørsmål og anmerkinger som jeg trenger litt hjelp til. Tenker at alt om denne maskinen skal inn i tråden her, men siden den er så uoversiktlig og lang håper jeg at folk som har abonnert på tråden gjenkjenner noe av det jeg skriver og kan eventuelt kommentere det.

 

Temperatur/Støynivå

 

GPU'en kommer opp i 75 grader i spill, CPU'en holder seg rett ved 50 grader når jeg ikke gjør noe og til og med harddisken har en regeltemperatur på 44 grader. Er dette vanlig? Jeg frykter at det ikke er det, maskinen støyer veldig nesten hele tiden fordi viften går. Dette t.o.m. når jeg kun kjører kontorprogram. Første kvelden kjørte jeg Vista, og la ikke merke til det. Men at det er plagsomt nå kan heller skyldes begeistringen enn overgangen til XP, da maskinen bråker like mye i Ubuntu.

 

Byggekvalitet

 

Maskinen kom med 9-cell-batteri, og den ser omtrent sånn ut som jeg tenkte. Men noe som overrasker veldig er at kanskje 10cm av den henger fast i resten av batteriet på bare en side, dvs hele batteriet er bevegelig og sørger bl.a. for at maskinen står ujevnt og vipper på pulten, med mindre jeg vrir litt på batteriet. Det kan ingen ingeniør med god samvittighet ha funnet på og jeg lurer på om det finnes løsninger for å feste batteriet skikkelig? Dessuten er rammen på skjermen nederst i høyre hjørne bevegelig, hva kan det være for noe? Jeg kan trykke på'n og den er tydeligvis litt løst, men det er jo ingenting som er "farlig".

 

Skjermen som speil

 

Finnes det en folie jeg kan klistre på skjermen slik at den blir matt? Absurd irriterende at den skal speile alt, spesielt ille med lyskilder.

 

Operativsystem og drivere

 

Maskinen kom med Vista som brukte 12GB med plass, jeg bestemte meg da for å erstatte det med XP (2GB) og Ubuntu, kjørte XP og OpenSuse på min gamle HP. Programmet "Wireless Card Utility" brukte helt sinnsvake 159MB, hvorfor trenger noe så enkelt så mye plass?

 

Jeg kjørte en gammel HP NX6110 før og vet at jeg er overforsiktig med og veldig kritisk til den nye maskinen, og det er en del flere småting som jeg går og tenker på, men det hadde vært fint å få avklart det jeg nevnte her. :)

 

Mvh Ungua

Lenke til kommentar

Takk for svaret! Så rart at dette skal gå bra over lengre tid? Den smelter nok ikke, men jeg anser alt over 60 grader som svært uheldig for den typen hardware.

 

Angående dette med batteriet så hadde vi en Dell-teknikker her i dag som fikset en annen maskin, og han så at batteriet mitt faktisk er knekt! Og her snakker vi fem dager på en pult. Se vedlegg. Nå trenger jeg å få vite om dette er et kjent fenomen blant Dell 9-cells-batterier? Jeg har alt kontaktet Dell på kundeservicen/e-post, og håper at de enten kan gi meg en 6-cells-batteri eller at det viser seg at dette faktisk ikke er tenkt sånn som jeg fikk det. Ser virkelig ikke for meg at noen som kaller seg selv for ingeniør kan godta en slik konstruksjon, det er jo som å lage en bil med tre hjul for å spare et par kroner på det siste hjulet.

 

Mvh Ungua

post-60229-1237220966_thumb.jpg

post-60229-1237221022_thumb.jpg

post-60229-1237221047_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Aldri opplevd noe liknende..

 

Har hatt mitt batteri ca 1 år nå, og ingen sånne problemer..

 

Mitt 9-cellers batteri tok forresten kvelden tysdag.. Ville ikke lade..

 

Ringte Dell support onsdag ettermiddag og fikk nytt i dag :) Funker som bare det. Bra service.. Ikke alle leverandører som leverer tre virkedager etter en ringer..

Lenke til kommentar

Virker virkelig som om kundeservicen til Dell er til å skryte av. Jeg fikk også tilbud om nytt batteri. Men, Zulboom, er batteriet montert likt, slik at den bare har støtte i en av sidene? Hvordan bruker du maskinen din, står den mest på et pult, eller hender det at du har den på fanget, i senga osv?

 

Ungua

Lenke til kommentar
Virker virkelig som om kundeservicen til Dell er til å skryte av. Jeg fikk også tilbud om nytt batteri. Men, Zulboom, er batteriet montert likt, slik at den bare har støtte i en av sidene? Hvordan bruker du maskinen din, står den mest på et pult, eller hender det at du har den på fanget, i senga osv?

 

Ungua

 

Mitt batteri har støtte i begge sidene..

 

Bruker den både på skrivebord, fang, senda,.,, hele pakka.. Så det er ikke noe problem for min del..

 

Zulboom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...