Gå til innhold

Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge ingen kan bevise det ene eller det andre, så stiller jeg meg nøytral til akkurat det spørsmålet.
Da regner jeg med at du stiller deg like nøytral til dette, som heller ikke har blitt bevist eller motbevist.

 

Hvis du ikke gjør det, hvorfor?

Klart jeg stiller meg nøytral til det også, da jeg ikke har satt meg grundig nok inn i stoffet til å vite akkurat hva det dreier seg om.
Lenke til kommentar
Så lenge ingen kan bevise det ene eller det andre, så stiller jeg meg nøytral til akkurat det spørsmålet.
Da regner jeg med at du stiller deg like nøytral til dette, som heller ikke har blitt bevist eller motbevist.

 

Hvis du ikke gjør det, hvorfor?

Klart jeg stiller meg nøytral til det også, da jeg ikke har satt meg grundig nok inn i stoffet til å vite akkurat hva det dreier seg om.

Du stiller deg nøytral til grønne menn på Mars og Balrog?

(ja, de er tatt ut av sammnheng.)

Lenke til kommentar

Som sagt i tidligere tråder har jeg ikke bare tro på at gjenferd/spøkelser/ånder eksisterer men er ganske overbevist at de faktisk gjør det. Tror ikke TVNorge jukser i Åndenes makt og det er altfor mye som taler til at de finnes til at jeg tror at aaalt er juks.

 

Det jeg IKKE tror på er at det er noe overtroisk med dette men at det enkelt å greit noe som ennå er over menneskets forstand. Vi må bare innrømme at det ikke er alt som kan forklares men det trenger ikke å være noe overnaturlig med det likevel.

 

Opp i gjennom tiden er det mye vi ikke har kunnet forklart som for eksempel kunsten å fly, nordlys, lyn & torden, solformørkelse, måneformøkelse. Går vi lenge nok tilbake i tid visste vi ikke engang hva ild var....

 

Joda, vi har nådd mye lengere nå og kan forklare nesten alle fenomener på en vitenskapelig og logisk måte, til og med lysfenomenet i Hessdalen skal vel nå være løst. Er vi virkelig så selvgode at vi ikke skal tro at ting vi ikke kan forklare likevel kan ha en logisk forklaring, særdeles naivt vil jeg si!

Lenke til kommentar
Du stiller deg nøytral til grønne menn på Mars og Balrog?

(ja, de er tatt ut av sammnheng.)

Er det ikke bevist at det ikke finnes grønne menn på mars? Ihvertfall på overflaten. Om det finnes grønne/røde/svarte/hvit menn under overflaten, vites jo ikke. Er nøytral angående det. Det er jo høyst usannsynlig, statistisk sett, men det man ikke vet... det vet man ikke (naturlig nok).

 

Hva/hvem er Balrog?

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at de fleste på forumet er oppegående mennesker. Tror dere virkelig at hvis noen hadde kunnet levere beviser for at spøkelser faktisk eksisterer, så hadde ikke de fått anerkjennelse? Til dere som tror på det som presenteres i "Åndenes makt", hvorfor har ikke de levert bevisene sine til James Randi for å inkassere 1 million dollar som er utlovet som belønning.

Lenke til kommentar
Jeg velger å tro at de fleste på forumet er oppegående mennesker. Tror dere virkelig at hvis noen hadde kunnet levere beviser for at spøkelser faktisk eksisterer, så hadde ikke de fått anerkjennelse? Til dere som tror på det som presenteres i "Åndenes makt", hvorfor har ikke de levert bevisene sine til James Randi for å inkassere 1 million dollar som er utlovet som belønning.

Fordi det er ikke 100% bevist men likevel sikkert..... tror ikke James Randi som du kaller han gir bort 1 millon dollar uten bevisene er helt sikre.

 

Sannheten er at ikke noe er 100% sikkert av de bevisene som er lagt frem for eksistens av spøkelser men med det uendelig antall ting som tyder på at spøkelser fins er jeg sikker på at ikke alle er falske....

 

Samme konklusjon tror jeg de fleste oppegående mennesker ville ha tatt!!

Lenke til kommentar
Jeg velger å tro at de fleste på forumet er oppegående mennesker. Tror dere virkelig at hvis noen hadde kunnet levere beviser for at spøkelser faktisk eksisterer, så hadde ikke de fått anerkjennelse? Til dere som tror på det som presenteres i "Åndenes makt", hvorfor har ikke de levert bevisene sine til James Randi for å inkassere 1 million dollar som er utlovet som belønning.

Fordi det er ikke 100% bevist men likevel sikkert..... tror ikke James Randi som du kaller han gir bort 1 millon dollar uten bevisene er helt sikre.

 

Sannheten er at ikke noe er 100% sikkert av de bevisene som er lagt frem for eksistens av spøkelser men med det uendelig antall ting som tyder på at spøkelser fins er jeg sikker på at ikke alle er falske....

 

Samme konklusjon tror jeg de fleste oppegående mennesker ville ha tatt!!

 

Hvilke ting er det som tyder på at det finnes spøkelser da? Hvis det er utallige ting som tyder på det så må jeg være helt blind, for jeg har ikke sett en eneste ting som tyder på at det finnes spøkelser. Ikke ett eneste lite bevis har jeg sett. Ganske enkelt fordi at man ikke kan bevise at noe som ikke eksisterer eksisterer kanskje?

 

 

Hvorfor er du sikker på at ikke alle er falske? Mener du kanskje at det er sant fordi så mange ikke kan ta feil eller forfalske bevisene sine? Vel, hvor mange er det ikke som kan bevise at det var det amerikanske forsvaret som sto bak 9/11 eller at månelandinga aldri fant sted, så mange kan da ikke ta feil vel? Så det var virkelig Bush og gjengen som sto bak angrepene og månelandinga er en eneste stor scam.

 

Ett oppegående menneske vet at mennesker;

 

1. Gjør hva som helst for å tjene penger.

2. Mennesker er lettpåvirkelige.

3. Mennesker har en vill fantasi som gjerne maler fanden på veggen og ser jomfru Maria på toasten sin.

4. Gjerne svindler og bedrar for å tjene penger eller vinne makt.

5. Folk er innmari lettlurte.

 

Dette er bare noen få av årsakene til at argumenter som: "Så mange kan da ikke ta feil eller ha forfalsket bevis". Jo, så mange kan ha gjort det. Det har sjedd tusen ganger før og folk kommer til å fortsette med det så lenge det finnes godtroende fjols som biter på. Er dere klar over hva en klarsynt tar i timesbetaling for å bedrive "mumbo-jumbo"? Jeg skulle gjerne jobba med dette jeg også, men jeg er ett ærlig menneske og driver ikke å svindler idioter for å lure fra dem pengene deres.

Lenke til kommentar
Vel siden jeg har både sett gjenferd og hørt lyder fra loftet så ja jeg tror på det

 

Folk påstår jo å ha sett luftspeilinger også, men det betyr ikke at det de har sett eksisterer. Menneskers hjerne spiller ofte ett puss på eieren av hjernen. Noen av oss er såpass oppegående at vi bare innbiller oss ting, mens andre tror altså at de har sett ett spøkelse.

Lenke til kommentar
Bla bla bla.....

Du ser ingen bevis for ingenting vil være noe bevis for en som likevel nekter for at de eksisterer. Ta en google så finner du sikkert titusenvis av ting som kan tyde på at spøkelser finnes men siden du likevel fornekter det vil du likevel nekte for alt og/eller finne en mer eller mindre logisk forklaring.

 

Joda mennesker er lettpåvirkelige men det er ikke dyr.... når man ser dyr reagere på samme måte mener jeg det ikke er noe tvil. Hvis du så på siste episode av Åndenes makt måtte de i 5 år bruke nesten en time på å få hesten i stallen fordi den nektet å gå inn, etter TVNorge og Åndenes makt var der går den nå bare rett inn.

 

Men du har sikkert en logisk forklaring på det også du.....

Lenke til kommentar
Vel siden jeg har både sett gjenferd og hørt lyder fra loftet så ja jeg tror på det

 

Folk påstår jo å ha sett luftspeilinger også, men det betyr ikke at det de har sett eksisterer. Menneskers hjerne spiller ofte ett puss på eieren av hjernen. Noen av oss er såpass oppegående at vi bare innbiller oss ting, mens andre tror altså at de har sett ett spøkelse.

Igjen så bortforklarer du med hvor lettpåvirkelige mennesker er.... det er vel den unnskyldningen du nesten bruker hele tiden.

Lenke til kommentar
Vel siden jeg har både sett gjenferd og hørt lyder fra loftet så ja jeg tror på det

 

Folk påstår jo å ha sett luftspeilinger også, men det betyr ikke at det de har sett eksisterer. Menneskers hjerne spiller ofte ett puss på eieren av hjernen. Noen av oss er såpass oppegående at vi bare innbiller oss ting, mens andre tror altså at de har sett ett spøkelse.

Igjen så bortforklarer du med hvor lettpåvirkelige mennesker er.... det er vel den unnskyldningen du nesten bruker hele tiden.

vel når jeg ser en skygge går inni i kjelleren og jeg hører døra lukkes. da får man panikk og låser døra som går ned til kjelleren

Lenke til kommentar
Vel siden jeg har både sett gjenferd og hørt lyder fra loftet så ja jeg tror på det

 

Folk påstår jo å ha sett luftspeilinger også, men det betyr ikke at det de har sett eksisterer. Menneskers hjerne spiller ofte ett puss på eieren av hjernen. Noen av oss er såpass oppegående at vi bare innbiller oss ting, mens andre tror altså at de har sett ett spøkelse.

Igjen så bortforklarer du med hvor lettpåvirkelige mennesker er.... det er vel den unnskyldningen du nesten bruker hele tiden.

 

Vel, mener du at regnbuen er en fysisk manifestasjon fra åndeverdenen - eller godtar du kanskje den vitenskapelige forklaringen på fenomenet. Hva med aurora borealis eller nordlys som vi kaller det på norsk. Jeg bortforklarer ikke noe som helst jeg, ganske enkelt fordi det ikke er noe å bortforklare. Hvorfor skulle jeg ha behov for å bortforklare noe som enda ikke finnes bevis for? Hvis du velger å komme med en hypotese så er det din oppgave å bevise at hypotesen din stemmer og ikke min oppgave å forklare hvorfor din hypotese ikke stemmer. Så frem til noen klarer å bevise at spøkelser er manifestasjoner fra åndeverdenen så er det ikke noe behov for å motbevise slike påstander.

 

Jeg nøyer meg med å si at jeg ikke vet hva slike fenomener skyldes, for jeg aksepterer at folk har opplevd og kommer til å oppleve noe de ikke klarer å forklare, men å fra det til å trekke konklusjonen at det er manifestasjoner fra åndeverdenen er milelangt fra rasjonell tankegang og ikke minst den vitenskapelige metode.

 

Jeg godtar altså at jeg ikke kan forklare hvorfor folk "ser" saker og ting. Selv om jeg ikke direkte forkaster at det folk kaller for spøkelser faktisk er en manifestasjon fra åndeverdenen så ser jeg det som mer sannsynlig at dette skyldes fantasi, "sinnsykdom", svindel og mange andre faktorer. Spesielt når jeg har sett hvordan slike spøkelsesjegere jobber. Når alle spøkelsesjegere jeg har sett har brukt "cold reading" som bevis så blir resten bare latterlig. Hvis de virkelig hadde en direktelinje til åndeverdenen så hadde de altså ikke trengt å bruke slike triks for å overbevise folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...