Gå til innhold

Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Jeg er med deg på den cold reading-saken, men jeg er sikker på at det jeg opplevde faktisk skjedde.

 

1) Jeg har snakket og forhørt meg rundt omkring og har funnet ut at det er flere andre personer som har opplevd akkurat det samme som jeg, i den samme bygningen.

2)Jeg røyker ikke, drikker ikke og fantaserer ihvertfall ikke! Jeg hadde akkurat drukket kaffe, så jeg var lys våken.

 

Javel. Sett opp et bevegelsesaktivert webcam neste gang ;)

Endret av Zabulon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel flere ting du ikke kan måle med utstyr Chokke. Man kan føle på kroppen når man er på et sted man ikke liker å være. Man kan føle på kroppen når man har en god kjemi med et annet menneske.

 

Ingenting paranormalt med det, er det vel?

 

Kan man måle kjærlighet? Hva med lukt?

 

Endringer i hjerneaktivitet kan påvises ved hjelp av EEG ja. Hjernen reagerer også på ulike måter når man lukter på ting, og dette kan man se på endret elektrisk aktivitet i hjernen.

 

Det er vel en del ting som kun menneske og dyr kan føle, og som ikke kan måles med utstyr. Det er vel kanskje derfor det brukes klarsynte mennesker for å føle energier, som vi enda ikke kan måle.

 

De sier ofte at de kan "se" auraer og slikt. Her ser vi en av de prøve seg.

Endret av Zabulon
Lenke til kommentar

Jeg sa jo ikke at det spesifikt var et spøkelse eller et gjenferd, men noe naturlig tror jeg ikke det var.

 

Og som jeg tidligere har sagt så har denne bygningen blitt undersøkt av lokale forskere som til slutt fant ut at det ikke var noe som egentlig kunne forårsake at stoler ble flyttet på rett foran mine øyne.

Endret av Slu
Lenke til kommentar
Jeg sa jo ikke at det spesifikt var et spøkelse eller et gjenferd, men noe naturlig tror jeg ikke det var.

 

Og som jeg tidligere har sagt så har denne bygningen blitt undersøkt av lokale forskere som til slutt fant ut at det ikke var noe som egentlig kunne forårsake at stoler ble flyttet på rett foran mine øyne.

Nettopp. Du har ingen forklaring, derfor tror du det er noe overnaturlig. Slik blir historier om vesener, spøkelser og guder oppfunnet :)

Tenkt på at det er naturlig, men at du bare ikke har ekspertise nok til å forklare det? Som du selv har sagt, det er ikke alt vi vet.

Lenke til kommentar
Og som jeg tidligere har sagt så har denne bygningen blitt undersøkt av lokale forskere som til slutt fant ut at det ikke var noe som egentlig kunne forårsake at stoler ble flyttet på rett foran mine øyne.

Hvordan ble stolene flyttet? I et fast, bestemt mønster? Rette linjer? Eller helt vilkårlig og i forskjellige retninger, ujevnt og så videre?

Lenke til kommentar
Siden vitenskapsmenn ennå ikke har faktisk bevist at spøkelser IKKE finnes. og at folk har opplevd spøkelser og slike fenomener gjennom hele vår verdenshistorie, så mener jeg at det egentlig er folk som Skarstad, Zabulon osv. som burde finne finne bevis for at det IKKE finnes. Kanskje vi burde innse at vi ikke vet alt? At vi, menneskene, ikke har oppdaget alt ennå?

At vi ikke vet alt er ikke en grunn til å ignorere all logikk og sunn fornuft.

 

I det gamle huset der jeg bodde før opplevde jeg flere ganger at kaffekoppen min ble løftet av en usynlig kraft og "svevde" for noen sekunder - før den sakte dalte ned igjen. Gi meg et bevis som tilsier at dette ikke skjedde og at det var "fantasien" min. Og ikke kom med det bullshittet med at dere ikke står for bevisbyrden og lignende. Hvis ikke, kom dere bort fra denne diskusjonen og slutt å begrunne svara deres med: "folk er naive og det er fantasien som spiller dere et puss". Det er bare bullshit, alt sammen. Det er dere som er naive når dere sier pg insinuerer at vi, menneskeheten, vet alt.

Jeg snakket med Gud, skaperen av alt og alle, han sa at spøkelser ikke finnes og at du bare innbiller deg ting. Motbevis det.

 

Hørte noe om at dyr merker at det er noe galt og lignende, angående overnaturlige ting. Og det er sant. Jeg har opplevd flere ganger at dyr blir redde, nekter å gå inn i bygninger og osv. De blir maniske og redde som faen, og det er vel ikke helt normalt... Eller kanskje det er normalt? Kanskje det overnaturlige er det naturlige?

Man trenger ikke spøkelser for å skremme dyr.

 

Noen av dere sa også at Aliens var oppdiktet, og det er vel litt rart å si. Vi kan umulig være de eneste i hele universet. Å tro på at vi er de eneste og de beste, er både naivt og dumt.

Det har da vitterlig ingen sagt, bare at det ikke har vært aliens på jorden.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Herregud. Slutt å tilegn oss ikke-troende som folk som fremstår som bedrevitende og alt det knølet der. Vi har overhodet ikke sagt at vi vet alt. Vi sier bare at vi ikke tror på en eller annen kraft som "visse mennesker" kan oppdage og som kan flytte på ting og motsier den klassiske mekanismen.

 

Please les argumentene før dere slenger ut stråmenn.

Lenke til kommentar
http://www.kampanje.com/medier/article165437.ece

 

ååå som jeg gleder meg til det starter. Sier jo litt når de vil sende et eget program om kun klarsynte!

 

Jeg har hørt at de kommer til å kjøre en del tester for å finne den beste klarsynte.

 

Håper dere tar dere tid til å sjekke det ut skeptikere =)

 

Det er ikke så rart at de velger å spinne videre på dette, i og med at Åndenes Makt er et av TVNorges desidert mest sette programmer.

 

Hvis programmet er ment å få "skeptikerne til å tvile", slik Tom hevder, vil de forhåpentligvis gjøre annet enn å lage spekulative programmer blottet for rasjonell, kritisk røst. Og nei - at programleder og produksjonscrew ikke klarer å finne naturlige forklaringer på ting, betyr ikke at de ikke finnes. Hverken Tom Strømnæss eller andre TV-arbeidere er skikket til å vurdere dette objektivt.

 

De kunne jo eksempelvis ha et panel av rasjonalister til å vurdere opptrednene, men det bryter vel kanskje med et programkonsept som er laget for å overbevise skeptikere...?

 

Med forbehold om at jeg ikke har sett programmet ennå.

Endret av Zabulon
Lenke til kommentar

Jeg har sett nok av videoer med Mr. Randi til at jeg er overbevist om at slike klarsynte og andre humbuggere er nettopp det, humbuggere og juksemakere. Ingen av de som har stilt opp for å testes har bestått. Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor folk utsetter seg selv for slike ting. Altså, du vet at du er en juksemaker; hvorfor i alle dager stiller du opp for å bevise at du er noe annet? Svaret på dette må jo være at man faktisk tror at man har overnaturlige evner. Når det så bevises at man ikke besitter evner som er utover det som burde forventes, må man ikke da regnes som gal eller sinnsforvirret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...