Gå til innhold

Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk litt lyst til å blåse liv i denne igjen etter dagens episode av åndenes makt. Jeg liker programmet, selv om jeg stiller spørsmål til dets troverdighet flere ganger. Det var tydelig at det skjedde merkelige ting i denne barnebutikken, men hvorfor settes det ikke opp kameraer som overvåker butikken hver natt i en uke feks? hvis klærne virkelig flyr ut av hyllene, så må det da være av interesse å få det på tape??

 

*edited

Endret av MaxXRebo
Lenke til kommentar
Fikk litt lyst til å blåse liv i denne igjen etter dagens episode av åndenes makt. Jeg liker programmet, selv om jeg stiller spørsmål til dets troverdighet flere ganger. Det var tydelig at det skjedde merkelige ting i denne barnebutikken, men hvorfor settes det ikke opp kameraer som overvåker butikken hver natt i en uke feks? hvis klærne virkelig flyr ut av hyllene, så må det da være av interesse å få det på tape??

 

*edited

 

Årsaken til at dette ikke blir gjort er at det ville bevist at alt er bare tull. Jeg så ikke programmet, men jeg føler meg ganske sikker på at det som eventuelt foregikk kan forklares uten å ty til spøkelser, ånder eller demoner.

Lenke til kommentar

Hvis hele Åndenes makt crewet vet at alt er tull, og de iscenesetter alt med manus og greier, da er det mektig dårlig utført av dem. Det samme gjelder den klarsynte. Hvis hun får betalt, bare for å komme med masse bullshit, da hadde hun søren meg dratt ting lenger for å få det spennende.

 

Hvis noen så kommer med et argument om at grunnen til dette, er fordi de prøver å gjøre serien så troverdig som mulig ved å ikke vise ekstreme ting, så holdet ikke det argumentet. Fordi over 90% av forumet tror ikke på Åndenes makt, og dermed har de tydeligvis ikke gjort serien særlig troverdig ved å "dempe" det ekstreme.

Lenke til kommentar

Folk kommer og sier at det ikke er "dokumentert" angående Bell Witch-hendelsen. Men problemet er heller at det ER dokumentert at mennesker i den familien og det området ble plaget av noe som tilsynslatende var en usynlig kraft som deltok i fysiske handlinger. Dette tok jeg fra "About the Unexplained", som er en britisk bok fra 70-tallet.

 

Det som også er sannheten er vel at forskere og vitenskapsmenn ennå ikke har funnet en forklaring på hvorfor Bell familien faktisk ble plaget. Når man idag drar til området og f. eks prøver å ta et foto, viser det seg å være vanskelig å ta et fotografi, og fotografiet blir som regel preget av støy. Dette kan det såklart være en naturlig forklaring til, men forskere og vitenskapsmenn har vært tilstede, målt og funnet ut at det ikke var noen naturlig årsak til hendelsen.

 

Man kan også høre mennesker snakke og babyer gråte, når det ikke er noen i området. Dette hørte også Bell familien før de begynte å bli plaget.

Endret av Slu
Lenke til kommentar
Det som også er sannheten er vel at forskere og vitenskapsmenn ennå ikke har funnet en forklaring på hvorfor Bell familien faktisk ble plaget.

 

Det har vært fint lite forskning på legenden om Bell Witch.

 

Når man idag drar til området og f. eks prøver å ta et foto, viser det seg å være vanskelig å ta et fotografi, og fotografiet blir som regel preget av støy. Dette kan det såklart være en naturlig forklaring til, men forskere og vitenskapsmenn har vært tilstede, målt og funnet ut at det ikke var noen naturlig årsak til hendelsen.

 

Javel. Kan du så referere til disse forskerne eller noen artikler de har skrevet? Kan man få se noen bilder de har forsøkt å ta? Hvilke forskningsinstitusjoner representerer de?

 

Man kan også høre mennesker snakke og babyer gråte, når det ikke er noen i området. Dette hørte også Bell familien før de begynte å bli plaget.

 

Du har litt lett for å svelge ting du leser ukritisk.

 

For en litt mer nyansert fremstilling, se denne siden.

Endret av Zabulon
Lenke til kommentar

"Hundreds of poltergeists have been reported over two millennia. Science accepts its existence, although it does not have an explanation for it."

 

Jeg foreslår kort sagt at dere tar dere en tur til Tennessee og til Adams der hendelsen skjedde. Personlig har jeg opplevd mye rart.

 

Ps: på denne tiden var jeg like skeptisk som dere angående overnaturlige ting.

 

Da jeg kom på jobb en sen vinterdag, var jeg den første som kom. Jeg låste opp døra, gikk inn og videre til kontoret mitt. Huset hadde vært et gammelt pleiehjem for mennesker med Celebral Parese og lignende. Jeg satt meg ned og begynte raskt å skrive, mens jeg slurket i meg litt kaffe for å bli litt mer våken. Det var en ennå èn time til de andre kom, og derfor gikk jeg inn til stuen, som nå var et konferanserom. Plutselig begynte stolene ved langbordet å dra seg fram og tilbake. Jeg stoppet opp, ble likblek og gikk nærmere for å se hva som skjedde, naturligvis. Stolene ble dratt fram og tilbake konstant, og jeg lurte jo naturligvis om det hadde rablet for meg.

Jeg gikk inn i kontoret og fortsatte arbeidet mitt, da jeg bare trodde at det var hodet mitt som spilte meg et puss.

Men jeg greide ikke å la være å sjekke saken videre, da jeg også ennå hørte lyder fra stolene. Jeg gikk inn i konferanserommet og stolene stod stille for et øyeblikk, før hele hendelsen skjedde om igjen. Jeg ble dritredd, løp ut og slutta på den jobben snarest. Heldigvis fikk jeg en annen jobb rett etter, men det er en annen sak.

 

I ettertid er jeg sikker på at det ikke er noen naturlig forklaring, men jeg er alltids åpen for forslag om hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Vel. Jeg fant den setningen som Zabulon ga meg...

Mangler det noen ord der? For om du snakker om siden han nettopp linket til vil jeg heller sitert dette: "My opinion (which I consider based on REAL facts) is that no scientific evidence of paranormal phenomenon exists."

 

Red.: Fant kilden din. Den var ikke det smule vitenskapelig.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
"Hundreds of poltergeists have been reported over two millennia. Science accepts its existence, although it does not have an explanation for it."

 

Sitatfusk!

 

Neste gang du skal sitere noen, ta med hele sitatet. Du tar dette helt ut av kontekst, og utelater den siste avgjørende setningen. Sitatet er som følger:

 

"Hundreds of poltergeists have been reported over two millennia. Science accepts its existence, although it does not have an explanation for it, due in part to obfuscation by paranormalists. All parties agree about the agent. The primary disagreement is - science does not accept psychokenisis. It accepts psychosis."

 

Det gir sitatet en litt annen betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...