Gå til innhold

Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På hvilken måte kunne du hatt seieren inne?

 

Ingen svarte på mange dager, så jeg trodde ikke at noen hadde svar på det jeg skrev. Dermed tenkte jeg at vi kanskje vant diskusjonen ved å poste et innlegg som ingen av skeptikerne kunne svare på.

 

Men du trenger ikke være så seriøs hele tiden da Cocke :p Var mest ment som en spøk mot Slu, som kommer med mye rart.

 

Du har jo bare gjentatt deg selv "dette går ikke ann å fake"-posting siden du begynte.

 

Dere spør oss hva som kan bevise at disse overnaturlige tingene virkelig skjer. Du er enig i at det er det dere lurer på ikke sant?

 

Ja, og da kommer jeg med forskjellig forslag på ting som f.eks kanskje kan "bevise" at åndenes makt ikke er bullshit. Er det så vanskelig?

Lenke til kommentar
Du har jo bare gjentatt deg selv "dette går ikke ann å fake"-posting siden du begynte.

 

Dere spør oss hva som kan bevise at disse overnaturlige tingene virkelig skjer. Du er enig i at det er det dere lurer på ikke sant?

 

Ja, og da kommer jeg med forskjellig forslag på ting som f.eks kanskje kan "bevise" at åndenes makt ikke er bullshit. Er det så vanskelig?

Ja, vi lurer på hva som får dere til å tro hva som skjer. Igjen, INGENTING er fanget på bilder/film overhodet, kun små lysskygger som like gjerne kan være en hun om du vil at det skal være en hund. Jeg har lenket til wikipedia som artikkel om CO-forgiftning, og har det vært noe som helst snakk om det blandt dere troende? Eller avfeier dere det fordi "dere vet h va dere har sett"?

Jeg lurer på hvordan dere kan tro på noe uten noen som helst form for beviser.

 

Coca Cola lages av gremlings, motbevis det, eller så er det sant.

 

Og grunnen til atj eg ikke gidder å svare på deg som regel er fordi du sier det samme om igjen, og om igjen, som fører til at jeg sier det samme om igjen og om igjen så blir du skuffa og sier jeg vrir og vrenger på alt. Det gidder jeg ikke.

 

Jeg venter enda på et holdbart bevis på en overnaturlig eksistens og velger å tro at det ikke finnes inntil det bevises.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Åndenes makt er så fake, hver eneste gang bruker de, de samme midlene for å få seerne på deres side. Det programme irreterer meg, og det går selvfølgelig på TvNorge, hadde det gått på NRK1 ville det vært mer troverdig. Men NRK kommer aldri til å sende det, fordi det ikke er sant.. : / Er en grunn til at det går på utroverdige kanaler, som sender alt mulig annet søppel som BigBrother og 71c Nord, Nanny 911..

Endret av Nautique
Lenke til kommentar
Ja, vi lurer på hva som får dere til å tro hva som skjer.

 

Når du skriver det der, så er ikke du akkurat åpen for andres meninger om det vi snakker om i denne debatten. Du sier med dette at vi skal prøve å finne ut hvorfor vi er helt koko i hodet, istedet for å eventuelt finne ut hva de overnaturlige tingene skyldes. Du kan ikke tenke sånn! Hvordan skal man da prøve å bevise noe du ikke tror på? Er det slik at alle må høre på deg, fordi du vet hva som finnes og ikke finnes?

 

Igjen, INGENTING er fanget på bilder/film overhodet, kun små lysskygger som like gjerne kan være en hun om du vil at det skal være en hund.

 

Du trenger ikke å fortelle meg det. Jeg har ikke nevnt noe om ånder som er fanget på film.

 

Jeg har lenket til wikipedia som artikkel om CO-forgiftning, og har det vært noe som helst snakk om det blandt dere troende?

Jeg lurer på hvordan dere kan tro på noe uten noen som helst form for beviser.

 

Ingenting beviser noe 100% Chokke. Det er vi selv som velger hva som kan være bevis eller ikke. Jeg velger å bruke vitner i familien som bevis. Jeg velger å tro på familen min. Greit om ikke du gjør det.

 

Nei, jeg har ikke vært inne på artikkelen din Chokke.

 

Coca Cola lages av gremlings, motbevis det, eller så er det sant.

 

Lille Chokke da. Du må jo vite at gremlings ikke finnes. Ingen har greid å fange opp levende gremlings på film, så det kan ikke være sant!

 

Og grunnen til atj eg ikke gidder å svare på deg som regel er fordi du sier det samme om igjen, og om igjen, som fører til at jeg sier det samme om igjen og om igjen så blir du skuffa og sier jeg vrir og vrenger på alt. Det gidder jeg ikke.

 

Nope. Og det kan du ikke bevise før du har limt inn alle innleggene mine i denne debatten og forklart hvor jeg repeterer det samme hele tiden.

 

Jeg venter enda på et holdbart bevis på en overnaturlig eksistens og velger å tro at det ikke finnes inntil det bevises.

Den er grei. Bare ikke si at du vet hva som er sant og ikke sant, så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Ja, vi lurer på hva som får dere til å tro hva som skjer.

 

Når du skriver det der, så er ikke du akkurat åpen for andres meninger om det vi snakker om i denne debatten. Du sier med dette at vi skal prøve å finne ut hvorfor vi er helt koko i hodet, istedet for å eventuelt finne ut hva de overnaturlige tingene skyldes. Du kan ikke tenke sånn! Hvordan skal man da prøve å bevise noe du ikke tror på? Er det slik at alle må høre på deg, fordi du vet hva som finnes og ikke finnes?

Snakker om å skyte seg selv i foten. Det man bør gjøre er å finne hvilke naturlige årsaker hendelsen kan ha.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Når du skriver det der, så er ikke du akkurat åpen for andres meninger om det vi snakker om i denne debatten. Du sier med dette at vi skal prøve å finne ut hvorfor vi er helt koko i hodet, istedet for å eventuelt finne ut hva de overnaturlige tingene skyldes. Du kan ikke tenke sånn! Hvordan skal man da prøve å bevise noe du ikke tror på? Er det slik at alle må høre på deg, fordi du vet hva som finnes og ikke finnes?

Snakker om å skyte seg selv i foten. Det man bør gjøre er å finne hvilke naturlige årsaker hendelsen kan ha.

 

Var det jeg mente. Sorry. Fortsatt litt sløv fra das partey yesterday.

Lenke til kommentar
Når du skriver det der, så er ikke du akkurat åpen for andres meninger om det vi snakker om i denne debatten. Du sier med dette at vi skal prøve å finne ut hvorfor vi er helt koko i hodet, istedet for å eventuelt finne ut hva de overnaturlige tingene skyldes. Du kan ikke tenke sånn! Hvordan skal man da prøve å bevise noe du ikke tror på? Er det slik at alle må høre på deg, fordi du vet hva som finnes og ikke finnes?

Ikke tilegn meg ting jeg ikke har sagt. Det jeg prøvde å si, jeg lurer på hvorfor dere setter en vilje til en forklaring til fenomer dere ikke kan forklare.

Du trenger ikke å fortelle meg det. Jeg har ikke nevnt noe om ånder som er fanget på film.
Har ikke sagt det heller.

 

Ingenting beviser noe 100% Chokke. Det er vi selv som velger hva som kan være bevis eller ikke. Jeg velger å bruke vitner i familien som bevis. Jeg velger å tro på familen min. Greit om ikke du gjør det.

 

Nei, jeg har ikke vært inne på artikkelen din Chokke.

Åh herre. Du kommer med påstander og bevisst unngår å lese motparten sine lenker? Jada, da er det jo lett å holde seg saklig.

 

Lille Chokke da. Du må jo vite at gremlings ikke finnes. Ingen har greid å fange opp levende gremlings på film, så det kan ikke være sant!
Gremling finnes, er fanget på film 2 ganger. Gremligns 1 og 2
Nope. Og det kan du ikke bevise før du har limt inn alle innleggene mine i denne debatten og forklart hvor jeg repeterer det samme hele tiden.
På en generell basis.

 

Den er grei. Bare ikke si at du vet hva som er sant og ikke sant, så er jeg fornøyd.

 

Sier ikke det, men jeg fremstiller min mening ang. saken og baserer påstandene mine på logikk.

 

;)

 

 

(jada, rot i siteringa)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på spøkelser. Mest av alt fordi jeg vet at hodet mitt lager syke, syke bilder av mørke trær eller busker når jeg er redd. En gang da jeg sto opp fordi jeg hørte knirkelyder fra trappa, snorket noen i naborommet kjempehøyt akkurat i det jeg tittet ned trappa. Jeg hadde akkurat sett "the grudge" og greier. skvatt som faen. Men det ble bare virkelig og skummelt fordi jeg laget et bilde av "noe" i trappa i mitt eget hode. Litt sånn kan det være med spøkelser.

Lenke til kommentar

Til Andyax: Seier? Hvilken seier? Alt jeg ser her er en massiv stillingskrig som ikke beveger seg en eneste centimeter. Og jeg kommer med mye rart? Det gjør ikke du?

Du kommer jo hele tiden og gjentar deg selv med at den jævla dusteserien din er sann og at de faktisk snakker sant der? Det er bare en flopp for å tjene penger.

 

Ja, Grasulf. Fantasien spiller puss. Mer enn man tror. Men det er i mange tilfeller at det ikke er fantasien som spiller deg et puss. Var det fantasien min som fikk alle stolene til å bevege seg rundt omkring i konferanserommet? For farao, nei!

Endret av Slu
Lenke til kommentar
Du kommer jo hele tiden og gjentar deg selv med at den jævla dusteserien din er sann
Så nå, ingen grunn til å slenge dritt til hverandre :)

 

Det FINNES mer mellom himmel og jord en vi er klar over, rett og slett fordi man finner ut/beviser nye ting hele tiden. Men om spøkelser/gjenferd er et av dem, er og forblir et ubesvart spørsmål. Så lenge ingen kan bevise det ene eller det andre, så stiller jeg meg nøytral til akkurat det spørsmålet.

 

Men hvem vet... har hørt historier fra venner og familie jeg stoler på, på ting jeg ihvertfall ikke kan forklare. Da er det uforklarlig... men om det er unaturlig av den grunn, er jo en annen sak.

 

Mine foreldre opplevde en ting samtidig på en vei en gang. En stor lastebil som plutselig forsvant. Den lastebilen gjorde at faren min senket farten, og unngikk av den grunn å kjøre på en syklist som hadde forvillet seg litt langt ut i veien i en sving. Uforklarlig, men unaturlig?

Lenke til kommentar
"også fikk jeg en tyrkisk pepper kastet i pannen på meg"

 

Ser nå på åndenes makt, og denne episoden må vel være den aller mest morsommeste episoden hittil. Skjønner ikke hvorfor de vil være med på dette. hmm

Takk for påminnelsen :wee:

 

"Det underlige er at Katrina ikke hadde satt dem der :D "

 

 

Jaaah, det var jo spennende. Såklart må det være noe, åndenes makt har jo vært på besøk!

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg tror på spøkelser eller ikke. Ingen har bevist at de ikke finnes. Det skjedde nettop noe litt rart her i huset nå. Jeg var på vei ned på vaskerommet i kjelleren. Når jeg kommer ned hører jeg en lyd som om en lysbryter ble slått av og på. Så ser jeg bort på bryteren som styrer varmekablene i gulvet og ser at den går opp og ned. Når jeg prøver å ta varmekablene av og på selv er det tungt nok til at det ville skjedd av seg selv. Veldig rart det der, men akkurat dette tror jeg det kan være en logisk forklaring på.

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...