Gå til innhold

Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hei! Sikkert vært oppe før, men jeg tenkte jeg skulle spørre her jeg :) Tror dere på spøkelser og slik? Jeg tror "litt" på det, men er ikke heelt keen på og se dem, de er ekle :cry:

 

Programmer du kan se på for hva jeg mener

*A Haunting på Discovery Channel og Youtube

*Åndenes makt

*Døde husgjester (Dead tenants) på Discovery Channel!

Det er de jeg kom på i farten, men de er så skumle, hva synes dere? tror dere på dem? :dribble:

EDIT: bruk også WWW.PARANORMAL.NO

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Sikkert vært oppe før, men jeg tenkte jeg skulle spørre her jeg :) Tror dere på spøkelser og slik? Jeg tror "litt" på det, men er ikke heelt keen på og se dem, de er ekle :cry:

 

Programmer du kan se på for hva jeg mener

*A Haunting på Discovery Channel

*Åndenes makt

 

Det er de jeg kom på i farten, men de er så skumle, hva synes dere? tror dere på dem? :dribble:

9375409[/snapback]

 

 

JA ! Selv har jeg hatt en creepy opplevelse som jeg ikke helt kan forklare.. klarer ikke helt bestemme meg om det var en unaturlig opplevelse eller om det finnes en naturlig forklaring på det.

 

På den ene siden synes jeg det er rart at mennesker ( og dyr ) kan " gå " igjen , vi er kun pattedyr allesammen.. hva er det som gjør oss så spesielle slik at vi kan " henge " igjen i den kjødelige verden etter at vi er døde ? Er det slik at døden faktisk ikke er slutten på alt og at det finnes en åndeverden ?

 

På den andre siden så er det litt spennende å tenke på at det finnes uforklarlige ting som skjer rundt oss og gjør det litt spennende ;) Hva skjer når vi dør ? blir våre sjeler forent i en gedigen åndesuppe på den " andre siden " ?

 

Hadde vært veldig kult om noen hadde linker til seriøse sider der dette blir forsket på :) Vet at det finnes endel seriøse parapsykologer der ute.. men har de noen form for dokumentasjon som kan leses på nettet ?

Lenke til kommentar
Tror ikke på det. Det strider mot naturen.

9375750[/snapback]

 

Dette kan du si 100% sikkert ? Bevis takk ! En ting er at du ikke TROR på det , men du VET ikke ?

 

Og hvorfor strider det imot naturen ? tenk om naturen er laget slik at vi går over til en annen dimensjon når vi dør ?

Lenke til kommentar

I nabohuset vårt skal det visstnok spøke. Ei dame som går igjen og rydder om natta. Smeller i skapdører, lukker igjen en kjellerdør, som skal litt til for å få lukket osv...

De har hatt svaksynte eller hva de nå kalles på besøk, og en så en kar som gikk igjen, men to andre svaksynte så ei gammel dame, og hadde nogenlunde samme historie.

Visstnok. Og har pratet med to eiere av huset, som sier det samme.

Åndenes makt, ville også filme der, men fikk ikke lov, av hensyn til minstemann i huset.

 

Men jeg tror ikke på noe spøkelser eller annet lignendes tull.

Alt har en logisk forklaring. f. eks at alle som har opplevd noe overnaturlig i nabohuset våres ikke har vert helt godt bevart.

Lenke til kommentar

Jeg tror på spøkelser, fordi jeg har også sett et. Det startet en gang da...

 

 

 

 

Neida, jeg tror ikke på slikt, helt latterlig å se på Åndenes Makt, det var et par som kom på tv der, de hadde hørt mystiske lyder på doet om natten. Åndenes Makt folkene dro ned og hadde en sak der, og så kom lydene mens de var i rommet, joda det var rør i veggen som det var noe feil med.

 

Ellers så har jeg hørt ganske mye rart i huset, blandet med trekk så kan man godt tro at det er et spøkelse.

 

Vil gjerne høre om opplevelser om hvorfor de tror på det, er det fordi du har sett et skummelt program og har blitt skremt hjemme at du tror på slikt, eller har du hatt et teselskap med et spøkelse?

Lenke til kommentar
Jeg tror på spøkelser, fordi jeg har også sett et. Det startet en gang da...

 

 

 

 

Neida, jeg tror ikke på slikt, helt latterlig å se på Åndenes Makt, det var et par som kom på tv der, de hadde hørt mystiske lyder på doet om natten. Åndenes Makt folkene dro ned og hadde en sak der, og så kom lydene mens de var i rommet, joda det var rør i veggen som det var noe feil med.

 

Ellers så har jeg hørt ganske mye rart i huset, blandet med trekk så kan man godt tro at det er et spøkelse.

 

Vil gjerne høre om opplevelser om hvorfor de tror på det, er det fordi du har sett et skummelt program og har blitt skremt hjemme at du tror på slikt, eller har du hatt et teselskap med et spøkelse?

9376143[/snapback]

 

Greit nok at du ikke tror på slike fenomener, men det vil ikke si at opplevelsene andre har hatt er mindre virkelige.

På vilket grunnlag kan du si at alt som foregår skyldes dårlige rør eller vinden som blåser igjennom en sprekk i veggen ?

 

Mange som har opplevd dette har levd med dette i flere mnd/år og de har nok helt sikkert sjekket alle mulige ting først.

 

Så klart at det i noen tilfeller finnes personer som blir påvirket eller overdriver noe som er helt naturlig , men det betyr ikke at andre har opplevelser som ikke kan forklares.

Lenke til kommentar
Greit nok at du ikke tror på slike fenomener, men det vil ikke si at opplevelsene andre har hatt er mindre virkelige.

På vilket grunnlag kan du si at alt som foregår skyldes dårlige rør eller vinden som blåser igjennom en sprekk i veggen ?

 

Mange som har opplevd dette har levd med dette i flere mnd/år og de har nok helt sikkert sjekket alle mulige ting først.

 

Så klart at det i noen tilfeller finnes personer som blir påvirket eller overdriver noe som er helt naturlig , men det betyr ikke at andre har opplevelser som ikke kan forklares.

9376178[/snapback]

De har nok ikke sjekket opp alt, siden de ikke har funnet ut hva det er...

Lenke til kommentar
*snip*

 

Greit nok at du ikke tror på slike fenomener, men det vil ikke si at opplevelsene andre har hatt er mindre virkelige.

På vilket grunnlag kan du si at alt som foregår skyldes dårlige rør eller vinden som blåser igjennom en sprekk i veggen ?

 

Mange som har opplevd dette har levd med dette i flere mnd/år og de har nok helt sikkert sjekket alle mulige ting først.

 

Så klart at det i noen tilfeller finnes personer som blir påvirket eller overdriver noe som er helt naturlig , men det betyr ikke at andre har opplevelser som ikke kan forklares.

9376178[/snapback]

 

Skulle gjerne besøkt et av de husene der det faktisk skjer noe som det er mulig å oppleve.

 

Det mange ikke forstår er at hus lager lyder, med træet som utvider og trekker seg sammen. Så finnes det rotter som kan lage skrapelyder, det opplever jeg faktisk hver natt nesten, små skrapelyder et eller annet sted under golvet, har ikke orket å lete så mye. Har ikke særlig utdanning innen "hus", så kan ikke si hva slags lyder som kan komme fra et hus.

 

Så har vi de med vill fantasi, som med en gang de hører noe så har de lagd seg en mening om hva det var, selvsagt tenker de på det skumleste som finnes. Det kan godt hende at de prøver å finne ut hva som er feil, men de forstår bare ikke hva som er feil, det betyr ikke at de har prøvd alt mulig som kan være feil med huset.

Lenke til kommentar
Greit nok at du ikke tror på slike fenomener, men det vil ikke si at opplevelsene andre har hatt er mindre virkelige.

På vilket grunnlag kan du si at alt som foregår skyldes dårlige rør eller vinden som blåser igjennom en sprekk i veggen ?

 

Mange som har opplevd dette har levd med dette i flere mnd/år og de har nok helt sikkert sjekket alle mulige ting først.

 

Så klart at det i noen tilfeller finnes personer som blir påvirket eller overdriver noe som er helt naturlig , men det betyr ikke at andre har opplevelser som ikke kan forklares.

9376178[/snapback]

De har nok ikke sjekket opp alt, siden de ikke har funnet ut hva det er...

9376229[/snapback]

 

Altså er fenomenet uforklarlig ;)

Lenke til kommentar

Søndag kveld, klokka var rundt 22. Jeg ligger i senga mi og koser meg med boken min. Plutselig hører jeg noen lyder fra stuen. Går for å sjekke. Ingenting. Fugleburet er dekket over og ingen lyd fra ham. Alt er mørkt. Går tilbake til sengen og fortsetter å lese. Så, lyden av en dør som slår. Spretter opp og sjekker. Hadde glemt baderomsvinduet åpent. Tilbake til lesingen. Dypt konsentrert i handlingen, blir lesingen brutt atter en gang. Krafsing ovenfra. Beveger seg rundt. Så stoppet den. Etter noen minutter krafset deg igjen. Rett ovenfor meg. Skjønte at i kveld er det ingen ro for meg. La fra meg boken og la meg til å sove mens mine siste tanker gikk til: "Faen heller, har vi fått mus igjen nå?!"

Lenke til kommentar
Altså er fenomenet uforklarlig ;)

9376237[/snapback]

Så hvis bilen min (sett at jeg hadde en) Begynner å gjøre noe den ikke pleier, og jeg ikke greier å finne feilen, så er det noe overnaturlig som skjer?

9376242[/snapback]

 

Nei , men for deg så er det uforklarlig.. sa ikke overnaturlig jeg.

 

 

Du vet hva som skjer/har skjedd.. men du har ikke noen forklaring på hvorfor det skjer/skjedde.

 

Akkurat som om når du sitter i stuen din og hører noen gå i andre etasje og du VET at du er alene hjemme. Du er klar over at noe har skjedd men du har ikke noe forklaring på hva som skjedde.

 

Uforklarlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...