V-by Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) 19. Bor hjemme. Skal jeg flytte ut, må jeg enten flytte utenbys for å få borteboer stipend, som da er uaktuelt pga lærlingeplass her. Kan dog også flytte på landet (nermere læreplassen), men det er også uaktuelt. Borteboer stipendet er også nødvendig for at jeg skal kunne bo hjemmefra. Skal jeg bo billig, må jeg bo utenfor byen, og med den tåpelige kollektivtrafikken her, så må jeg også ha en bil. Så jeg kommer nok til å bo hjemme, til jeg finner ut at jeg må ut av byen for å studere elns. Endret 27. august 2007 av V-by Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Jeg er 21 år, og har prøvd flere boformer. Da jeg var 18 flyttet jeg hjemmefra i 2 måneder. Så måtte plutselig han jeg delte hus med i Militæret (vi hadde stort hus ), så jeg flyttet hjem igjen. 3 måneder senere flyttet jeg på hybel sammen med en annen kompis. Den hadde vi i halvannet år. Så fant jeg ut at det var ikke noe vits i å ha en leilighet jeg ikke bodde i (siden jeg skulle til Afghanistan i 6 måneder), så jeg flyttet hjem til mor igjen. Jeg kom tilbake i Januar i år, og har vært på utallige visninger siden det. Midt i Juli fant vi ut at det greieste for nå var å bygge leilighet i låven (det er faktisk helt genialt) siden vi skulle bygge den om til verksted uansett. Jeg kommer da til å bo 50 meter unna foreldrene mine, men allikevel bo for meg selv. Genialt for en som studerer Ferdig middag klokka 5 helt gratis er så sinnsykt mye verdt når jeg skal prøve å spare litt penger for å en gang kjøpe hus selv Men det er nevnt tidligere i tråden. Man flytter ut når man har råd, og jeg mener nå at det ikke er noe vits i å gjøre noe halvveis når man først skal gjøre det. Å leie leilighet er som å kaste penger ut i lufta hvis man har muligheten til å bo hjemme uten at det er en dårlig deal for deg eller foreldrene dine. Lenke til kommentar
Namek Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Er 16, og bor hjemme.. Tror egentlig at jeg kommer til å bo hjemme så lenge som mulig.. Er ikke noe galt i gratis mat og tak over hodet.. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Jeg kommer da til å bo 50 meter unna foreldrene mine, men allikevel bo for meg selv. Genialt for en som studerer Ferdig middag klokka 5 helt gratis er så sinnsykt mye verdt når jeg skal prøve å spare litt penger for å en gang kjøpe hus selv Men det er nevnt tidligere i tråden. Man flytter ut når man har råd, og jeg mener nå at det ikke er noe vits i å gjøre noe halvveis når man først skal gjøre det. Å leie leilighet er som å kaste penger ut i lufta hvis man har muligheten til å bo hjemme uten at det er en dårlig deal for deg eller foreldrene dine. 9369196[/snapback] Bor selv i gå-avstand, og det er helt fantastisk å bare kunne møte opp på kjempemiddag når man føler for det. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 flyttet ut på hybel når jeg var 15 , vgs'en jeg skulle gå lå akkurat utenfor 4mils grensa , ble kasta ut fra hybelhuset etter 10 mnd , så da var det hjem i noen måneder før jeg dro sørover på fhs , ble der hele skoleårdet , flytta hjem i 6 mnd før jeg bytta vgs sørover igjenn , og etter det ble jeg her nede , men jeg var oppe i 1 år , men leide da et hus av faderen så etter at jeg var ferdig med 10'ende klasse har jeg ikke bod hjemme i lengre perioder . nå eier jeg leilighet i stv sentrum og kan ikke si at jeg angrer på at jeg flytta ut tilgi Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Some people do remarkably well, you can't get around it... Stilig det med folk som flytter når de er 15, er ikke verst det! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 nei det har jeg all respekt for... hadde aldri klart det Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Jeg flyttet ut for litt over en uke siden nå, er ikke å annbefale uten å vite hvordan en vaskemaskin fungerer Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Er 22, flytta ut da jeg var 16. Eller, jeg kasta ut muttern og tok over leiligheten hennes, det er vel egentlig mer riktig. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg er 20, og har bodd hjemmefra siden jeg var 14 år gammel. Joda, internat teller vel ikke, men fra jeg var 16 bodde jeg på hybel i Oslo. Nå bor jeg sammen med kjæresten min etter å ha bodd alene i ett år. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Er 16 år og har ikke flytta ut enda Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 er 19, flytta bort da jeg var 17, flytta hjem for et par måneder siden. Lærlinglønn er ikke akkurat noe å leve på.. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Er 19 år, bor hjemme. Begynner som automatikerlærling i nordsjøen om ikke så lenge, så har ingen planer om å flytte ut enda.. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Jeg er 26 år. Har bodd alene siden jeg var 18 år. Anbefales. Edit: Dvs. Har bodd sammen med ei venninne i 2 år og kjæreste i 3 år. Endret 28. august 2007 av Mirann Lenke til kommentar
Avaldia Skrevet 21. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg er 16 år nå, men jeg flytta ut da jeg ennå var 15. Jeg er for det meste i leiligheten, men det hender av og til at jeg er hos foreldrene i ferier o.l. Bor sammen med en kompis nå. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 21. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2008 Flytta heimanfrå då eg var 19, til eigt einebolig. Det var i gangavstand frå foreldrene mine, så det var ein akseptabelt behageleg overgang. (Middag, klesvask osv.) Før den tid, hadde eg gått på internatskule i 2 år, så eg var relativt kjend med det å klara seg litt sjølv. Huset eg åtte er no selt, og overskuddet forsvann kjappare enn eg såg for meg. Bur no i kjellerleilighet med sambuar og to små, og slit fælt med å ordna nok finansar til at me kan kjøpa hus igjen. Krossar fingrane for ei lita renteauke, slik at husprisane i området går frå stagnasjon til reduksjon, asap. Men, kort fortalt, kom deg ut om du kjenner deg klar. Eg har berre gode erfaringar. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 21. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2008 wtf?? Er jeg den yngste på forumet?? 13år og har ingen planer om å flytte ut. (logisk) Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg er 12 og bor i egen leilighet uten varmtvann. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 21. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2008 Ich bin achtung jahre alt. Lever hjemme, enn så lenge. Det kommer snart til å endre seg, dog. Ut i livet, shit. Lenke til kommentar
Matsibooy Skrevet 21. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2008 15, lyst å flytte til utlandet når jeg blir 20-23 år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå