Gå til innhold

Hvor gammel er dere, og har dere flyttet ut?


*Magnus*

Anbefalte innlegg

19. Bor hjemme.

Skal jeg flytte ut, må jeg enten flytte utenbys for å få borteboer stipend, som da er uaktuelt pga lærlingeplass her. Kan dog også flytte på landet (nermere læreplassen), men det er også uaktuelt.

 

Borteboer stipendet er også nødvendig for at jeg skal kunne bo hjemmefra.

Skal jeg bo billig, må jeg bo utenfor byen, og med den tåpelige kollektivtrafikken her, så må jeg også ha en bil.

 

Så jeg kommer nok til å bo hjemme, til jeg finner ut at jeg må ut av byen for å studere elns.

Endret av V-by
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 21 år, og har prøvd flere boformer.

 

Da jeg var 18 flyttet jeg hjemmefra i 2 måneder. Så måtte plutselig han jeg delte hus med i Militæret (vi hadde stort hus :) ), så jeg flyttet hjem igjen.

3 måneder senere flyttet jeg på hybel sammen med en annen kompis. Den hadde vi i halvannet år. Så fant jeg ut at det var ikke noe vits i å ha en leilighet jeg ikke bodde i (siden jeg skulle til Afghanistan i 6 måneder), så jeg flyttet hjem til mor igjen.

 

Jeg kom tilbake i Januar i år, og har vært på utallige visninger siden det. Midt i Juli fant vi ut at det greieste for nå var å bygge leilighet i låven (det er faktisk helt genialt) siden vi skulle bygge den om til verksted uansett.

 

Jeg kommer da til å bo 50 meter unna foreldrene mine, men allikevel bo for meg selv. Genialt for en som studerer :) Ferdig middag klokka 5 helt gratis er så sinnsykt mye verdt når jeg skal prøve å spare litt penger for å en gang kjøpe hus selv :)

 

Men det er nevnt tidligere i tråden. Man flytter ut når man har råd, og jeg mener nå at det ikke er noe vits i å gjøre noe halvveis når man først skal gjøre det. Å leie leilighet er som å kaste penger ut i lufta hvis man har muligheten til å bo hjemme uten at det er en dårlig deal for deg eller foreldrene dine.

Lenke til kommentar
Jeg kommer da til å bo 50 meter unna foreldrene mine, men allikevel bo for meg selv. Genialt for en som studerer :) Ferdig middag klokka 5 helt gratis er så sinnsykt mye verdt når jeg skal prøve å spare litt penger for å en gang kjøpe hus selv :)

 

Men det er nevnt tidligere i tråden. Man flytter ut når man har råd, og jeg mener nå at det ikke er noe vits i å gjøre noe halvveis når man først skal gjøre det. Å leie leilighet er som å kaste penger ut i lufta hvis man har muligheten til å bo hjemme uten at det er en dårlig deal for deg eller foreldrene dine.

9369196[/snapback]

 

 

Bor selv i gå-avstand, og det er helt fantastisk å bare kunne møte opp på kjempemiddag når man føler for det.

Lenke til kommentar

flyttet ut på hybel når jeg var 15 , vgs'en jeg skulle gå lå akkurat utenfor 4mils grensa , ble kasta ut fra hybelhuset etter 10 mnd , så da var det hjem i noen måneder før jeg dro sørover på fhs , ble der hele skoleårdet , flytta hjem i 6 mnd før jeg bytta vgs sørover igjenn , og etter det ble jeg her nede ;) , men jeg var oppe i 1 år , men leide da et hus av faderen

 

så etter at jeg var ferdig med 10'ende klasse har jeg ikke bod hjemme i lengre perioder .

 

nå eier jeg leilighet i stv sentrum og kan ikke si at jeg angrer på at jeg flytta ut tilgi

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Flytta heimanfrå då eg var 19, til eigt einebolig. Det var i gangavstand frå foreldrene mine, så det var ein akseptabelt behageleg overgang. (Middag, klesvask osv.)

 

Før den tid, hadde eg gått på internatskule i 2 år, så eg var relativt kjend med det å klara seg litt sjølv.

 

Huset eg åtte er no selt, og overskuddet forsvann kjappare enn eg såg for meg.

Bur no i kjellerleilighet med sambuar og to små, og slit fælt med å ordna nok finansar til at me kan kjøpa hus igjen.

Krossar fingrane for ei lita renteauke, slik at husprisane i området går frå stagnasjon til reduksjon, asap.

 

Men, kort fortalt, kom deg ut om du kjenner deg klar. Eg har berre gode erfaringar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...