Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-


Anbefalte innlegg

Har dere peil på om dette Speedtouch Trådløste multimodem takler ADSL Turbo? Føler meg totalt lurt av telenor igjen, holdt meg unna dem i mange mange år før jeg tenkte jeg skulle gi dem et forsøk.. Hadde ikke telefon linje inn i leiligheten så måtte bestille det og et adsl abb.. Greit nok men selgeren nærmest nektet meg å bestille Telenor max, ville bli MYE billigere for meg å bestille telenor basic, ender med at jeg får linja idag, må betale for både bredbåndspatrulje ( som jeg absolutt ikke ville ha ), dette nye modemet, levering og telefon linje ! Jeg får ikke ADSL Turbo og må sikkert vente 4 uker før jeg får oppgradert linjen, i tillegg må jeg sannsyneligvis ha nytt modem? Så da sitter jeg på basic og vurderer kutte ut hele shiten med engang og bestille en annen leverandør..

 

Tror ikke du trenger å skifte modem. Sitter og bestiller atm, men det virker som jeg må kjøpe Thomson Spedtouch 780WLT(mulitmodem) som koster 900 spenn får å bruke turbo.

 

Sjekk denne http://privat.telenor.no/AdslHjelp/traadlostmultimodem.go for mer info.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere peil på om dette Speedtouch Trådløste multimodem takler ADSL Turbo? Føler meg totalt lurt av telenor igjen, holdt meg unna dem i mange mange år før jeg tenkte jeg skulle gi dem et forsøk.. Hadde ikke telefon linje inn i leiligheten så måtte bestille det og et adsl abb.. Greit nok men selgeren nærmest nektet meg å bestille Telenor max, ville bli MYE billigere for meg å bestille telenor basic, ender med at jeg får linja idag, må betale for både bredbåndspatrulje ( som jeg absolutt ikke ville ha ), dette nye modemet, levering og telefon linje ! Jeg får ikke ADSL Turbo og må sikkert vente 4 uker før jeg får oppgradert linjen, i tillegg må jeg sannsyneligvis ha nytt modem? Så da sitter jeg på basic og vurderer kutte ut hele shiten med engang og bestille en annen leverandør..

 

Hvis det er 546T så takler det turbo ja.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare opplyse dere om, at den hastigheten dere får oppgitt ved bestilling (ikke nødvendigvis de 16) garantert ikke stemmer når dere får bekreftelses brevet.

 

Og ved denne linjeøkningen kreves det ruter som takler det, samt at du kobles om i sentralen også. Så vær forberedt på en masse krøll! Her jeg bor er det gamle bakere som drifer sentralen. Det fungerer dårlig.

Lenke til kommentar

Det her bare viser at vi må inn med et offentlig fibernett eller tilsvarende.

 

Internett har blitt så viktig allerede 2007 at vi ikke kan sitte å se teleseskaper skal true ut de penga vi har på morkne linjer lengre. Det er rett og slett en skam.

 

Jeg ønsker nå å starte opp en gedigen kampanje, eller hva som skal til for å få pusha litt hastighet og stabilitet til folk!

Lenke til kommentar
Jeg vil bare opplyse dere om, at den hastigheten dere får oppgitt ved bestilling (ikke nødvendigvis de 16) garantert ikke stemmer når dere får bekreftelses brevet.

 

Og ved denne linjeøkningen kreves det ruter som takler det, samt at du kobles om i sentralen også. Så vær forberedt på en masse krøll! Her jeg bor er det gamle bakere som drifer sentralen. Det fungerer dårlig.

 

Så du kan garantere meg at jeg ikke sitter på de 16mbit som jeg sitter på?

Det var jo dumt for meg.

 

Jeg stiller meg også, helt på generellt grunnlag, skeptisk til din inngående kjennskap til alle entrepenørselskapene tilgjengelig samt alle ansatte og ikke minst detaljkompetansen til disse.

Lenke til kommentar

En ting er at de opplyser opptil 16, det er greit nok. Men under bestillingen på internett, vil du jo få opplyst en hastighet som du vil få. Der fikk jeg opplyst 12. Men på bekreftelsesbrevet er jeg nede i 8Mbit. Jeg kommer ikke over 6.5 i målinger heller.

 

Det jeg ville fram til, er at det burde da være litt mer sammenheng mellom hva en for opplyst og faktisk. Jeg var så dum og trodde at når jeg fikk opplyst 12 ved bestilling at da, burde jeg i alle fall motta 10. Men når jeg sjekker kapaks så er maks 9.2. Da skjønner ikke jeg helt vitsen med å opplyse om noe som ikke ser ut til å ha noe skikkelig grunnlag.

 

Bare for å ha det på det rene: Jeg har aldri trodd jeg ville få 16mbit, da jeg vet det er opptil det. Poenget var sammenhengen mellom det en får opplyst ved bestilling og det en får i bekrefftelse.

 

Uansett så får jeg mye mer hastighet pr kronen nå en før, så sånn sett er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Når du sjekker Kapaks, blir det ikke gjort en sjekk på hva trådparrene inn i ditt hus takler totalt. Det blir bare gjort et søk mot produktklassene som Telenor har fastsatt.

 

Ifølge Kapaks, skal jeg kun få 6000/600, men dette er ikke tilfelle av hva jeg totalt har mulighet for og få levert.

 

Min bedrift er Operatør Aksess, og jeg skiftet over til dem når vi fikk opp en sentral i mitt område.

 

Målt hastighet nå er 11,2Mbit / 1,2Mbit.

 

Dette vil si at sentralene ikke takler større hastighet, grunnet for høylast, eller så har de ikke oppgitt hastighet i sine produkt klasser.

Lenke til kommentar

Telefonkabelen inn til huset her ble byttet for noen år siden, et sted mellom 10-20år siden. Det har både vært en isdn linje her, samt egen analog linje en gang i tiden (hjemmkontor skilt fra hjemmetlf).

 

Denne kabelen inneholder 12Ledere (6 trådpar). Det jeg lurer på er om det da vil kunne hjelpe på å koble flere av disse for økt tversnitt, mot de 2 i dag. Dvs fra hus og fram til koblingsboks?

Lenke til kommentar
Telefonkabelen inn til huset her ble byttet for noen år siden, et sted mellom 10-20år siden. Det har både vært en isdn linje her, samt egen analog linje en gang i tiden (hjemmkontor skilt fra hjemmetlf).

 

Denne kabelen inneholder 12Ledere (6 trådpar). Det jeg lurer på er om det da vil kunne hjelpe på å koble flere av disse for økt tversnitt, mot de 2 i dag. Dvs fra hus og fram til koblingsboks?

 

Hvis kabelen i seg selv ar av normalt god stand vil det spille liten rolle, det er uansett bare ett adsl signal som skal igjennom den. I motsetning til alle de andre kablene signalet skal igjennom der kvalitetetn kan være varierende samt at flere adsl signal sendes parallelt og påvirker hverandre (støy).

Lenke til kommentar

Dere som nå har hatt det en stund, opplever dere nettet stabilt og at dere får hva dere betaler for ? jeg bare lurer for var en fyr fra Canal Digital innom her idag, ettersom vi har fått dekoder og ville selge oss 7000/3000 for 349. mente at telenor var bare noe dritt og trodde aldri vi kom til å få hva vi betalte for der.

 

så jeg ville bare høre med deres egne erfaringer for det er jo det som teller :p

 

Gjerne ta med hva dere skal få ifølge av linjeavstand osv.. :)

 

mvh

trond :)

Lenke til kommentar

Hmmm...merkelig at en fra CD sa det, Trond.

 

Selskapet (Canal Digital) er eid av Telenor og inngår i Telenors forretningsområde Telenor Broadcast.

 

Anyways,

 

Turbo gir deg den hastigheten linja klarer, alt fra 5000 til 16 000 kbps. Alle hastigheter er opptil hastighet.

 

Ang. utstyr så er det multimodemet du burde satse på, men både Zyxel og Speedtouch 546T2 er kompatibelt med ADSL2+. Er bare Speedtouch 546T2 som ikke er trådløs, men kan fortsatt brukes helt fint.

 

Kundeservice er via TelenorEksperten

Lenke til kommentar

En ting jeg reagerte på. Det er at når telenor hadde gjort en feil med linja, så måtte jeg ringe telenor eksperten. Ettersom jeg skjønte/trodde så var det feil med eget utstyr/modem osv. Ikke når de skulle sjekke linja og melde en feil..... Her var det også gjort en feil fra telenor sin side under oppgraderingen, så de 150kr det kosta skal jeg ha vekk fra telefonregniga når den kommer.

Lenke til kommentar
En ting jeg reagerte på. Det er at når telenor hadde gjort en feil med linja, så måtte jeg ringe telenor eksperten. Ettersom jeg skjønte/trodde så var det feil med eget utstyr/modem osv. Ikke når de skulle sjekke linja og melde en feil..... Her var det også gjort en feil fra telenor sin side under oppgraderingen, så de 150kr det kosta skal jeg ha vekk fra telefonregniga når den kommer.

 

Hvis du har fasttelefon hos telenor er kundeservice inkludert i prisen.

Det er bare hvis du har ADSL linje uten fasttelefon at du må ringe 820 nummeret.

Det står ikke på nettet men hvis du ringer kundeservice så får du bekreftet dette.

Lenke til kommentar
En ting jeg reagerte på. Det er at når telenor hadde gjort en feil med linja, så måtte jeg ringe telenor eksperten. Ettersom jeg skjønte/trodde så var det feil med eget utstyr/modem osv. Ikke når de skulle sjekke linja og melde en feil..... Her var det også gjort en feil fra telenor sin side under oppgraderingen, så de 150kr det kosta skal jeg ha vekk fra telefonregniga når den kommer.

 

Vel, det står vitterlig at Telenor Turbo kun gir tilgang til kundeservice via Telenoreksperten på 820 90 100. Så kan ikke se hvorfor de skal fjerne noe kostnad fra din telefonregning, uavhengig av hvem sin skyld det var at problemet oppstod. Det er jo nettopp grunnet at du må ringe en dyr kundeservice at dette abonnementet har lav pris.

Lenke til kommentar
En ting jeg reagerte på. Det er at når telenor hadde gjort en feil med linja, så måtte jeg ringe telenor eksperten. Ettersom jeg skjønte/trodde så var det feil med eget utstyr/modem osv. Ikke når de skulle sjekke linja og melde en feil..... Her var det også gjort en feil fra telenor sin side under oppgraderingen, så de 150kr det kosta skal jeg ha vekk fra telefonregniga når den kommer.

 

Hvis du har fasttelefon hos telenor er kundeservice inkludert i prisen.

Det er bare hvis du har ADSL linje uten fasttelefon at du må ringe 820 nummeret.

Det står ikke på nettet men hvis du ringer kundeservice så får du bekreftet dette.

 

Ja, men det sier seg selv, at feil utenfor din kontroll, kan de ikke belaste kunden. Om du trenger kundeservice for hjelp med modem osv, kan jeg forstå det. Men sånn det er nå er det bare for de å generere feil så du må ringe det nummeret. Det står abonnementet for deg som greier deg selv. Ja, jeg trenger ingen hjelp jeg, så lenge telenor gjør jobben sin. holder linja oppe. Fram til kontakten er deres ansvar. De kan derfor ikke belastes kunden. Det er jo også grunnen til at de belaster kunder med feil på eget utstyr om montøren finner feilen der.

 

Poenget er, at de som fikser ADSL uten problemer sjøl, og som derfor ikke har behov for kundeservice i utgangspunktet kan få det billigere. Skulle det vise seg at de trenger hjelp allikevel, så kan de da få det, mot en høyere pris. Det betyr dermed ikke at de kan belaste kunden den kostnaden for feil i deres eget nett/systemer. Det vil også tro er i strid med norsk lov.

 

De leverte ikke meg den tjenesten jeg bestilte til angitt dato, så da kan jeg ikke se at jeg skal gå under nye betingelser når jeg ikke fikk det jeg bestilte.

 

Her stiller Telehor svakt uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...