Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-


Anbefalte innlegg

Bumper denne tråden siden den er pretty much on point til hva posten min gjelder :)

 

Har nå bestilt Turbo selv,etter måneder med hastighets trøbbel (4mbit linje som jeg skulle ha ble til 3mbit grunnet feil hos telenor) dem har nå fikset feilen og gitt meg en kompensasjon,Gratis oppgradering samt trådløs multimodem til 799 også har dem "slettet" fakturan min på 600 som jeg hadde hos dem.Så det var jo en grei kompensasjon :)

 

Så nå lurer jeg bare på om deres erfaringer er gode etter circa 1 år senere.

Er dere fornøyd med hastigheten deres?selv kan jeg bare få mellom 12-14mbit grunnet att jeg ligger 1100 meter unna sentralen på strømmen (akershus) får dere nogenlunde riktig nedlastingshastighet som ble oppgitt hos kundesenteret?

 

Lurer forresten på om hva vil nedlastingshastigheten min bli på,ja la oss si en torrent med en haug med seeds,på en linje med 10mbit(regner ikke med og få noe særlig mer en det) ned?

 

Mvh

John Erik

 

Har hatt Turbo nå i 7-8 mnd, med 12mbit. Hadde en del problemer i begynnelsen med at multimodemet restartet av seg selv 5-6 ganger i løpet av en dag. Dette skjedde da i flere uker. Men fikk en et nytt et i løpet av 1 måned. ellers så har jeg ikke hatt noe problemer med det. Kunne kanskje ha fått litt bedre upload også, 750 er lite :(

Høres ut som om du er fornøyd :)

Åssen ligger nedlasingshatsigheten din på en torrent foreksempel?er den ganske stødig sånn sett?

 

nå når jeg laster ned ligger den på 430 kb/s tror du jeg vil få circa det dobbelte ihvertfall?

 

-John

 

på fullt så får jeg 1.3 mbit i sekundet, noe som er kjempe rask:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Sliter nå med noe treg linje fra mitt turbo abonnement.

 

Har tatt følgende tester:

HARDWARE.NO 1

Din nedlastingshastighet er: 8341 kbit/sekund.

Din opplastingshastighet er: 126 kbit/sekund.

 

HARDWARE.NO 2

Din nedlastingshastighet er: 8381 kbit/sekund.

Din opplastingshastighet er: 64 kbit/sekund.

 

 

Telenor sin https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/

Merknader:

Mulig produktklasse: ADSL 14432/800

 

 

Så jeg har altså mye mindre enn det som skal være mulig. Tidligere har linja ligget på omtrent 11-12Mbit nedlastningshastighet.

 

Hvilken måte vil være den beste å klage på dette for?

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Jeg vurderte om jeg skulle oppgradere til turbo fra Basis, men er ikke helt sikker. Er det en måte jeg kan finne ut hvor langt det er til nærmeste DSLAM? Har hørt at turbo ikke er så veldig bra om avstanden er over 1,5km.

 

Lurer også på hvordan jeg kan finne ut hvor sterkt bredbond linjen min takler. Det står sikkert tidligere i dette topicet, men etter 10 leste sider fant jeg ingenting :p

Lenke til kommentar

Når jeg sjekker på speedometeret her på HW.no så får jeg opp dette

 

* Sentralnavn: H

* Linjelengde: 1004 meter

* Kobberkvalitet: 06 mm

* Maks. hastighet: 3616/448

 

Men ifølge Telenor så kan vi få maks 12mbit. Hva er riktig? Vi har fra før 4mbit linje fra Telenor. Hvis jeg oppgraderer til noe raskere, kan det faktisk skje at jeg bare får maks 4mit?

Lenke til kommentar

Jeg mener flere telefonlinjer. Det kan være mange telefonlinjer på samme adresse.

 

Her velger du å søke på adresse (velg da til adressesøk), evt. telefonnummer om du har det. Legg inn alle detaljer om du søker på adresse (Etasje, nummer, leilnr).

 

Så velger du ADSL Basis. Da skal alle hastighetsprofilene komme opp. Maks hastighet skal også stå der.

Lenke til kommentar
Jeg mener flere telefonlinjer. Det kan være mange telefonlinjer på samme adresse.

 

Her velger du å søke på adresse (velg da til adressesøk), evt. telefonnummer om du har det. Legg inn alle detaljer om du søker på adresse (Etasje, nummer, leilnr).

 

Så velger du ADSL Basis. Da skal alle hastighetsprofilene komme opp. Maks hastighet skal også stå der.

 

Bare 1 telefonlinje her i huset. Sjekket den linken og der står det under 4mbit som maks. Men ifølge Telenor så er det 12mbit.

 

Gormers, prøv den nettsiden eller så kan du jo prøve telenor.no, der fikk jeg beskjed om at vi kan få maks 12mbit, mens den ene nettsiden som er linket til av Glenn sier at vi kan få under 4mbit som maks. Veldig forvirrende. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...