Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Vurderer å skaffe meg turbo, eller fra nextgentel (4000/1000 til 398). Noen som vet hvem som er mest stabil av disse to? Bor i midt norge.

 

Hvilken linje vil være best til online spilling? Spiller en del halo 3, og jeg meker med den jeg har nå (4000/500) at denne ikke er bra nok. Og i spill så er vel opplastnings hastigheten minst like viktig som ned? Eller kanskje mere også? Så hva bør jeg velge?

 

For å oppsumere litt, jeg har ikke behov for å ha noe som gjør at jeg kan laste ned store filer fra nett som f.eks. hd filmer, men jeg trenger en linje som takler nett spill bra.

 

Jeg lurer også på hva den trårdløse ruteren som blir sendt med fra telenor heter? Noen som ev. har testet den på xbox live og får nat til å være open?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Hei!

 

Med tanke på hastighet ville jeg ha tatt Telenor Turbo.

Om du tar Telenor eller NextGenTel har ikke noe å si på når det gjelder nettspilling.

 

NextGenTel har har eller hatt dårlig routing mot utlandet, men vet ikke om dette er blitt bedre i det siste.

 

4000/500 linjen fra NextGenTel er like bra som best-effort 16000/700-linja til Telenor, siden nettspilling ikke krever så mye hastighet.

 

 

Telenor sender ut Speedtouch 780WT for øyeblikket. Jeg synes det virker bra, men har ikke testet det med X-Box Live.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hei!

 

Med tanke på hastighet ville jeg ha tatt Telenor Turbo.

Om du tar Telenor eller NextGenTel har ikke noe å si på når det gjelder nettspilling.

 

NextGenTel har har eller hatt dårlig routing mot utlandet, men vet ikke om dette er blitt bedre i det siste.

 

4000/500 linjen fra NextGenTel er like bra som best-effort 16000/700-linja til Telenor, siden nettspilling ikke krever så mye hastighet.

 

 

Telenor sender ut Speedtouch 780WT for øyeblikket. Jeg synes det virker bra, men har ikke testet det med X-Box Live.

 

Hvorfor får jeg så dårlig ping hele tiden i forhold til andre på live da? Da også sammenlignet med andre norsker, selv med norsk host kommer jeg dårlig ut. Bør jeg da heller satse på en linje med 4000/2000 i stedet for 16000/700?

 

 

 

 

Er det vanskelig å fikse instillingene og alt annet som kreves for å komme seg på nett fra jeg mottar ruteren i posten?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Varför beställa bredband utan support, när du får det lika billigt MED support?

 

http://privat.ventelo.no/privat/produkter/...mpaign=wwwbADSL

 

Dette er bare julekampanje, dvs at når kampanjen er ferdig vil prisen stige til 469 igjen.

 

Ja det är en julkampanj, men om du beställer ADSL från Ventelo idag, så kommer ju inte priset på DITT ADSL-abonemang stiga, även om Ventelo höjjer priserna senare?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Ja det är en julkampanj, men om du beställer ADSL från Ventelo idag, så kommer ju inte priset på DITT ADSL-abonemang stiga, även om Ventelo höjjer priserna senare?

 

Jeg skal sjekke med ventelo i morgen, men det står at det bare er julekampanje så jeg ville ikke veddet mine siste 5 kroner på dette.

Noen som vet hvor stabil ventelo er i forhold til telenor?

Hater nedetid, men værst av alt er når linjen er ustabil. Dvs at linjen hopper ut i 3 sek. for å så komme tilbake.

Ville kanskje tro at telenor er mest stabil på akkurat dette...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Telenor er best på adsl, men at de kaller det bredband får være en annen diskusjon.

Har ikke hatt nedetid de 16 mnd jeg har hatt dem. har 8mbit idag som går helt opp til 7mbit på testen dems. Kjempefornøyd :) .

 

Hvorfor er du fornøyd med 7 når du skal ha 8?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
milleniam: Fordi at han ikke får 8Mbit selv om han betaler for dette, grunnet at mange faktorer slår inn, linjelengde, trådkvalitet osv osv.

 

Hmm... Da er det med andre ord ikke sikkert at jeg kan få så mye som 16 mbit..? :hm:

Da kommer jeg i så fall til å satse på 4000/1000 eller noe lignende da jeg tror at opplastningshastighet er minst like viktig som nedlastning, har i alle fall hørt dette.

 

 

Sant eller usant?

 

1. Opplastningshastighet er viktig for å hoste et spill

2. Nedlastningshastighet er viktig for å spille (uten å være host) uten mye ping

Lenke til kommentar
Jeg har idag et 3com modem/router LINK

 

Kan jeg bruke denne til Telenor turbo? På bestillingssidene står det at man trenger et nyere modem. Er det bare noe de sier for å tjene penger?

Håper noen kan svare meg på dette :dontgetit:

 

Nei, den støtter ikke ADSL2+ så du kan ikke bruke den om du ønsker høye hastighet enn 8 mbit.

Lenke til kommentar
milleniam: Fordi at han ikke får 8Mbit selv om han betaler for dette, grunnet at mange faktorer slår inn, linjelengde, trådkvalitet osv osv.

 

Hmm... Da er det med andre ord ikke sikkert at jeg kan få så mye som 16 mbit..? :hm:

Da kommer jeg i så fall til å satse på 4000/1000 eller noe lignende da jeg tror at opplastningshastighet er minst like viktig som nedlastning, har i alle fall hørt dette.

 

 

Sant eller usant?

 

1. Opplastningshastighet er viktig for å hoste et spill

2. Nedlastningshastighet er viktig for å spille (uten å være host) uten mye ping

 

Om ADSL2+ Turbo koster mindre enn 4000/1000, og du får en større linje, ville jeg valgt tubro linjen deres framfor 4000/1000, grunnet at her har du sjangsen for større linje.

Opplastings hastighet er så og si mest viktig om du skal hoste ting, andre skal laste ned ifra deg osv.

 

Så din konklusjon på hva som er riktig er igrunn korrekt, utenom at ping har ikke noe og si med hvilken hastighet du har ifra samme leverandør.

Du får ikke bedre svartid ut mot nette om du har 1mbit ifra leverandøren og skifter til 16mbit. Dette har med at du har samme antall hopp før du har svartid mot ønsket server, selv om du har 16mbit framfor 1mbit.

 

 

Daggy: For at du skal kunne bruke en linje basert på ADSL2+ må du ha et ADSL2+ modem, det fungerer ikke med gamle ADSL modem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Om ADSL2+ Turbo koster mindre enn 4000/1000, og du får en større linje, ville jeg valgt tubro linjen deres framfor 4000/1000, grunnet at her har du sjangsen for større linje.

Opplastings hastighet er så og si mest viktig om du skal hoste ting, andre skal laste ned ifra deg osv.

 

Så din konklusjon på hva som er riktig er igrunn korrekt, utenom at ping har ikke noe og si med hvilken hastighet du har ifra samme leverandør.

Du får ikke bedre svartid ut mot nette om du har 1mbit ifra leverandøren og skifter til 16mbit. Dette har med at du har samme antall hopp før du har svartid mot ønsket server, selv om du har 16mbit framfor 1mbit.

 

 

Daggy: For at du skal kunne bruke en linje basert på ADSL2+ må du ha et ADSL2+ modem, det fungerer ikke med gamle ADSL modem.

 

 

Så jeg kan like gjerne gå for en linje på noe som f.eks. 2000/400 e.l. og likevel ikke få noe bedre connection i spill som halo 3 på xbox live?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...