Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-


Anbefalte innlegg

Skal vi se, for ca 1 uke sia fikk jeg multimodemet og koblet opp til den gamle linjen som var 4 mbit.

 

Så den 29. koblet dem om og vi ble lovt 12mbit i en mail dem sendte oss, men vi har bare fått 8mbit :S

 

Når dem sier at vi får 12mbit så begynner jeg å lure litt på hva dem driver med.

 

Flere som ikke får mer enn 8mbit eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal vi se, for ca 1 uke sia fikk jeg multimodemet og koblet opp til den gamle linjen som var 4 mbit.

 

Så den 29. koblet dem om og vi ble lovt 12mbit i en mail dem sendte oss, men vi har bare fått 8mbit :S

 

Når dem sier at vi får 12mbit så begynner jeg å lure litt på hva dem driver med.

 

Flere som ikke får mer enn 8mbit eller noe i den duren?

 

Det er ikke sikkert at det var mulig å levere 12mb pga dårlig linje, dette kan være umulig å oppdage før montør kobler linja. Uansett er det bare å ringe 05000 og spørre.

Lenke til kommentar
Hvorfor har jeg ikke 16 mbit som Telenor har lovt meg da jeg kjøpte dette?

 

Upstream Speed: 711 kbps

Downstream Speed: 9603 kbps

 

Lovet de deg det ? haha...

 

Det er opptil 16 mbit.

 

Står følgende på Telenor sin nettside (http://www.telenor.no/privat/internett/abonnement/onlineadslturbo/index.jsp):

 

"Online ADSL Turbo

 

Online ADSL Turbo gir en hastighet på opptil 16000/700 kbps på nedlasting/opplasting. Bestiller du på nett nå, får du fri etablering. Trenger du hjelp til oppkobling kan Bredbåndspatruljen ta hånd om alt dette for kun kr 699,-."

 

EDIT: Hvorfor du ikke har det er vel forde at du bor litt unna sentralen og den er vel sikkert overbelastet ? Dermed får du ikke 16 mbit.

Hvis du leser litt i tråden finner du svar !

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Skal vi se, for ca 1 uke sia fikk jeg multimodemet og koblet opp til den gamle linjen som var 4 mbit.

 

Så den 29. koblet dem om og vi ble lovt 12mbit i en mail dem sendte oss, men vi har bare fått 8mbit :S

 

Når dem sier at vi får 12mbit så begynner jeg å lure litt på hva dem driver med.

 

Flere som ikke får mer enn 8mbit eller noe i den duren?

 

Det er ikke sikkert at det var mulig å levere 12mb pga dårlig linje, dette kan være umulig å oppdage før montør kobler linja. Uansett er det bare å ringe 05000 og spørre.

 

jupp jupp, men vi ble lovt 12 mbit.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skal vi se, for ca 1 uke sia fikk jeg multimodemet og koblet opp til den gamle linjen som var 4 mbit.

 

Så den 29. koblet dem om og vi ble lovt 12mbit i en mail dem sendte oss, men vi har bare fått 8mbit :S

 

Når dem sier at vi får 12mbit så begynner jeg å lure litt på hva dem driver med.

 

Flere som ikke får mer enn 8mbit eller noe i den duren?

 

Det er ikke sikkert at det var mulig å levere 12mb pga dårlig linje, dette kan være umulig å oppdage før montør kobler linja. Uansett er det bare å ringe 05000 og spørre.

 

jupp jupp, men vi ble lovt 12 mbit.

 

 

Vi ble lovet 12 mbit også, og etter å ha testet ut flere speedometere så ligger vi hele tiden på 8,0 - 8,6 mbit inn bare! Aldri over 9:(

Lenke til kommentar

snip

snip

snip

Vi ble lovet 12 mbit også, og etter å ha testet ut flere speedometere så ligger vi hele tiden på 8,0 - 8,6 mbit inn bare! Aldri over 9:(

 

Bare for å sammenligne, bredbåndspatruljen var her i dag, Vi ble lovet 12mb linje. og etter sjekk på HW sine speedometer har jeg 10,6 veldig stabilt.

 

Laster fra gamer.no sine demoer på torrents med 1,1 - 1,3 mb/sek :D

 

går stabilt, mye mer stabilt enn jeg trodde. Selv på trådløst.

 

Og til dere som kjøper eller får snart, IKKE innstaler den cd som dere (må innstalere) haha, verste jeg har hørt. bare masse ekstra programmer som duller og tuller opp på maskinen med ekle popups og rare løsninger.

 

let windows do the job for you. ;)

:cool:

Lenke til kommentar

byttet fra adsl extra, når byttet gikk inn, sank hastigheten fra 6mbit til 5,5, og har nå igjen ligget stabilt på 800 i flere dager. Jeg har prøvd meg på online feilmeldingen, men hvis jeg ikke får svar fort bytter jeg, dette er helt hull i hodet og virker alt for tilfeldig at alt plutselig (som tidligere har virket som en drøm) går til ##### med en gang jeg sier opp retten til gratis kundeservice....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tror jeg bare ser om noen har et greit svar her før jeg eventuelt leser meg opp selv.

 

Nå har jeg NextGenTel ADSL Fri Fart (6500/750, 458/mnd), som ble justert opp fra et tidligere NGT-abonnement vi har hatt lenge. Om jeg bytter over til Telenor Turbo, må jeg betale noe for å oppsi NGT-abonnementet og/eller for å stifte Telenor-abonnement? Og som jeg ser noen har nevnt, må ruteren min skiftes (har en Thomson SpeedTouch 510) for å kunne benytte meg av Turbo? Om det er noe annet jeg bør tenke på ville det vært fint å få vite det også.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har noen avtaletid igjen på ditt NGT abo, så skal du ikke betale noe.

 

Du trenger et nytt modem ja. Det er litt opp og ned på tilbud når du etablerer ADSL fra telenor om du får med etableringsgebyret og modem osv. Noen ganger er det halvpris. Andre ganger betaler du ikke noe.

 

Jeg vet ikke om NGT har egen sentral der du bor, men har de det bør du sjekke om Telenor kan gi deg samme hastighet først. Telenor Turbo er opptil 16mbit, men 6-8 er vel det fleste parten vil få.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hvis de aller fleste ikke vil få mere enn 6-8 er jo dette tilbudet nesten lureri fra telenor sin side. Og da taper nok ikke så mye på å gi bort 6 mbit linje så da skjønner jeg litt mere også. Når jeg først så dette tilbudet trodde jeg telenor hadde begynt å bli raus :roll:

Lenke til kommentar
Hvis de aller fleste ikke vil få mere enn 6-8 er jo dette tilbudet nesten lureri fra telenor sin side. Og da taper nok ikke så mye på å gi bort 6 mbit linje så da skjønner jeg litt mere også. Når jeg først så dette tilbudet trodde jeg telenor hadde begynt å bli raus :roll:

 

Er ikke så værst hvis du sammenligner med de andre prisene til Telenor da.

Lenke til kommentar

4 mbit med "normale kundeservice betingelser" koster 419kr. 8mbit koster 499, Så lureri er det ikke. Tilbudet i seg selv er bra, men de er litt for rause med å love mer i bekreftelsesbrevet osv enn man stort sett står. Du skal bo ganske nærme en sentral for å få 16mbit, og det sier seg selv at det er begrenset hvor mange som gjør det.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Syns igrunn det likevel er på grensen til lureri. Når jeg så dette (i likhet med mange andre virker det som) så trodde jeg at det var snakk om at jeg fikk 16 mbit, og ikke 12mbit eller 8mbit.

 

Husk at det koster flesk for support. Telenor tjener noen kroner der også så 399 blankt er det ikke alle som betaler.

 

Men for all 8 mbit til den prisen er ikke så værst det heller, så lenge man klarer seg uten support.

Lenke til kommentar

Har hatt en del problem med linjen, brukte feilmeldingen online:

http://privat.telenor.no/internett/kundese...eilmeldingen.go

hvor jeg skrev feilen, og de ringte meg når de var klar til å hjelpe.. Funket egentlig ganske greit, slipper å sitte i telefonkø..

 

syns dog det er dårlig at de skriver inntil 16mbit, når jeg har ca 12 mbit selv og er innen 800 meter fra sentralen, og jeg fikk vite at linjekvaliteten var den beste tilgjengelig.. Hva skal da til for å få 16mbit? vegg i vegg med sentralen?

Lenke til kommentar
Har hatt en del problem med linjen, brukte feilmeldingen online:

http://privat.telenor.no/internett/kundese...eilmeldingen.go

hvor jeg skrev feilen, og de ringte meg når de var klar til å hjelpe.. Funket egentlig ganske greit, slipper å sitte i telefonkø..

 

syns dog det er dårlig at de skriver inntil 16mbit, når jeg har ca 12 mbit selv og er innen 800 meter fra sentralen, og jeg fikk vite at linjekvaliteten var den beste tilgjengelig.. Hva skal da til for å få 16mbit? vegg i vegg med sentralen?

 

Tydeligvis. Jeg får 9 mbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...