Gå til innhold

Netshop.no - verste kundebehandling jeg har sett!


Anbefalte innlegg

Kjøp deg noen skikkelige fra Duracell og test kameraet (eller du kan såklart kjøpe nye oppladbare).

Hvis du skal kreve heving av kjøpet må for det første det være noe galt med kameraet. Kom tilbake med mer info etter du har testet det med NYE batterier.

9384602[/snapback]

Det har han (om du leser et av flere innlegg der han beskriver saken) gjort allerede.

 

At Netshop ikke har rett til å ta mer enn 175kr, er ikke noe de trenger og lure på, det er slik det er. Og det er noe de vet/burde ha visst svært godt.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.
Det er greit nok at Netshop ikke deler ut kameraer til folk når verkstedsundersøkelsen sier at det ikke er feil på kameraet, men tidsbruken, de manglende returrutinene og rotet til Netshop i denne saken, slik det er beskrevet av FranzJosef (og av flere andre på forumet i andre saker) , gjør at i hvert fall jeg velger en annen nettbutikk.

9384769[/snapback]

 

NetShop som sådan tok heller ikke mer enn 175kroner, de viderefakturerte kostnadene DE hadde med å sende inn kameraet til rep. o.l., og det har de faktisk lov til og er inten mer en fair!

9384890[/snapback]

 

Du blir sponset av Netshop ikke sant? Da tenker jeg på maskinvare o.l. Vis det er tilfelle så blir det litt feil at du støtter og forsvarer netshop så aggressivt. Du virker litt "kjøpt og betalt" i mangel på bedre ord.

 

Jeg tror egentlig ikke du har lest så mye av det trådstarter skriver heller. Da du ofte argumenterer med saker som allerede er besvart. Dette er absolutt urimelig fra Netshops side. Netshop viser lite kundeforståelse, dårlig service og dårlig holdning i denne saken. Og det har vært en haug med slike saker på forumet i det siste.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personelig har jeg et Cannon kamera som bruker AA batterier og her stod det klart hvilke som var akseptable, velger jeg så å bruke noe annet og kamera ryker ja da er det vel min feil og ikke produsent eller selger  :hmm:

Hva mener du med "akseptable"? Hvis Canon oppgir at kameraet bruker AA-batterier, som er en tydelig definert standard, kan de vel ikke bestemme at garantien kun gjelder hvis kunden bruker batterier fra produsenter som Canon selv anbefaler? Dette høres urimelig ut, og jeg vil tro at det også strider mot norske og internasjonale konkurranselover.

9457871[/snapback]

AA-batterier er en tydelig definert standard, men det finnes ikke kun en type AA-batterier.

The capacity of rechargeable AA batteries varies with the technology used. Nickel-cadmium (NiCd or NiCad) AAs with a capacity of 650 to 800 mAh are commonly available, while 800 to 1000 mAh AA types are rarer and more expensive. Nickel metal hydride (NiMH) AAs are also available in various capacities ranging from 1400 to 2900 mAh.

 

Recently, AA-sized batteries have been introduced in rechargeable Li-ion chemistry. These batteries also do not supply voltage in the 1.2–1.5 V range and are thus not true AAs.

En kameraprodusent oppgir detaljer om hva som skal brukes i kameraet. De sier ikke bare "bruk AA-batterier".

Lenke til kommentar
Personelig har jeg et Cannon kamera som bruker AA batterier og her stod det klart hvilke som var akseptable, velger jeg så å bruke noe annet og kamera ryker ja da er det vel min feil og ikke produsent eller selger  :hmm:

Hva mener du med "akseptable"? Hvis Canon oppgir at kameraet bruker AA-batterier, som er en tydelig definert standard, kan de vel ikke bestemme at garantien kun gjelder hvis kunden bruker batterier fra produsenter som Canon selv anbefaler? Dette høres urimelig ut, og jeg vil tro at det også strider mot norske og internasjonale konkurranselover.

9457871[/snapback]

AA-batterier er en tydelig definert standard, men det finnes ikke kun en type AA-batterier.

The capacity of rechargeable AA batteries varies with the technology used. Nickel-cadmium (NiCd or NiCad) AAs with a capacity of 650 to 800 mAh are commonly available, while 800 to 1000 mAh AA types are rarer and more expensive. Nickel metal hydride (NiMH) AAs are also available in various capacities ranging from 1400 to 2900 mAh.

 

Recently, AA-sized batteries have been introduced in rechargeable Li-ion chemistry. These batteries also do not supply voltage in the 1.2–1.5 V range and are thus not true AAs.

En kameraprodusent oppgir detaljer om hva som skal brukes i kameraet. De sier ikke bare "bruk AA-batterier".

9461080[/snapback]

 

Jeg vet selvfølgelig at det benyttes forskjellige teknologier i AA-batterier (jeg nevnte jo flere av disse teknologiene), men alle AA-batterier kan brukes i en enhet som støtter AA, uansett hva slags kjemikalier de inneholder. De trenger bare å levere 1.2-1.5 volt. Kapasiteten i mAh er helt uinteressant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

NetShop som sådan tok heller ikke mer enn 175kroner, de viderefakturerte kostnadene DE hadde med å sende inn kameraet til rep. o.l., og det har de faktisk lov til og er inten mer en fair!

9384890[/snapback]

 

Du blir sponset av Netshop ikke sant? Da tenker jeg på maskinvare o.l. Vis det er tilfelle så blir det litt feil at du støtter og forsvarer netshop så aggressivt. Du virker litt "kjøpt og betalt" i mangel på bedre ord.

 

Jeg tror egentlig ikke du har lest så mye av det trådstarter skriver heller. Da du ofte argumenterer med saker som allerede er besvart. Dette er absolutt urimelig fra Netshops side. Netshop viser lite kundeforståelse, dårlig service og dårlig holdning i denne saken. Og det har vært en haug med slike saker på forumet i det siste.

9460539[/snapback]

 

Hva du tror eller ikke tror får så være.

Det må da være lov å argumentere for Netshop's syn uten å bli beskyldt for å være litt småkorrupt?

Og "en hel haug slike saker" for stå for din regning. De sakene som har versert kan jo fort gi inntrykk at det er slik.

Det som (kanskje) er fakta er at Netshop har vist seg å ha en noe rotete håndtering av enkelte reklamasjonssaker.

:hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

NetShop som sådan tok heller ikke mer enn 175kroner, de viderefakturerte kostnadene DE hadde med å sende inn kameraet til rep. o.l., og det har de faktisk lov til og er inten mer en fair!

9384890[/snapback]

 

Du blir sponset av Netshop ikke sant? Da tenker jeg på maskinvare o.l. Vis det er tilfelle så blir det litt feil at du støtter og forsvarer netshop så aggressivt. Du virker litt "kjøpt og betalt" i mangel på bedre ord.

 

Jeg tror egentlig ikke du har lest så mye av det trådstarter skriver heller. Da du ofte argumenterer med saker som allerede er besvart. Dette er absolutt urimelig fra Netshops side. Netshop viser lite kundeforståelse, dårlig service og dårlig holdning i denne saken. Og det har vært en haug med slike saker på forumet i det siste.

9460539[/snapback]

 

Hva du tror eller ikke tror får så være.

Det må da være lov å argumentere for Netshop's syn uten å bli beskyldt for å være litt småkorrupt?

Og "en hel haug slike saker" for stå for din regning. De sakene som har versert kan jo fort gi inntrykk at det er slik.

Det som (kanskje) er fakta er at Netshop har vist seg å ha en noe rotete håndtering av enkelte reklamasjonssaker.

:hmm:

9461583[/snapback]

 

 

Helt enig,det er et stort problem her på forumet at om en støtter en produsent eller en levrandør så er det med en gang at man er kjøpt og betalt eller en blind fanboy, dette har jeg opplevd en rekke ganger og senest for få dager siden i en annen tråd her ang Netshop (den ble forøvrig slettet av mod)

OM jeg foretrekker Intel foran amd så er jeg verken fanboy eller kjøpt og betalt,jeg uttaler meg da utifra egen erfaring .

Om jeg sier noe bra om en Netbutikke,feks Netshop, Psdata el så er det nettop fordi jeg har god erfaring med dem og ikke fordi jeg er kjøpt og betalt.

Jeg vil påstå at her er få om noen her på forumet som har benyttet webutikkene så mye som jeg har de siste 5-6 årene, noe som skulle tilsi at jeg har rimelig grunnlag for det jeg sier .

Så derfor hadde det vært kjekt om slike beskyldninger opphører da det for meg virker som om noen ikke tolererer andres syn i en sak og da er det heller ingen vits i å poste slike saker her, om det da ikke kunn har en hensikt,nemmelig ensidig kritikk .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Om han er sponset eller ikke har ingen noe med, "kjøpt og betalt"?

Slutt å tro ting om folk når dere ikke kjenner de :nei:

9462074[/snapback]

 

Du får ta med det jeg skrev etter også da. Du virker litt kjøpt og betalt i mangel på bedre ord. Har heller aldri nevnt korrupsjon. Jeg har ganske lang fartstid på forumet og jeg "kjenner" oysfaerg i den grad at jeg har lest hundrevis av poster skrevet av ham. Har jeg noengang sett deg ta kundens side oysfaerg?

Tror hver gang jeg har sett en post av deg under "Webshop- og butikkdiskusjoner" så har du tatt butikkens side. Jeg sier ikke at det behøver å ha noe med "sponsorhardware" det var derfor jeg plasserte "?" etter setningene. Men du virker veldig partisk. Det er inntrykket jeg har.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke partisk, jeg er bare drittlei av at folk skal poste noe på ett forum med en gang det går de imot. Det er ikke derfor vi har dette forumet. Det er ikke slik at kunden automatisk skal få større makt over butikken bare fordi vedkommende poster på ett større norsk forum som tilfeldigvis besøkes av tusenvis av norske ungdommer, voksne og andre IT-interesserte som lett kan bli påvirket av en manns meninger på ett stort forum.

 

Jeg sier ikke at butikkene alltid har rett, men det har heller ikke alltid kunden. Det er bare i Norge hvor kundene har så mye makt og så lang reklamasjonstid. Hadde halvparten av sakene på Webshop- og butikkdiskusjoner vært prøvd i Sverige eller Danmark, hadde butikkene fnyst av kundene og vist de veien til døra. Det er en grunn til at service koster penger i Norge.

 

Jeg er ikke partisk, sponset eller ikke. Og diskusjoner hvorvidt jeg er sponset eller ei hører ikke hjemme noe sted.

 

Hver gang det kommer en person som sier majoriteten imot og gjerne tar butikkens side, blir han/hun automatisk flamet og spurt om de jobber for den aktuelle butikken osv.

 

Det finnes alltid flere sider av en sak, å ta opp en side på ett forum er, etter min mening, feil måte å gå frem. Vi har flere organer i Norge som er langt mer objektive enn ett forum fullt av "fanboys".

 

Personlig skulle jeg gjerne sett samtlige av disse sakene fjernet, med henvisning til for eksempel Forbukerrådet, hvor disse sakene BØR tas opp.

 

Selvsagt skal en få diskutere en butikk på godt og vondt, for all del, men det er så lett å farge en annen persons syn på bakgrunn av en manns side i en sak som egentlig er veldig åpen og ikke avklart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg er ikke partisk, jeg er bare drittlei av at folk skal poste noe på ett forum med en gang det går de imot.

9462245[/snapback]

 

Andrer den.

Og det er da vitterlig en rekke gjengangere som "kaster seg" inn i enhver tråd som har kritikk til en <sett-inn-webshop-her> eller har noe med "forbrukerrettigheter" å gjøre.

Er såååååå lei av disse, men..men. Det engasjerer jo, det skal de ha. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Støtter Snekker'n

 

Har selv opplevd på mitt digitale kamera at enkelte type AA batterier så vidt rekker å være i kameraet før det er tomt, mens andre varer lengre.

 

Selv om alle batteriene er AA, så er det forskjell innen den standarden også. Den sier vel bare størrelse og volt. Ampen varierer jo fra batteri til batteri.

Lenke til kommentar

:hmm: Alle som leser innlegg her må jo være kildekritiske som på alle fora. Hardware.no kan være et hensiktsmessig sted å besøke før man avgjør hvor man skal handle og, i retursaker, om man krever for mye eller om man bør søke hjelp. Både kunder, bransje og myndigheter bør være glade for at slik debatteres.

 

La meg nevne Whitebox-saken som et eksempel. Takket være blant annet dette forumet ble mange potensielle kjøpere informert om hvor fullstendig useriøst selskapet var. Til slutt fikk saken bred dekning i media, takket være at de skuffede Whitebox-kundene fant hverandre på nett. :w00t:

 

Jeg besøker forøvrig forumet denne gang fordi jeg har dårlige erfaringer med Netshops kundebehandling i retursammenheng. Etter min mening er Netshop en stor aktør med svært varierende forhold til den strenge norske forbrukerlovgivningen. Jeg leser at jeg ikke er den eneste av den mening.

 

Jeg tolker brukermoderatoren dithen han ønsker trådene hvor man utveksler erfaringer om butikker fjernet. Vet ikke om dette er hardware.nos mening, men i så fall tror jeg det vil bety økt trafikk på andre fora. Utveksling av forbrukererfaringer på nett er nok kommet for å bli.

Endret av ClearBlueNight
Lenke til kommentar
Jeg er ikke partisk, jeg er bare drittlei av at folk skal poste noe på ett forum med en gang det går de imot.

9462245[/snapback]

 

Andrer den.

Og det er da vitterlig en rekke gjengangere som "kaster seg" inn i enhver tråd som har kritikk til en <sett-inn-webshop-her> eller har noe med "forbrukerrettigheter" å gjøre.

Er såååååå lei av disse, men..men. Det engasjerer jo, det skal de ha. :D

9462308[/snapback]

 

Så du mener det er greit at det lages tråd etter tråd om hvor ille det er,men ikke greit at de som sitter med stikk motsatt erfaring lufter sin?? :hmm:

Isåfall er det betenkelig for det vil jo gi et meget feil bilde av virkeligheten og være et ønske om kunn å svartmale.

Lenke til kommentar
Jeg tolker brukermoderatoren dithen han ønsker trådene hvor man utveksler erfaringer om butikker fjernet. Vet ikke om dette er hardware.nos mening, men i så fall tror jeg det vil bety økt trafikk på andre fora. Utveksling av forbrukererfaringer på nett er nok kommet for å bli.

9503949[/snapback]

 

Diskusjon.no har intet ønske om at tråder hvor forbrukererfaringer diskuteres skal fjernes. Gjør også oppmerksom på at det er heller ikke gitt at Diskusjon.no sitt offisielle ståsted i en sak er det samme som Hardware.no sitt, da forumstyret består av en representant for hver av sitene i nettverket, i tillegg en fra drift og to som er ansatt til å jobbe med forumet.

 

Både kunder og butikker tjener (og taper) på at vi tilbyr muligheten til diskusjon rundt tjenester og erfaringer. Skulle vi nektet noen å poste en negativ erfaring ville vi også måtte nekte noen å poste en positiv erfaring.

 

Det vi derimot ikke ønsker er beskyldninger om kriminelle handlinger o.l. (dette går mer inn på vær-varsom plakaten).

 

Dette til informasjon. :)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke partisk, jeg er bare drittlei av at folk skal poste noe på ett forum med en gang det går de imot.

9462245[/snapback]

 

Andrer den.

Og det er da vitterlig en rekke gjengangere som "kaster seg" inn i enhver tråd som har kritikk til en <sett-inn-webshop-her> eller har noe med "forbrukerrettigheter" å gjøre.

Er såååååå lei av disse, men..men. Det engasjerer jo, det skal de ha. :D

9462308[/snapback]

 

Tror nok de fleste webshoper har sine misfornøyde kunder, men med tanke på antall negative poster som omtaler Netshop her på forumet i forhold til andre webshoper så har de et problem.

En annen ting er vel at det er lite inntresant for de som poster og som har et problem de ønsker løsning på eller veiledning til å løse må sitte å lese hvor bra kundeservice andre har fått hos den aktuelle webshopen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke partisk, jeg er bare drittlei av at folk skal poste noe på ett forum med en gang det går de imot.

9462245[/snapback]

 

Andrer den.

Og det er da vitterlig en rekke gjengangere som "kaster seg" inn i enhver tråd som har kritikk til en <sett-inn-webshop-her> eller har noe med "forbrukerrettigheter" å gjøre.

Er såååååå lei av disse, men..men. Det engasjerer jo, det skal de ha. :D

9462308[/snapback]

 

Tror nok de fleste webshoper har sine misfornøyde kunder, men med tanke på antall negative poster som omtaler Netshop her på forumet i forhold til andre webshoper så har de et problem.

En annen ting er vel at det er lite inntresant for de som poster og som har et problem de ønsker løsning på eller veiledning til å løse må sitte å lese hvor bra kundeservice andre har fått hos den aktuelle webshopen.

9517135[/snapback]

 

Nei det kan så være at det ikke er noen løsning,men det er viktig at det kommer frem positive ting også fordi det gir en balanse i dette, da selvfølgelig om det ikke er ønskelig med et totalt ensidig bilde av saken :hmm:

For de som husker litt tilbake så vet vi at dette med kritikk av webbutikker har gått i bølgedaler fra butikk til butikk på både godt og vondt og i tråder av positiv karakter har det bestandig vært noen med motsatt syn og i poster av negativ art har så de med poitive erfaringer uttalt seg, slik har det vært og slik vil det bli om det blir slik at de som har motsatt erfaring enn det trådstarter har ikke skal få ytre seg,ja da blir jeg skremt , for hvem sier at mitt syn er riktigere en ditt :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg er ikke partisk, jeg er bare drittlei av at folk skal poste noe på ett forum med en gang det går de imot.

9462245[/snapback]

 

Andrer den.

Og det er da vitterlig en rekke gjengangere som "kaster seg" inn i enhver tråd som har kritikk til en <sett-inn-webshop-her> eller har noe med "forbrukerrettigheter" å gjøre.

Er såååååå lei av disse, men..men. Det engasjerer jo, det skal de ha. :D

9462308[/snapback]

 

Tror nok de fleste webshoper har sine misfornøyde kunder, men med tanke på antall negative poster som omtaler Netshop her på forumet i forhold til andre webshoper så har de et problem.

En annen ting er vel at det er lite inntresant for de som poster og som har et problem de ønsker løsning på eller veiledning til å løse må sitte å lese hvor bra kundeservice andre har fått hos den aktuelle webshopen.

9517135[/snapback]

 

Nei det kan så være at det ikke er noen løsning,men det er viktig at det kommer frem positive ting også fordi det gir en balanse i dette, da selvfølgelig om det ikke er ønskelig med et totalt ensidig bilde av saken :hmm:

For de som husker litt tilbake så vet vi at dette med kritikk av webbutikker har gått i bølgedaler fra butikk til butikk på både godt og vondt og i tråder av positiv karakter har det bestandig vært noen med motsatt syn og i poster av negativ art har så de med poitive erfaringer uttalt seg, slik har det vært og slik vil det bli om det blir slik at de som har motsatt erfaring enn det trådstarter har ikke skal få ytre seg,ja da blir jeg skremt , for hvem sier at mitt syn er riktigere en ditt :hmm:

9517331[/snapback]

 

Jeg synes positive erfaringer er på sin plass i slike tråder, vel å merke så lenge det er noe annet enn : "betillte på torsdag og fikk varen min på tirsdag, og undre over alle undre, den VIRKET! snakk om super web-sjappe." elns. Det er jo den klassiske brukerbedømmelsen i webshop guiden og sier omtrent ingen ting om tingenes tilstand. Det burde nesten være forbudt å skrive om handler der web-sjappa ikke har gjort noe annet enn hva de skal gjøre: Ta imot bestilling, asap ekspedere fungerende var iht til bestilling. Dvs enten burde det unngås eller man måtte tvinge folk til å skrive erfaringer, omtrent som på eBay. Der bør en normal storselger ha > 98% positive feedback for at de skal være noe tess.

Men slike erfaringer har uansett lite å gjøre i en tråd med kunder som klager. En skikkelig gladhistorie der websjappa tar ansvar og rydder opp i et problem derimot...

Lenke til kommentar
Jeg er ikke partisk, jeg er bare drittlei av at folk skal poste noe på ett forum med en gang det går de imot. Det er ikke derfor vi har dette forumet. Det er ikke slik at kunden automatisk skal få større makt over butikken bare fordi vedkommende poster på ett større norsk forum som tilfeldigvis besøkes av tusenvis av norske ungdommer, voksne og andre IT-interesserte som lett kan bli påvirket av en manns meninger på ett stort forum.

 

Jeg sier ikke at butikkene alltid har rett, men det har heller ikke alltid kunden. Det er bare i Norge hvor kundene har så mye makt og så lang reklamasjonstid. Hadde halvparten av sakene på Webshop- og butikkdiskusjoner vært prøvd i Sverige eller Danmark, hadde butikkene fnyst av kundene og vist de veien til døra. Det er en grunn til at service koster penger i Norge.

 

Jeg er ikke partisk, sponset eller ikke. Og diskusjoner hvorvidt jeg er sponset eller ei hører ikke hjemme noe sted.

 

Hver gang det kommer en person som sier majoriteten imot og gjerne tar butikkens side, blir han/hun automatisk flamet og spurt om de jobber for den aktuelle butikken osv.

 

Det finnes alltid flere sider av en sak, å ta opp en side på ett forum er, etter min mening, feil måte å gå frem. Vi har flere organer i Norge som er langt mer objektive enn ett forum fullt av "fanboys".

 

Personlig skulle jeg gjerne sett samtlige av disse sakene fjernet, med henvisning til for eksempel Forbukerrådet, hvor disse sakene BØR tas opp.

 

Selvsagt skal en få diskutere en butikk på godt og vondt, for all del, men det er så lett å farge en annen persons syn på bakgrunn av en manns side i en sak som egentlig er veldig åpen og ikke avklart.

9462245[/snapback]

 

EDIT: Jeg forvekslet denne tråden med tråden om Netshop og Zepto-reklamasjon. Best at dere bare ser bort i fra innlegget :blush:

Akkurat i denne saken har trådstarter gjort forbrukerne en stor tjeneste. Netshop gjorde en tabbe da de blandet seg inn i diskusjonen, og enda en tabbe - slik jeg ser det(!) - da de unnlot å svare konkret på spørsmålet om hvor lang reklamasjonstid de anerkjenner kundene. Jeg sitter fortsatt med inntrykk av at Netshop kun anerkjenner 2 års reklamasjon på kameraer og dataprodukter, noe som er stikk i strid med loven.

 

Er ikke det en god grunn til at slike poster som dette IKKE burde fjernes?

 

Burde ikke forbrukere informeres om at en nettbutikk ikke følger loven?

 

Tror du at kunder som går til Forbrukerrådet og FTU, og får medhold, kan forhindre at en nettbutikk "prøver seg" med f.eks. 2 års reklamasjon mot andre kunder?

 

Jeg synes det er flott at vi har dette verktøyet til å legge press på bedrifter som er for dumme til å tolke loven og innhente opplysninger fra FTU, eller som på kynisk vis bevisst melker ressurssvake kunder som ikke kjenner sine rettigheter. Så lenge dette ikke avdekkes, får disse bedriftene et konkurransefortrinn over ærlige bedrifter. At det kommer fram i dagen er derfor til det beste både for forbrukere og ærlige bedrifter.

 

Jeg har handlet mye hos Netshop og alltid opplevd god service, men jeg kommer ikke til å handle mer før Svenn Åge innrømmer 5 års reklamasjon på de aktuelle produktgruppene, og åpent informerer om dette under returbetingelsene på netshop.no. Jeg vil helst ikke kontakte Netshop og måtte krangle meg til det jeg har krav på. Ei heller noen andre netbutikker, så jeg håper vi kan ta absolutt alle sleipe åler der ute med tiden. Til det er forumet et ypperlig verktøy :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Jeg har handlet mye hos Netshop og alltid opplevd god service, men jeg kommer ikke til å handle mer før Svenn Åge innrømmer 5 års reklamasjon på de aktuelle produktgruppene, og åpent informerer om dette under returbetingelsene på netshop.no. Jeg vil helst ikke kontakte Netshop og måtte krangle meg til det jeg har krav på. Ei heller noen andre netbutikker, så jeg håper vi kan ta absolutt alle sleipe åler der ute med tiden. Til det er forumet et ypperlig verktøy

 

Nå kjenner ikke jeg til så mange selskaper som vedgår dette, og per i dag avventer en jo dom i forhold til 5 års regelen, og da kan en begynne å kreve.

inntil da har en FTU osv å henvise til, men lovverket er til for å tolkes, og det er naivt å tro at butikker skal informere kundene om alt. Tolker de loven slik, så får du argumentere for ditt syn ovenfor dem, og se hvor du kommer, men det blir for dumt med boikott mot et selskap når praksisen er lik over hele linja uansett nesten.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...